Невже президент хоче поставити 10 млн. автомобілістів на коліна перед страховиками?

Поділитися
В останні роки всі ми є свідками того, як страхові компанії з допомогою «автоцивілки» намагаються змусити 10 мільйонів водіїв сплачувати їм щорічну данину в сумі 2,4 млрд...

В останні роки всі ми є свідками того, як страхові компанії з допомогою «автоцивілки» намагаються змусити 10 мільйонів водіїв сплачувати їм щорічну данину в сумі 2,4 млрд. грн., не маючи при цьому жодних зобов’язань ні перед ким (про це багато написано, наприклад, на сайті www.insurhelp.org.ua , тому на деталях не зупинятимемося).

Про те, що, домігшись ухвалення потрібного їм закону, страхові компанії ні за що не відповідають, свідчить дуже низький рівень виплат (приблизно в 10 разів гірше, ніж у розвинених країнах) і тотальне приховування інформації щодо «автоцивілки» всіма причетними до цього організаціями: Держфінпослуг, Моторним бюро і страховими компаніями (приз, обіцяний Асоціацією страхувальників України журналістові, який отримає офіційну інформацію про «автоцивілку», що дала б змогу оцінити її корисність для суспільства, так і залишився незатребуваним).

У сфері захисту інтересів страхових компаній відзначилася Верховна Рада, яка у 2005 році за ухвалення сирого й геть незбалансованого в частині захисту інтересів громадян закону про «автоцивілку» отримала від страхових компаній подяку у вигляді 1,2 млн. дол. («Бизнес», №23 (594) 2004).

«Домовлятися» з Верховною Радою допомагала Держфінпослуг, яка, замість виконувати обов’язок захищати інтереси споживачів страхових послуг, активно лобіювала інтереси підконтрольних їй страхових компаній («Дзеркало тижня» від 23.04.2005 р.).

Найостанніші перипетії боротьби за доступ до гаманців водіїв розгорталися в МВС, через яке страхові компанії намагалися змусити гаїшників відловлювати водіїв без полісів «автоцивілки» («Громадський спротив України» від 27.03.2007).

Проте не вийшло: Цушко замінили на Луценка, який не захотів бути пастухом у страховиків.

Здавалося б, до чергових виборів у країні водії можуть спати спокійно. Так ні ж — президент подав до парламенту законопроект, яким пропонується в 20 разів збільшити штрафи за відсутність полісів «автоцивілки».

Пропозиції президента сформульовано в проекті закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, які стосуються вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху» (далі — законопроект).

У назві законопроекту, у самому законопроекті та в пояснювальній записці до нього підкреслюються, що головна мета документа — «забезпечення безпеки на дорогах, збереження життя та здоров’я громадян».

Тим часом метою Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» («автоцивілки») є «забезпечення відшкодування шкоди, заподіяної життю, здоров’ю та майну потерпілих при експлуатації наземних транспортних засобів».

Порівняння цілей президентського законопроекту та «автоцивілки» показує, що перший з них спрямований на скорочення кількості ДТП, а другий — на відшкодування шкоди, заподіяної ДТП. Тобто законопроект впливає на події до ДТП, а «автоцивілка» — після нього.

Отже, об’єкти регулювання в законопроекту та «автоцивілки» цілком різні.

З цього випливає, що запропоноване в законопроекті збільшення у 20 разів штрафів за відсутність полісів «автоцивілки» жодним чином не пов’язане з декларованим у ньому «забезпеченням безпеки на дорогах, збереженням життя і здоров’я громадян».

Цей висновок підтверджується і статистикою останніх років щодо ДТП, яка свідчить, що після впровадження «автоцивілки» кількість ДТП, а з ними й кількість травм і смертей на дорогах збільшилася приблизно на 20%.

Отже, впровадження «автоцивілки» не дало зниження кількості ДТП, а навпаки, на цей час припало явне їх збільшення, що не дає підстав вважати наявність полісів «автоцивілки» ефективним засобом для наведення порядку на дорогах.

Елементарне знання психології підказує, що за наявності полісу «автоцивілки» водії почуваються упевненіше і дозволяють собі поводитися більш ризиковано, ніж без полісу, що й підтверджується погіршенням статистики ДТП.

Викладене вище не дає найменших підстав сподіватися, що результатом запропонованого в законопроекті збільшення у 20 разів штрафів за відсутність полісів «автоцивілки» буде деклароване в ньому «підвищення безпеки на дорогах, збереження життя і здоров’я громадян».

Кому ж тоді вигідно підвищувати штрафи за відсутність полісів «автоцивілки»? Відповідь до непристойності проста — лише страховим компаніям. Різке підвищення суми штрафів (штраф перевищуватиме середню вартість полісу) створить психологічний тиск на водіїв, що змусить їх іти з поклоном до страхових компаній.

Те, що страховикам не вдалося домогтися шляхом використання гаїшників для полювання за водіями без полісів «автоцивілки», легко досягається шляхом підвищення штрафів за відсутність цих самих полісів.

Але якщо за спробами використати МВС для збагачення страхових компаній вбачалася корупція, то що могло змусити президента обстоювати їхні інтереси?

Відповідь на це непросте запитання дадуть 10 мільйонів водіїв на найближчих президентських виборах. Чекати залишилося недовго, тому вони навряд чи щось забудуть!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі