Збитки України від блокади РФ Азовського моря та Керченської протоки наближаються до 10 млрд гривень - Омелян - Економіка - dt.ua

Омелян розповів про збитки України від російської блокади Азовського моря

3 лютого, 17:59 Роздрукувати

Сукупні втрати державних підприємств, АМПУ й усього регіону сягають майже 10 мільярдів гривень.

Збитки наближаються до позначки у 10 млрд гривень

Ворожі дії Росії в Азовському морі, зокрема блокада та безпричинні зупинки суден у Керченській протоці, завдали морській галузі України сукупних збитків майже на десять мільярдів гривень, розповів в інтерв'ю "УНІАН" міністр інфраструктури і транспорту України Володимир Омелян.

"Це – величезна сума, цифра наближається до позначки 10 млрд гривень, якщо брати сукупно і державні підприємства, і "Адміністрацію морських портів України", і вплив на регіон",  - наголосив він.

У цьому контексті міністр нагадав про те, що одним з інструментів блокади Керченської протоки та акваторії Азовського моря є так званий "Кримський міст", що з'єднує країну-агресора з анексованим українським півостровом.

"Ми завжди до цього серйозно ставилися, починаючи з будівництва Керченського мосту. Попереджали, що це буде політичний інструмент Путіна закрити Керченську протоку та відповідно акваторію Азовського моря", - зазначив Володимир Омелян.

Міністр також розповів про те, що зараз Україна разом із партнерами по антиросійській коаліції готує "Азовський пакет" санкцій.

"Цього тижня спецмісія ЄС перебуває в регіоні. Станом на сьогодні, ми маємо фактично вільний прохід Керченською протокою, але він далекий до ідеального в нашому розумінні. Судна не повинні на вході чи на виході очікувати по декілька годин, раніше ця позначка взагалі дорівнювала нулю. Зараз судна очікують в середньому 15 годин, а ще зовсім нещодавно це було багато діб", - нагадав він.

Говорячи про інші загрози вільному судноплавству у Керченській протоці й Азовському морі, Володимир Омелян зазначив, що налякані перспективою збитків через багатогодинні простоювання судновласники неохоче надають судна у фрахт (для перевезення вантажу за договором - ред.)

"Їм набагато простіше працювати в акваторії Чорного моря з іншими портами, аніж з Азовськими. Ми віримо, що хоча і складно знайти в ЄС консенсус, що "Азовський пакет" санкцій буде прийнятий. Це в черговий раз вдарить по Росії та повинно поставити її на місце", - резюмував міністр.

Читайте також: Бердянський порт несе збитки і скорочує робочий тиждень

Раніше у Державній прикордонній службі України заявляли про те, що Росія затримала понад 150 іноземних суден, що прямували до українських портів в Азовському морі. Російська сторона дуже довго видає дозволи для проходження Керченською протокою кораблям, що прямують до портів України.

При цьому повна зупинка товарообігу через Керченську протоку призведе до скорочення ВВП України на 12,7 п. п. Докладніше про економічні втрати України від агресії РФ читайте в статті Ігоря Гужви "Блокування Керченської протоки: виклики, загрози і можливості" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA / УНІАН /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №22-23, 15 червня-21 червня Архів номерів | Зміст номеру < >