Крок вперед — два кроки назад (це — Ленін) - Економіка - dt.ua

Крок вперед — два кроки назад (це — Ленін)

10 червня, 2005, 00:00 Роздрукувати Випуск №22, 10 червня-17 червня

У Фонді державного майна України новий інтелектуальний результат — проект закону України під скр...

У Фонді державного майна України новий інтелектуальний результат — проект закону України під скромною і непримітною назвою: «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відчуження земельних ділянок)».

Особливої ваги цьому документові надає така обставина: свіжий законотворчий доробок активно підтримує прем’єр Юлія Тимошенко, про що вона, до речі, недавно повідомила на прес-конференції.

Проектом фактично пропонується передати повноваження місцевих органів влади щодо відчуження земельних ділянок державної власності у процесі приватизації Державним органам приватизації. Це означає величезну реорганізацію системи продажу земельних ділянок, яка була створена в країні за останні десять років (нормативно-правові акти, спеціалісти, приміщення тощо). А тому досить цікаво читати твердження авторів проекту закону про те, що «реалізація цього Проекту не потребує матеріальних витрат з державного бюджету України».

Процедура продажу земельних ділянок, запропонована в проекті, ускладнює процедуру відчуження земельної ділянки, додаючи ще один державний орган, який має до цього стосунок. Без попередніх змін у законодавстві, які б встановили прозору та швидку процедуру «одного вікна», час оформлення земельних ділянок збільшиться на невизначений термін. Фактично це може означати зупинку приватизації об’єктів, які мають земельні ділянки, приблизно на один рік та більше, починаючи з дати прийняття запропонованих змін до законодавства. Впевнені, що кількість тих, хто вірить у швидке запровадження процедури «одного вікна» для процедур відчуження земельних ділянок, дорівнює приблизно нулю. А скільки таких, які вірять, що Фонд держмайна продасть землю краще, ніж місцеві ради?

Проект передбачає можливість передачі земельних ділянок у статутний фонд підприємств, створених з участю держави. Швидше за все, це має супроводжуватися обміном земельної ділянки на корпоративні права. Однак проектом, між іншим, не визначено, який саме державний орган у такому разі буде власником корпоративних прав.

Запропоновані зміни і доповнення до Земельного кодексу містять можливість альтернативи продажу земельних ділянок або органами місцевого самоврядування, або шляхом доручення Фонду державного майна України та його регіональним відділенням. На жаль, законопроект не містить вичерпного переліку випадків, у яких земельну ділянку продаватимуть органи місцевого самоврядування, а в яких — Фонд державного майна України та його регіональні відділення.

Незрозуміла пропозиція авторів законопроекту щодо приватизації земельних ділянок, на яких розміщені «вже приватизовані об’єкти». Чи треба розуміти так, що земельні ділянки під усіма приватизованими за роки незалежності об’єктами будуть продані, навіть якщо власник приватизованого об’єкта взяв землю в оренду? На сорок дев’ять років?

Проект закону також не містить натяків на те, куди і на які потреби підуть кошти, виручені від продажу через органи приватизації земельних ділянок відповідно до цього закону. В державний чи місцеві бюджети?

На наш погляд, правильніше було б, щоб одночасно з цим проектом були підготовлені тексти інших нормативно-правових актів, які пропонується прийняти згодом. Це дало б можливість мільйонам (саме так: мільйонам) зацікавлених людей моделювати наслідки запропонованих державою нових правил, передбачених проектом закону. Зокрема це стосується порядку здійснення продажу земельних ділянок, на яких розміщені приватизовані об’єкти або об’єкти, що підлягають приватизації. Важливо було б зазначений порядок регулювати не постановою КМУ, а законом України.

На наш погляд, запропонований відомством В.Семенюк законопроект, у разі його прийняття парламентом у теперішньому вигляді, створить купу нових бюрократичних проблем із далекосяжними негативними наслідками для населення та підприємств в Україні. Пам’ятаєте фактичне скасування спрощеної системи оподаткування? Її запровадили, потім скасували. Потім знову повернули. Досить велика частина електорату відвернулася від нової влади. Чи не буде і в цьому випадку саме так? Спочатку запровадять труднощі, а потім зрозуміють, що треба повернутися до попередніх процедур.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Останні статті < >
Вам також буде цікаво