Мита на імпорт нафтопродуктів можуть призвести до скорочення транзиту нафти через Україну - Економіка - dt.ua

Мита на імпорт нафтопродуктів можуть призвести до скорочення транзиту нафти через Україну

3 лютого, 2011, 08:46 Роздрукувати

Введення мита на імпорт нафтопродуктів, на якому наполягають українські нафтопереробні заводи, може відбитися на обсягах транзиту нафти до Білорусі через територію України.

 

Про це директор "Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн пише у своїй статті для «Дзеркала тижня. Україна».

Він зазначає, що, за версією українських нафтопереробників, по частині недобросовісної конкуренції головними є білоруси, які отримують нафту з Росії без мита і мають перевагу на різниці російських експортних мит на нафту і нафтопродукти близько 130 дол/т, «і тому безбожно демпінгують при постачаннях бензину і дизеля в Україну».

У свою чергу, директор дочірнього підприємства ЗАТ «Білоруська нафтова компанія» в Україні Микола Василевич каже, що вже кілька років у республіці діє унікальна система реалізації нафтопродуктів на експорт - відкриті електронні торги, в яких беруть участь компанії з країн СНД і Європи: «Ми навіть не знаємо, хто купує той чи інший лот, в Україну вирушить цей нафтопродукт або у балтійські порти з подальшим експортом до США. У нас немає окремого цінника для України або кого-небудь ще, принцип один - хто більше запропонував, той і переміг».

Василевич підкреслив, що "розмови про дешеву нафту для білоруських НПЗ - міф».

По-перше, за словами Сергія Куюна, різниця за рахунок російських експортних мит виявилася не 130 дол/т, а 90 дол. У зв'язку з цим російські нафтоекспортери вирішили переполовинити цю маржу і встановили при постачаннях до Білорусії премію в розмірі 45 дол/т . По-друге, російська нафта займає у сировинному кошику білорусів лише половину з 20 млн тонн, а на 2011 рік заплановано імпорт10 млн тонн азербайджанської та венесуельської нафти. Її дорожнеча, в тому числі і за рахунок транспортування по Україні, обіцяє зробити повністю ринковою вартість сировини для білоруських НПЗ.

«Як не намагався Василевич підшукати обтічні формулювання і піти від прямої відповіді на питання журналістів, він був змушений визнати, що питання мит на білоруські нафтопродукти в Україні і транспортування сировини по Україні пов'язані. «Безумовно, час покаже, але я думаю, що вплив (на завантаження Одеса-Броди. - С.К.) може бути», - цитує його слова Сергій Куюн.

За словами експерта, «логіка в питанні нафтопостачань цілком зрозуміла. Український транзит потрібен для завантаження Мозирського НПЗ, вагома частка нафтопродуктів якого йде в Україну».

Автор також відзначає, що не в останню чергу через позицію українських компаній у минулому році білоруський завод почав випуск бензину А-95 стандарту Євро-5 і отримав на 2011 рік великі річні контракти з мережами ОККО і WOG.

«Але якщо Україна введе мито на імпорт, обсяг постачань нафтопродуктів знизиться, значить, зникне і потреба в додатковій сировині. Нескладно здогадатися, за рахунок чого відбудеться це скорочення. Звичайно ж, за рахунок українського транзиту, оскільки у сировинному кошику Мозирського заводу ця нафта - найдорожча! Адже чорнило ще не висохло, як люблять говорити в Міненерго, під транзитним договором... За наявними даними, зараз у Мінську підшукують слова, з яких почати цю делікатну розмову на тему «як ми будемо працювати далі», - пише директор «Консалтингової групи А -95 ».

Детальніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» у статті Сергія Куюна «Ляпший сябр?».

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >