Мита на імпорт нафтопродуктів можуть призвести до скорочення транзиту нафти через Україну

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Введення мита на імпорт нафтопродуктів, на якому наполягають українські нафтопереробні заводи, може відбитися на обсягах транзиту нафти до Білорусі через територію України.

Про це директор "Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн пише у своїй статті для «Дзеркала тижня. Україна».

Він зазначає, що, за версією українських нафтопереробників, по частині недобросовісної конкуренції головними є білоруси, які отримують нафту з Росії без мита і мають перевагу на різниці російських експортних мит на нафту і нафтопродукти близько 130 дол/т, «і тому безбожно демпінгують при постачаннях бензину і дизеля в Україну».

У свою чергу, директор дочірнього підприємства ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» в Україні Микола Василевич каже, що вже кілька років у республіці діє унікальна система реалізації нафтопродуктів на експорт - відкриті електронні торги, в яких беруть участь компанії з країн СНД і Європи: «Ми навіть не знаємо, хто купує той чи інший лот, в Україну вирушить цей нафтопродукт або у балтійські порти з подальшим експортом до США. У нас немає окремого цінника для України або кого-небудь ще, принцип один - хто більше запропонував, той і переміг».

Василевич підкреслив, що "розмови про дешеву нафту для білоруських НПЗ - міф».

По-перше, за словами Сергія Куюна, різниця за рахунок російських експортних мит виявилася не 130 дол/т, а 90 дол. У зв'язку з цим російські нафтоекспортери вирішили переполовинити цю маржу і встановили при постачаннях до Білорусії премію в розмірі 45 дол/т . По-друге, російська нафта займає у сировинному кошику білорусів лише половину з 20 млн тонн, а на 2011 рік заплановано імпорт10 млн тонн азербайджанської та венесуельської нафти. Її дорожнеча, в тому числі і за рахунок транспортування по Україні, обіцяє зробити повністю ринковою вартість сировини для білоруських НПЗ.

«Як не намагався Василевич підшукати обтічні формулювання і піти від прямої відповіді на питання журналістів, він був змушений визнати, що питання мит на білоруські нафтопродукти в Україні і транспортування сировини по Україні пов'язані. «Безумовно, час покаже, але я думаю, що вплив (на завантаження Одеса-Броди. - С.К.) може бути», - цитує його слова Сергій Куюн.

За словами експерта, «логіка в питанні нафтопостачань цілком зрозуміла. Український транзит потрібен для завантаження Мозирського НПЗ, вагома частка нафтопродуктів якого йде в Україну».

Автор також відзначає, що не в останню чергу через позицію українських компаній у минулому році білоруський завод почав випуск бензину А-95 стандарту Євро-5 і отримав на 2011 рік великі річні контракти з мережами ОККО і WOG.

«Але якщо Україна введе мито на імпорт, обсяг постачань нафтопродуктів знизиться, значить, зникне і потреба в додатковій сировині. Нескладно здогадатися, за рахунок чого відбудеться це скорочення. Звичайно ж, за рахунок українського транзиту, оскільки у сировинному кошику Мозирського заводу ця нафта - найдорожча! Адже чорнило ще не висохло, як люблять говорити в Міненерго, під транзитним договором... За наявними даними, зараз у Мінську підшукують слова, з яких почати цю делікатну розмову на тему «як ми будемо працювати далі», - пише директор «Консалтингової групи А -95 ».

Детальніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» у статті Сергія Куюна «Ляпший сябр?».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі