КОРПОРАТИВНИЙ ПОЯС ВІРНОСТІ ТЕПЕР СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ ДОЗВОЛЯЄ «ПРИВ’ЯЗАТИ» ЦІННИХ СПІВРОБІТНИКІВ - Економіка - dt.ua

КОРПОРАТИВНИЙ ПОЯС ВІРНОСТІ ТЕПЕР СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ ДОЗВОЛЯЄ «ПРИВ’ЯЗАТИ» ЦІННИХ СПІВРОБІТНИКІВ

7 лютого, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №5, 7 лютого-14 лютого

Компанії, які метою номер один вважають прибуток, у кінцевому підсумку виявляються менш прибутковими, ніж компанії, котрі в центр уваги ставлять людину...

Компанії, які метою
номер один вважають прибуток, у кінцевому підсумку виявляються
менш прибутковими,
ніж компанії, котрі в центр уваги ставлять людину.

Р.Уотермен

Топ-менеджери, які працюють в іноземних і найуспішніших вітчизняних компаніях, мабуть, не раз на власному досвіді переконалися в слушності фрази «кадри вирішують усе», тож чудово розуміють, що для досягнення пристойних результатів персонал треба мотивувати. Ясна річ, основною складовою системи мотивації співробітників та інструментом впливу на ефективність їхньої праці є заробітна плата. Та хоч яка вона важлива, у більшості успішних підприємств вона становить не більше двох третин доходу. В Україні вже починають звикати до того, що оплата праці — це не тільки зарплата і премія, це й безплатне харчування на роботі, корпоративний автомобіль, мобільний телефон та інші матеріальні привілеї, забезпечувані роботодавцем. Але всі ці блага належать до прямої матеріальної мотивації, тож по суті близькі до прямої виплати зарплати. Навряд чи вони допоможуть власникові підприємства втримати цінного співробітника, що вирішив податися до конкурентів. І тим паче не допоможуть, якщо такий співробітник, у навчання й підготовку якого вкладено величезні кошти компанії, стане інвалідом або помре...

Для розв’язання цих проблем у всьому світі вже давно застосовується ефективний інструмент HR і фінансового менеджменту — корпоративне страхування життя, що дозволяє дуже тонко враховувати й заохочувати матеріальні та соціальні інтереси співробітників, підвищуючи тим самим якість і прибутковість бізнесу, а також захищати бізнес від несподіваних трагічних подій.

Забезпечене майбутнє

Актуальність аналізованої проблеми й зацікавленість співробітників в одержанні додаткової пенсії не потребують доведень, оскільки вони зумовлені низьким рівнем державного пенсійного забезпечення, не спроможного обслужити навіть мінімальні потреби українських пенсіонерів. Додаткове пенсійне або накопичувальне страхування компенсує співробітникам втрату їхнього заробітку у зв’язку з виходом на пенсію, отже, розв’язує проблему природного відновлення колективу і є чинником, що підвищує зацікавленість найцінніших працівників у роботі на підприємстві.

У підприємства тут свій інтерес — корпоративна пенсійна або накопичувальна програма дозволяє не лише створити додаткову матеріальну винагороду персоналові, а й зорієнтувати його на перспективу, зацікавити в тривалій праці на підприємстві. Завдяки податковим пільгам, програми корпоративного страхування життя дозволяють оптимізувати видатки підприємства на соціальне забезпечення й додаткову мотивацію співробітників: відповідно до нової редакції Закону «Про оподаткування прибутку підприємств», що набрала чинності з 1 січня 2003 року, юридичні особи зможуть зараховувати платежі з довгострокового накопичувального й пенсійного страхування життя своїх співробітників до валових витрат, у межах 15 відсотків від заробітної плати, отриманої кожним конкретним співробітником протягом звітного податкового періоду, але не більше 6 тис. гривень за рік.

По суті, запровадження такої податкової пільги можна розцінювати як початок пенсійної реформи. Адже саме довгострокове накопичувальне пенсійне страхування життя в більшості країн світу лежить в основі системи недержавного пенсійного забезпечення. По-перше, тільки страхові компанії можуть гарантувати величину майбутніх пенсій, по-друге, паралельно з накопиченням персональної пенсії вони дозволяють розв’язати проблему соціального захисту співробітників та їхніх родин при втраті годувальника, працездатності, при інших трагічних подіях, що призводять до негативних наслідків для людини чи її сім’ї.

Втрату співробітника компенсує страхова компанія

В Україні, як правило, компанії не готові до таких подій, як загибель співробітника чи втрата ним працездатності. Але ж, крім моральної відповідальності за долю працівника та його родини, крім необхідності в таких випадках надати такому співробітнику чи його сім’ї матеріальну підтримку, існує й інший бік медалі. Втративши цінного працівника, компанія зазнає прямих збитків у вигляді витрат на пошук і підготовку нового фахівця, втрат, пов’язаних із не досить високою продуктивністю праці новачка.

Родзинкою програм корпоративного страхування життя є те, що вони дозволяють зняти всі ці фінансові проблеми з компанії та перекласти їх на плечі страхувача. Крім того, страхування життя дозволяє компаніям захистити свої фінансові інтереси навіть у разі звільнення співробітника раніше обумовленого терміну, оскільки при цьому вони можуть залишити у своєму розпорядженні всю суму, накопичену на страховому рахунку такого співробітника за рахунок внесків, оплачених компанією.

Поліс страхування життя проти зради

Відплив цінних співробітників для багатьох компаній перетворився на справжню проблему. Перекуповування кадрів здійснюється переважно у сфері цінової війни шляхом надання більшої зарплати. Тож боротися з цим явищем лише створенням кращих умов оплати праці неможливо, оскільки неодмінно знайдеться компанія, готова запропонувати вашому співробітникові більше, ніж він одержує у вас. Діяти тут слід інакше — співробітника потрібно «прив’язувати» до компанії шляхом довгострокових стимулів або так званої відкладеної мотивації. Одним із найефективніших інструментів у цій царині є накопичувальне страхування життя. Оскільки, з одного боку, працівник має особистий накопичувальний або пенсійний рахунок, який постійно, поки він працює на підприємстві, збільшується, і співробітник чудово розуміє, що все це «багатство» може стати його власністю, якщо він пропрацює в компанії певну кількість років. І чим довше він працює, тим досвідченішим і ціннішим стає для компанії, тим більше коштів на його рахунку і тим сильніше він «прив’язаний» до компанії.

Якщо, крім утримання, треба забезпечити й додаткову нинішню мотивацію, цього легко домогтися з допомогою того ж таки накопичувального страхування: шляхом поступової передачі поліса у власність співробітника. Пропрацював рік — одержуй 10% поліса, наступного року ще 10% і т.д. При цьому відсотки за кожен наступний рік можуть бути однаковими, зменшуватися або збільшуватися, залежно від потреб менеджера.

А якщо врахувати податкові пільги, що набирають сили з початку нинішнього року, то страхування життя надає кожному керівникові підприємства чудовий управлінський механізм, який, завдяки згаданим пільгам, чудово інтегрується в економіку підприємства, але грамотне його використання залежить лише від самого керівника та його партнера зі страхування.

Коментар

Віктор Адамович,
голова правління
ЗАТ «Страхова компанія «ТАС»:

— Корпоративне страхування життя — це привабливий управлінський інструмент. Весь його фокус полягає в механізмі мотивації. Адже страхування життя дозволяє поєднувати нинішню й відкладену мотивацію, залежно від потреб керівника.

Приміром, першочерговим є завдання утримати співробітника. У такому разі взаємини доцільно побудувати так: кошти, накопичені з допомогою страхування (а вони повинні корелювати з зарплатою співробітника), перейдуть у власність співробітника (разом із полісом) тільки по закінченні певного терміну і, можливо, при виконанні співробітником якихось наперед визначених вимог. У разі звільнення раніше цього часу — співробітник втратить таку можливість. Тобто: пропрацюєш 10 років — одержиш поліс на 20 тис. дол.; або: реалізуєш цей проект і вийдеш на планові показники за п’ять років — поліс на 50 тис. дол. твій...

При цьому якщо співробітник звільняється раніше встановленого терміну, підприємство може використовувати накопичені кошти для підготовки нового співробітника на його місце або для мотивації інших цінних фахівців. А в разі його смерті чи інвалідності підприємству не потрібно виділяти кошти на утримання сім’ї, а також на пошук і навчання нової людини, адже їх надасть страхова компанія.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво