НПЗ відстоюють імпортне мито, трейдери вважають їхню позицію шантажем - Економіка - dt.ua

НПЗ відстоюють імпортне мито, трейдери вважають їхню позицію шантажем

1 лютого, 2011, 11:31 Роздрукувати

Українські НПЗ сьогодні стримують зростання цін на нафтопродукти. Про це заявив головний керуючий директор ТОВ «ТНК-ВР Коммерс» Дідьє Казимир, повідомляє прес-служба компанії.

 

За словами Казимира, якби не місцеві заводи, протягом найближчих п'ятнадцяти-двадцяти днів ціна бензину А-95 могла б зрости до 10 гривень.

«Враховуючи, що ціна імпортних партій бензину А-95 зросла на 20%, без конкурентного чинника у вигляді українських НПЗ можна було б прогнозувати чергову хвилю подорожчання протягом найближчих двох-трьох тижнів. І статистика щодо зайнятості у США визначила б, скільки має заплатити українець за літр палива», - зазначив він.

Казимир наголосив, що якщо б цінову повістку для України формували місцеві заводи, як це було до скасування імпортних мит у 2005 році, країна мала б більш низьку і стабільну вартість палива на заправках, менше залежала від коливань котирувань на зовнішніх ринках.

За словами головного керуючого директора ТОВ «ТНК-ВР Коммерс», введення мит на імпорт нафтопродуктів із країн, що мають преференційне ціноутворення на нафтову сировину, дозволило б вирівняти умови роботи на ринку і, таким чином, підтримати добросовісну конкуренцію: «Сьогодні основний прибуток на торгівлі нафтопродуктами отримують трейдери, а не НПЗ. Введення мит призведе не до збільшення ціни, а до перерозподілу заробітків всередині збутового ланцюжка».

У свою чергу, асоціація «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» заявляє, що уряд не повинен піддаватися на шантаж з боку нафтопереробних компаній, що перейшли до відкритих погроз зупинити свої заводи у разі неприйняття їхньої вимоги щодо введення мит на імпорт нафтопродуктів в Україну.

«Безпрецедентний тиск і дезінформація органів влади та окремих високопоставлених членів уряду вже призвели до початку абсолютно безпідставного спецрозслідування стосовно імпорту нафтопродуктів. Впевнені, що триваючий тиск з боку власників НПЗ націлений на дезорієнтацію кураторів розслідування з метою досягнення бажаного результату у вигляді різкого зростання цін на реалізовану продукцію після введення мит», - йдеться в заяві асоціації.

В Асоціації зазначають, що сьогодні не тільки в Україні нафтопереробні підприємства зазнають фінансових труднощів, дана тенденція має глобальний характер. У той же час ситуація у вітчизняній нафтопереробці посилюється недостатністю інвестицій в модернізацію підприємств і низкою негативних явищ на внутрішньому ринку України, таких як контрабанда та нелегальне виробництво нафтопродуктів, а також схеми безподаткового імпорту.

В Асоціації зазначають, що з розумінням ставляться до прохань уряду України щодо стабілізації цін на нафтопродукти у роздрібній мережі у період зростання котирувань на світовому ринку і збільшення податкового навантаження на споживача. Заяви деяких власників НПЗ про можливу зупинку підприємств Асоціація розглядає як такі, що дестабілізують ринок і чинять тиск на органи влади країни.

31 січня з'явилася інформація про те, що рада директорів російсько-британської компанії ТНК-ВР ухвалила рішення про зупинення Лисичанського нафтопереробного заводу (ПрАТ «ЛІНІК», Луганська обл.) у січні-березні 2011 року. При цьому менеджменту компанії надано право прийняття остаточного рішення з даного питання в залежності від зміни умов ведення бізнесу в країні.

24 січня 2011 Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі прийняла рішення про початок спеціального розслідування про збільшення обсягів імпорту нафтопродуктів в Україну, результатом якого може стати введення мит на паливо.

У той же час Мінекономрозвитку, провівши свій аналіз ситуації на ринку, повідомило про відсутність підстав для введення мита.

Проти введення мит також виступають незалежні мережі АЗС та експерти.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >