Новий порядок. Іти в ДАІ по талон техогляду вже не доведеться? - Економіка - dt.ua

Новий порядок. Іти в ДАІ по талон техогляду вже не доведеться?

24 грудня, 2010, 18:39 Роздрукувати Випуск №48, 24 грудня-29 грудня

Про реформування системи державного технічного огляду колісних транспортних засобів розмови точаться не один рік...

Про реформування системи державного технічного огляду колісних транспортних засобів розмови точаться не один рік. Принаймні концепція такої реорганізації передбачена постановою Кабінету міністрів ще 2007 року. Однак Міністерство транспорту і зв’язку та Міністерство внутрішніх справ не могли порозумітися у питанні розв’язання цього завдання. Тож із п’яти необхідних урядових постанов, які слід було розробити на виконання додатку до концепції, донедавна не вистачало двох. Врешті транспортне відомство їх напрацювало і вже погодило з багатьма міністерствами та відомствами. А Державний комітет з питань регуляторної політики та підприємництва розробив законопроект «Про внесення змін і доповнень до деяких законів України (щодо впорядкування проведення перевірок технічного стану транспортних колісних засобів)» і вивісив на своєму сайті для ознайомлення. Якщо документи схвалять, то є шанс, що процедура технічного огляду стане прозорішою і дешевшою.

У якому напрямі реформуватимуть чинну систему, можна судити з постанови Кабміну «Про затвердження Порядку перевірки суб’єктами господарювання технічного стану колісних транспортних засобів під час державного технічного огляду». У пояснювальній записці до проекту сказано, що вдосконалюється національне законодавство заради створення прозорого конкурентного середовища у цій сфері та забезпечення належної перевірки технічного стану транспортних засобів, яка має стати значно ефективнішою. Усе це посприяє створенню безпечних умов дорожнього руху. Причому без надзусиль, адже реалізація постанови не потребує додаткових витрат із державного бюджету.

Згідно з виписаними у постанові нормами, прибираються протиріччя в чинній системі перевірок. Скажімо, державні стандарти, за якими вони нині проводяться, відповідно до законів «Про стандартизацію» та «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності», мають статус добровільного
застосування. Тому власники станцій часто на свій розсуд перевіряють технічний стан автомобілів. За новою схемою, це має відбуватися за технологічною документацією, розробленою згідно з нормативно-технічними документами, нормами, нормативами та правилами виробника автотранспорту. У цій-таки технологічній документації визначено процес перевірки та її тривалість залежно від категорії і призначення транспортного засобу.

Окрім того, в документі викладено вимоги до персоналу, який перевіряє технічний стан автомобілів. Якщо огляд здійснено недбало, то повторно його проведуть безкоштовно, а втрати замовника, пов’язані з цим, буде компенсовано. Прописані в проекті постанови процедури аналогічні тим, які давно довели свою ефективність у європейських країнах. Вони виключають можливість вчинення корупційних дій і мають низку інших переваг, порівняно з нині чинними.

Зокрема, завдяки введенню єдиного методологічного підходу до перевірки технічного стану колісних транспортних засобів створюються рівні конкурентні умови для виконавців перевірки, є можливість отримати достовірну інформацію про її результати для автомобілів, технічний стан яких незадовільний, як власнику транспортного засобу, так і органу державної реєстрації.

— Нині ми працюємо над подальшим спрощенням процедури технічного огляду, — повідомив заступник начальника ДДАІ МВС генерал-майор міліції Сергій Будник. — Установлення вимог до порядку перевірки й персоналу було одним зі стримуючих чинників у реформуванні. Прийняття постанови «Про затвердження Порядку перевірки суб’єктами господарювання технічного стану колісних транспортних засобів під час державного технічного огляду» сприятиме нашому подальшому рухові на цьому шляху. Зокрема переходу до створення єдиного державного реєстру автоінспекції, до якого (в межах своєї компетенції) матимуть доступ державні органи. Це робиться для того, щоб водій надавав свій транспортний засіб тільки на станцію діагностики і там отримував усі необхідні документи щодо його справності. Йти в ДАІ по талон йому не доведеться.

Які саме реформи очікують систему техогляду в найближчому майбутньому, можна дізнатися, ознайомившись із законопроектом «Про внесення змін і доповнень до деяких законів України (щодо впорядкування проведення перевірок технічного стану транспортних колісних засобів)», розміщеному на сайті нині вже колишнього Держкомпідприємництва. Ось лише кілька пропонованих новацій: передати техогляд атестованим діагностичним станціям, процедуру проходження знімати на камеру, а записи зберігати не менше ніж 2,5 року. Талон ТО видавати безкоштовно (він буде без голограми, друкуватиметься на звичайному папері і не буде документом суворої звітності або обліку).

Серед інших змін — доповнення до Кодексу України про адміністративні правопорушення. Зокрема до ст.14, у якій ідеться про заборону посадовим особам вимагати внески в благодійні фонди та накладання штрафів за такі порушення (від двох до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), до Закону «Про міліцію» (ст. 5), куди внести положення, яким забороняється органам і підрозділам МВС здійснювати госпрозрахункову діяльність, крім тієї, що встановлюється урядом.
Ст.10 поповнюється новим пунктом: «Єдиний державний реєстр колісних транспортних засобів створюється і ведеться Міністерством внутрішніх справ України, яке є його розпорядником та
адміністратором, бере участь при складані іспитів в навчальних закладах при підготовці, перепідготовці і підвищенні кваліфікації водіїв транспортних засобів».

Суттєвих змін зазнає й ст. 36. Тепер станція діагностики нестиме адміністративну відповідальність за видачу
талона про проходження перевірки технічного стану або висновку станції діагностики про стан технічного
засобу. У разі порушення станція діагностики або пункт технічного контролю здійснюють, відповідно,
діагностику або ремонт за власний кошт. При здійсненні неякісного ремонту, що встановлює станція діагностики, пункт технічного контролю повинен виправити недоліки за власний кошт.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво