Неоголошений розпродаж

Поділитися
У маркетинговій тактиці компаній методи створення ажіотажу з метою підвищення попиту на продукцію або послуги компанії використовуються значно частіше, ніж розпізнаються...

У маркетинговій тактиці компаній методи створення ажіотажу з метою підвищення попиту на продукцію або послуги компанії використовуються значно частіше, ніж розпізнаються. Одним із таких методів є запуск спотвореного повідомлення, яке може поширюватися різними каналами: чутки, заяви окремих осіб, засоби масової інформації (особливо часто для цього використовують Інтернет). Схоже, прикладом такої практики може послужити історія, що сталася навесні, але досі впливає на вітчизняний ринок.

У квітні нинішнього року російські й українські ЗМІ облетіло сенсаційне повідомлення: японська корпорація Pentax, один зі світових лідерів у виробництві фотообладнання (яка спільно з Nikon, Canon, Minolta й Olympus утворює так звану «велику п’ятірку»), припиняє виробництво і до кінця 2004 року згорне продажі 35-міліметрових (тобто звичайного формату) плівкових фотоапаратів, а зосередиться виключно на випуску цифрових і середньоформатних (професійних) апаратів.

Новина вперше з’явилася 27 квітня на сайтах російських інформагенцій. Звідти прес-реліз поширився в купу інших електронних і друкованих видань. Джерелом інформації вказували або компанію Pentar (офіційний дистриб’ютор корпорації Pentax у Росії), або власне Pentax, або повідомлення друкувалося з посиланнями на інші інформаційні агентства.

Компанія Pentar продублювала цю інформацію 28 квітня на своєму сайті. А вже наступного дня у зв’язку з виникненням ажіотажу ще раз надрукувала підтвердження планів Pentax до кінця року згорнути виробництво і продаж плівкових 35-міліметрових фотоапаратів. За короткий час ця інформація поширилася і в інші російські та українські видання, і тепер статті про цифрову фототехніку вже часто починаються словами: «Як відомо, компанія Pentax згортає виробництво плівкових камер...»

Хоча не треба бути великим спеціалістом, щоб виявити в розповсюджуваній інформації серйозні нестиковки. Чому, наприклад, припинення виробництва і припинення продажів має відбуватися одночасно? Адже припинення продажів у таких випадках узагалі не декларується, запаси розпродують доти, доки вони є.

Насторожити мало б і те, що в лінійці 35-міліметрових дзеркальних фотоапаратів Pentax («дзеркалок»), запропонованих у продаж, із семи апаратів лише один цифровий, решта шість — плівкові. Тобто компанія навіть не має в асортименті достатньої кількості цифрових «дзеркалок», щоб замінити свої плівкові. Не зробить у цьому сенсі погоди і нова модель цифрової «дзеркалки», яку планують вивести на ринок у листопаді 2004 року.

Нарешті — ринок для плівкових камер продовжує зростати. Це, зокрема, побічно підтверджується оприлюдненим у січні нинішнього року рішенням світового лідера з виробництва фотоматеріалів — компанії Kodak — збільшити обсяги продажів фотоплівки на ринках, що розвиваються, а саме: у Китаї, Індії, у країнах Східної Європи та Латинської Америки.

Спроби пролити світло на події особливим успіхом не увінчалися. У неросійськомовних ЗМІ повідомлення про згортання корпорацією Pentax хоч би якогось виробництва не було, як не було його й на офіційному сайті Pentax. Мішель Мартін, PR-координатор Pentax-USA, і Нобуакі Танішима, президент Pentax-Europe, інформації не коментували.

У компанії Pentar, звідки новина і з’явилася на світ, спочатку повідомили, що ця інформація призначалася лише для дистриб’юторів, і тому в західних ЗМІ її немає. Потім визнали, що доступ до інформації не був обмежений лише дистриб’юторами.

Безперечно одне — компанія Pentar хвацько підвищила обсяги продажів плівкових фотоапаратів Pentax. Напевно знайшлося достатньо бажаючих придбати високоякісні плівкові фотоапарати, продажі яких обіцяли продовжити всього на півроку.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі