Наша техніка. Вагон для Сходу і Заходу - Економіка - dt.ua

Наша техніка. Вагон для Сходу і Заходу

8 липня, 2011, 13:49 Роздрукувати Випуск №25, 8 липня-15 липня

Це буде нашим подарунком до 20-річчя незалежності України та 10-річчя вітчизняного пасажирського вагонобудування.

Це буде нашим подарунком до 20-річчя незалежності України та 10-річчя вітчизняного пасажирського вагонобудування: на Крюківському вагонобудівному заводі закінчується складання двох перших дослідних спальних вагонів підвищеної комфортності для міжнародного сполучення — габариту RІС. Над цим дітищем конструкторів і технологів, партнерів і фахівців з Науково-дослідного інституту вагонобудування чаклують найкращі спеціалісти-робітники.

З кожним днем дедалі виразніше проступають риси незвичайного і не звичного для багатьох дизайну купе, вже укладені й приєднані дбайливими руками електромонтажників численні кабелі й дроти, які мають забезпечити роботу всіх систем. Монтується підвагонне обладнання.

Ми і наші партнери

Що й казати, розробка і виготовлення таких вагонів — завдання не з легких. Складність у тому, що вони курсуватимуть залізницями країн СНД, де колія завширшки 1520 мм, а також європейських країн, де її ширина становить 1435 мм, а отже, діють інші вимоги й стандарти. Щоб скоротити строки розробки вагона, запросили в партнери польську фірму PESA, яка має досвід у цій галузі і з якою КВБЗ поєднує співпраця протягом десяти років.

Спеціалісти Крюківського вагонобудівного заводу розробили конструкцію корпуса вагона, загальне планування, теплоізоляцію, системи опалення, вентиляції, водопостачання, електропостачання. Вони ж є авторами ходових частин та гальмівних систем.

Конструктори PESA запропонували дизайн-проект, внутрішнє обладнання, туалетні вузли, інформаційні системи, підібрали комплектуюче обладнання. У проекті взяли участь також заводи «Екватор» з Миколаєва, «Хартрон-Експрес» з Харкова, MEDKOM та RAWAG з Польщі, KNORR-BREMZE та CONTINENTAL CONTITECH з Німеччини.

Разом з нами над проектом працюють провідні наукові колективи — Український науково-дослідний інститут вагонобудування та Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту. Нині якраз дуже відповідальний етап — втілюються в життя передбачені технічним проектом найсучасніші вимоги до вагонів подібного класу.

Все для зручності і комфорту пасажирів

Трохи конкретики. Корпус вагона виготовлено з нержавіючої сталі, силові елементи — шкворневі, поперечні балки, бокова обв’язка рами, буферні балки, стійки безпеки — з низьколегованих конструкційних сталей. Це дасть змогу збільшити строк служби вагона до 40 років.

Що ж до внутрішнього планування, то це одинадцять пасажирських тримісних купе. Десять купе (крім першого) завдяки розсувним перегородкам можуть перетворитися на п’ять шестимісних. Зручні столикі, відкидні стільці, спальні полиці, висота яких може регулюватися, — все для зручності й комфорту пасажирів. У кожному купе — умивальник з холодною і гарячою водою.

У вагоні — один робочий тамбур. Двері, що ведуть з тамбура до малого і бокового коридорів, розсуватимуться автоматично. Обидва туалети розташовано в кінці вагона, один з них матиме душ і всі необхідні пристосування для людей з обмеженими можливостями.

Як уже повідомлялося, для переходу з колії 1520 мм завширшки на 1435 мм замінюватимуться візки. Зробити це швидко дозволить спеціальна мультимуфта. Універсальне автозчеплення уможливить безпроблемне стикування вагонів на обох видах колій.

Вагон спроектовано для експлуатації на електрифікованих магістралях згідно з міжнародними вимогами UIC. Живлення обладнання — від локомотиву по міжвагонній високовольтній магістралі постійного чи змінного струму через високовольтний статичний перетворювач.

Щоб пасажирам було тепло й затишно холодною зимою, основне опалення у вагоні запроектовано електричне високовольтне з водяним контуром. А весною та восени система забезпечення мікроклімату (кліматична установка) може працювати в режимі теплового насосу. Вентиляційну установку поєднано в одному модулі з кондиціонером. Система забезпечення мікроклімату працюватиме як в автоматичному, так і в ручному режимах.

І, безперечно, до послуг пасажирів — інформаційна система, сучасне освітлення, системи пожежної сигналізації та інше обладнання.

Нові горизонти

Вагони, як діти. Вони народжуються на заводі, а потім ідуть у самостійне життя. Першим кроком для них стане випробування, причому один із дослідних зразків показуватиме свої можливості в Україні на колії 1520 мм, ним опікуватимуться фахівці УкрНДІВ і Дніпропетровського університету інженерів транспорту. Інший — вирушить до Польщі на колії 1435 мм.

Затим, як і годиться, — міжвідомча комісія, сертифікація. Після чого Крюківські вагонобудівники будуть готові виготовляти вагони підвищеної комфортності для будь-якого замовника. Причому з урахуванням усіх його побажань. Наприклад, з установленням відкритого салону з місцями для сидіння, обладнанням вагона-бару, вагона-ресторану, спеціального вагона для спекотного клімату тощо.

Вагон габариту RІС — достойне поповнення номенклатурного ряду пасажирських вагонів від КВБЗ. Він відкриває нові можливості для експорту не тільки в країни СНД, а й в країни Європи, Азії, Африки, де залізниці мають колію 1435 мм.

Наша довідка

RІС (regolamento internazionale delle carrozze) — дослівно міжнародне регулювання тренерів, тобто міжнародна класифікація. Вагони цього габариту підходять для міжнародного сполучення у всіх країнах Європи і Азії. В країнах СНД досі не виготовлялися. Спеціально для міжнародних маршрутів їх складали на кількох європейських заводах і з 1955 року поставляли до СРСР (тільки купейні).

Нові вагони габариту RІС почали виготовляти в середині 1990-х років у Німеччині. Нині експлуатуються не тільки в Україні, а й Росії, Бєларусі, Литві і Словаччині. Зношеність на сьогодні становить 80%, а отже, парк таких вагонів потребує термінового оновлення.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво