Немає довіри — відсутній і попит. Зате в надлишку конкуренція за надання страхових послуг населенню - Економіка - dt.ua

Немає довіри — відсутній і попит. Зате в надлишку конкуренція за надання страхових послуг населенню

19 травня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №19, 19 травня-26 травня

Компанія «Статінформконсалтинг» провела перше в Україні синдикативне дослідження ринку страхових послуг у сегменті фізичних осіб...

Компанія «Статінформконсалтинг» провела перше в Україні синдикативне дослідження ринку страхових послуг у сегменті фізичних осіб. Дослідження проводили за репрезентативною вибіркою обсягом 1200 респондентів. Результати дослідження базуються на опитуванні населення восьми великих міст: Дніпропетровська, Донецька, Запоріжжя, Києва, Львова, Одеси, Сімферополя, Харкова. Виявилося...

Тільки 5% добровольців

Лише 8% опитаних є клієнтами страхових компаній. При цьому близько половини з них не приймали рішення про страхування самостійно. Таким чином, кількість добровільно застрахованих у досліджуваних містах не перевищує 5%. Основними чинниками, що підштовхнули до страхування, є: бажання (необхідність зберегти майно), довіра (вплив страхового агента, надійність страхової компанії), актуалізація (загрози здоров’ю та життю).

Основною причиною відсутності страхового поліса є нульова потреба у страхуванні, пов’язана, на думку аналітиків «Статінформконсалтингу», не стільки з фактично низьким рівнем життя, скільки із заниженою оцінкою населення власних матеріальних можливостей та сприйняттям страхових послуг загалом як дорогих і недоступних.

Друге місце за важливістю посідає досить серйозний бар’єр — недовіра до страхових компаній. Сюди ж можна віднести і негативну інформацію від клієнтів, негативний досвід як минулих років, так і теперішнього часу. Сумарно ці чинники відштовхують від страхування понад третину населення досліджуваних міст.

До бар’єра

Існують три групи бар’єрів страхування: загальноекономічні, особисті матеріальні та бар’єри, пов’язані безпосередньо зі страховим сервісом.

Найбільш критичним, як вже зазначалося, є бар’єр недовіри до страхових компаній, подолання якого вимагає значних і, можливо, спільних зусиль страховиків. Водночас неабиякими є бар’єри, врегулювання котрих перебуває в локальній компетенції страхових компаній: умови страхування, кваліфікація персоналу та інформування населення.

Готові платити,
щоб жити

Серед послуг, що надаються страховими компаніями, найбільш затребуваним стає медичне страхування (близько 23% населення готові платити за цю послугу без врахування існуючих тарифів).

Страхування від нещасного випадку і страхування життя — друга за важливістю група послуг, з точки зору практичного інтересу населення (за них готові платити 15% та 11% відповідно).

Третя група — пенсійне страхування (9%), страхування житла (5%) та майна (6%).

Оцінки за такими послугами, як страхування громадянської відповідальності, страхування застави під кредит, ризику відповідальності за неповернення кредиту можуть бути коректно інтерпретовані населенням лише у відповідному контексті — дослідженні цільових груп цих послуг.

У пошуках
надійної гавані

Якщо розглядати найбільш значущі для населення характеристики страхових компаній, то на перше місце виходять такі, що безпосередньо стосуються іміджу та якості сервісу страхових компаній. Так, надійність і довіра до страхових компаній — найважливіша характеристика, яка для населення виступає в ролі індикатора ставлення до страхових компаній. Характеристики сервісу у населення асоціюються з компетентним і доброзичливим персоналом страхових компаній, умовами страхування (програми, ціни на послуги тощо) та умовами обслуговування (можливість виклику страхового агента, «гаряча» телефонна лінія, зручний графік роботи). Водночас країна походження інвестицій і «зоряні» клієнти для населення великих міст не мають вирішального значення.

Джерелом інформації про страхування є, як правило, ЗМІ та інші носії реклами. Крім того, важливе значення має вплив т.зв. вторинної реклами — інформації, що передається «із вуст у вуста» — думка знайомих, родичів, колег. До третьої групи, на котру також потрібно звернути увагу, відносяться страхові агенти та персонал страхових компаній.

Спеціалісти «Статінформконсалтингу» провели оцінювання сприятливості поточної ситуації для страхування. Близько 10% опитаних вважають, що в Україні зараз доречний час для укладання договору страхування. Третина з них пов’язують це з усвідомленням необхідності страхування як такого. Ще третина — зі зростанням рівня життя як загалом у країні, так і особистого. І близько 20% — із відчуттям потреби в захисті (який можна трактувати як захист, що гарантує певну стабільність і спокій життя).

60% опитаних вважають, що зараз не надто вдалий час для укладання договору страхування. Тут діють і виявлені раніше бар’єри нестабільності в країні (включаючи незахищеність з точки зору законодавства), і недовіри до страхових компаній (відсутність будь-яких гарантій з їхнього боку).

Третині респондентів важко було охарактеризувати наскільки даний період є вдалим для укладання договору страхування (ні хороший, ні поганий). Як аргументи респонденти наводили в основному раніше наведені бар’єри страхування, що характеризує їхню оцінку поточного часу радше як неслушного для укладання договору. Водночас, цій групі властива надія на краще майбутнє і розуміння необхідності страхування.

У результаті класифікації за показниками знання, ставлення та намірів до страхового сервісу виділено чотири сегменти населення:

— потенційний (становить 32,4% населення країни, його представники готові сплачувати страхові внески за себе);

— зацікавлений (таких 24,1% і вони відчувають особисту потребу, але платити страховий внесок не готові);

— пасивний (у ньому 42,2% населення, яке знає про страхові послуги, але не відчуває в ньому особистої потреби);

— індиферентний — загалом 1,2% населення, яке не знає про страхові послуги.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №31, 24 серпня-30 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво