КРЕДИТ ЄБРР ІЗ ДОСТАВКОЮ ДОДОМУ

Поділитися
Співробітництво АСК «Укррічфлот» із Європейським банком реконструкції та розвитку почалося 1995 року, коли вони підписали першу кредитну угоду...

Співробітництво АСК «Укррічфлот» із Європейським банком реконструкції та розвитку почалося 1995 року, коли вони підписали першу кредитну угоду. За ці роки при технічній та фінансовій підтримці ЄБРР завершено приватизацію вітчизняного річкового транспорту, акціонерна судноплавна компанія «Укррічфлот» стала лідером у водних перевезеннях вантажів України, нею побудовано 6 суден дедвейтом 3800 тонн кожне, які відповідають усім сучасним вимогам судноплавства. Будівництво сьомого буде завершено в третьому кварталі нинішнього року. А довіра між партнерами зміцніла настільки, що черговий кредит Євробанку на побудову наступної серії суден «Укррічфлот» отримав прямо вдома, безпосередньо з рук президента ЄБРР пана Жана Лем’єра.

Угоду про надання чергового кредиту було підписано 21 травня цього року в головному офісі АСК «Укррічфлот». Попри надзвичайну насиченість програми свого офіційного візиту в Україну, президент ЄБРР визнав за необхідне включити в неї зустріч із керівництвом «Укррічфлоту». Кредит призначений для будівництва чотирьох суден дедвейтом 6,5 тис. тонн кожне.

Чотири нових теплоходи, за словами президента АСК «Укррічфлот» Миколи Славова, стануть першими з 10, тендер на будівництво яких виграла миколаївська судноверф «Дамен Шипярдс Океан». Він особливо підкреслив, що, за умовами нового кредиту, ці судна перебуватимуть в управлінні «Укррічфлоту» із часу спуску на воду і плаватимуть під українським прапором під менеджментом АСК, тобто ще до погашення кредиту.

— 1995 року, — сказав М.Славов, вітаючи гостя, — Європейський банк реконструкції та розвитку дуже серйозно допоміг нам розібратися в особливостях ринкової економіки, підказав, як розвернути нашу командно-адміністративну економічну систему до ринку. Ваші учні, пане президенте, виявилися дуже уважними і зуміли подолати дуже складні проблеми, пов’язані з реформуванням власності. Сьогодні компанія повністю приватизована, у держави немає жодної її акції. Вже 10 років ми працюємо в новій системі координат і за цей час досягли непоганих результатів. 56% вантажообігу морського та річкового транспорту України — на рахунку АСК «Укррічфлот». Найголовнішим у наших відносинах я вважаю те, що за всі роки співробітництва «Укррічфлот» жодного разу не порушив термінів відшкодування кредитів ЄБРР.

— У мене є чотири причини радіти тому, що я сьогодні з вами, — відповів на вітання президент Євробанку Жан Лем’єр. — Перша — це те, що я народився в Гаврі, тому з дитинства мріяв стати моряком або корабелом. На жаль, Бог не дав мені таких здібностей, і довелося йти у фінансисти. Але й зараз, побачивши корабель (за винятком військового), я хвилююся.

Друга — безпосередньо пов’язана з «Укррічфлотом». Ми пишаємося тим, що працюємо з вами вже багато років. Особливо приємно, що ви не лише вчасно повертаєте борги, а й усміхаєтеся при цьому. Ви подаєте приклад, як по-справжньому будувати компанію, як дотримуватися культури кредиту. Цей кредит — наш внесок у довгострокову стратегію вашого розвитку.

Третя — полягає в тому, що ми залучили до цієї роботи Bank of Scotland. Ми не так багато з ним співпрацюємо, але у випадку з вами це відбувається, наочно демонструючи, що фінансисти Заходу зацікавлені в роботі з Україною, і насамперед із вашою компанією.

І, нарешті, останню причину радіти дає те, що ви є часткою історії, яка може стати історією справжнього успіху України. Одним із її найвагоміших досягнень за останній рік стало посилення зовнішньоекономічної позиції, що багатьма людьми у світі сприймається як найбільше досягнення вашої країни.

Чому ми так упевнені в цій компанії? По-перше, тому, що дуже добре знаємо її керівництво і маємо підстави довіряти йому. По-друге, «Укррічфлот» — прозора компанія. У неї чіткі правила ведення бухгалтерського обліку, вона відкрила перед нами всі свої документи, і ми добре бачимо, які там справи. Третя причина — те, що в АСК «Укррічфлот» є чітка довгострокова стратегія. Це вже третій кредит, наданий їй Євробанком. Щоразу, приймаючи рішення про чергове кредитування, ми впевнені у його правильності. Можу назвати ще одну причину. Вони завжди виконують свої обіцянки. Саме це створює справжню базу для співробітництва.

Будівництво нових суден типу «Буг» дедвейтом 6,5 тис. тонн на 30% фінансуватиметься за кошти компанії, решта — кредити ЄБРР. По завершенню цієї серії «Укррічфлот» має намір розпочати нове будівництво. Цього разу це будуть океанські судна з необмеженим районом плавання. Вже розроблено плани, і, як запевнив М.Славов, їх неодмінно буде реалізовано не пізніше ніж через два роки.

Чи потрібні компанії великотоннажні судна? Адже зараз нерідко доводиться чути нарікання вітчизняних вантажоперевізників на недостатність вантажної бази.

— Ми, транспортники, — каже президент АСК «Укррічфлот», відповідаючи на це запитання, — бачимо, що рік у рік становище покращується. Питання завантаженості суден поступово відходять на другий план. Економіка країни розвивається, і я вважаю, що будівництво великотоннажного флоту дуже вигідне. Впевнений, через два роки у мене буде можливість сказати, що мій сьогоднішній прогноз повністю підтвердився.

— Я добре розумію пана Славова, — додав президент Євробанку, — і схвалюю його. Він прагне й далі збільшувати свою частку вантажоперевезень на ринку, що розвивається. Але одночасно з розвитком ринку зростає і конкуренція, що є нормою в умовах вільного підприємництва. «Укррічфлот» хоче бути готовим до посилення конкурентної боротьби. Кажу про це тому, що це пов’язано з ризиками. І ми готові ризикувати, фінансуючи черговий проект АСК, оскільки впевнені: її керівництво здатне збільшувати свою частку у вантажоперевезеннях навіть в умовах зростання конкуренції. У нас багато проектів. Головне, що Україна здатна залучати у свою економіку набагато більше інвестицій, аніж це робиться зараз. І ми готові підтримувати більшість проектів приватного сектора хоча б для того, щоб створювати нові робочі місця.

— Тепер мені дуже просто підбити підсумок нашої зустрічі, — сказав на завершення Жан Лем’єр. — Ми справді пишаємося нашим співробітництвом. Знаємо, що ви вмієте домагатися успіхів. Може, час починати предметну розмову про наступний проект? Від щирого серця вітаю всю вашу команду, всіх тих, хто зараз у плаванні. Вітаю потужну роботу приватної компанії «Укррічфлот»!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі