Обама посилює торговельну війну з Китаєм – FT

Поділитися
Обама посилює торговельну війну з Китаєм – FT Обама поскаржився СОТ на Китай. © Yahoo!News
Вашингтон хоче, щоб Пекін відмовився від обмежень на експерт сировини.

Президент США Барак Обама поскаржився СОТ на Китай, який обмежив експерт основних сировинних товарів, необхідних для американських виробників.

Про це сьогодні пише Financial Times, додаючи, що скарга американського президента супроводжувалася різкою риторикою Білого дому.

"Вся справа у чесній конкуренції, адже саме це той фундамент, який робить нас американцями", - сказав віце-президент Джозеф Байден.

Американська скарга в СОТ, на думку видання, стала найсвіжішою ознакою того, що настрої Вашингтону, який лише рік тому погодився на торговельні угоди зі Східною Азією, стають дедалі більше уразливими в питанні вільної торгівлі на тлі невдоволення електорату.

Також вона з'явилася на тлі того, як Брюссель вирішив пом'якшити власні напружені відносини з Пекіном. Під час саміту ЄС-Китай у середу сторони оголосили про створення нової робочої групи, яка буде стежити за цінами і державними субсидіями на металургійних заводах в КНР. Президент Єврокомісії Жан-Клод Юнкер сказав, що нова група зможе перевіряти, чи виконує китайська сторона обіцянку не заповнювати світовий ринок сталі надлишковим виробництвом.

Цей крок дозволив відкинути претензії тих європейських лідерів, які вбачають у суперечці щодо виробництва сталі перешкоду для надання Китаю статусу ринкової економіки у СОТ. У свою чергу, США скаржаться організації, що китайські додаткові мита на 9 ключових матеріалів, серед яких мідь, кобальт, тантал і олово – це не чесна спроба Пекіну обмежити експорт сировини і зробити її дешевшою для внутрішнього виробника.

Обама розраховує, що торгівля стане ключовою у його економічній спадщині як президента, адже він зміг укласти угоди з 12 азійськими країнами.

Нещодавно повідомлялося, що Китай рухається у зворотному напрямку і бізнесмени Європи розчаровуються в ринках КНР. Згідно з представленим у столиці КНР дослідженням, сьогодні лише 47% європейських фірм збираються розширювати свою присутність на китайському ринку. Всього три роки тому до експансії готувалися 86% компаній. Різко зросло число менеджерів, не впевнених у прибутковості свого бізнесу в Китаї. Тепер уже майже кожен третій сумнівається, що завершить рік з плюсом.

Поділитися
Підготував/ла Лесь Димань
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі