Китайська складова світової інфляції

Поділитися
Споживачі всієї Землі, котрі останніми роками дружно скаржилися на лавину китайського ширвжитку, що буквально захлеснула весь світ, тільки-тільки почали змирятися з неминучістю купувати китайське, зате дешеве...

Споживачі всієї Землі, котрі останніми роками дружно скаржилися на лавину китайського ширвжитку, що буквально захлеснула весь світ, тільки-тільки почали змирятися з неминучістю купувати китайське, зате дешеве. А даремно. Адже тепер їм доведеться купувати знову ж китайське, але вже дороге. Причому зовсім не завдяки підвищенню якості товару. А виключно через подорожчання енергоносіїв, падіння нижче плінтуса долара і ... нову китайську регуляторну політику. У результаті, як пророкують експерти, ціни на китайський одяг, взуття, іграшки й електроніку у 2008 і 2009 рр. підскочать щонайменше на 10%. Спочатку в США, де вже восьмий місяць поспіль фіксується поступове зростання цін на китайські товари, а потім і в інших країнах світу. І хоча з травня 2007 року загальне зростання цін на них становило всього 2,4%, аналітики дуже засмучені сталістю сформованої тенденції. Особливо з урахуванням того, що саме китайський чинник розбивав ущент інфляційний ланцюжок, внаслідок чого зростання цін на сировину не тільки не призвело до зростання цін на споживчі товари, а й навіть передбачало їхнє зниження. Причому не лише стосовно китайської продукції.

Зокрема тільки на пластик (через зростання ціни на нафту) ціна за минулий рік піднялася на 30%, а долар щодо женьмінбі (китайських «народних» грошей) упав на 7,6%. Щоправда, тиск долара на китайському ринку дедалі слабшає, зате набирає сили (із 1 січня нинішнього року) нове трудове законодавство, що обмежує можливості китайських роботодавців за безцінь експлуатувати місцеві трудові резерви. Та все ж найпотужнішим чинником може виявитися і зовсім фантастичне явище — дефіцит китайської робочої сили. Він ще, звісно, у великих масштабах не спостерігається, проте організовані страйки з вимогами підвищення заробітної плати вже не є екзотикою для китайського дракона. А ще ж рік тому їхнє проведення було геть неможливим через армію безробітних, готових відразу зайняти тимчасово спустілі робочі місця! У результаті вартість робочої сили в деяких районах тільки за минулий рік зросла на 80%.

Найбільше, як пророкують експерти, ціни піднімуться саме на іграшки — і через подорожчання пластику та робочої сили, і через серію скандалів, пов’язаних із використанням свинцемістких барвників. Чимало китайських виробників уже подумують про перенесення своїх виробництв у В’єтнам, Індонезію, Бангладеш. Аналогічні заходи планують й американські виробники, котрі недавно з’явилися в Китаї. Щоправда, тоді вони переносили свої виробництва в умовах падіння цін і на тлі жвавого зростання економіки. А нині ці тенденції змінилися на діаметрально протилежні.

За даними Global Sources, штаб-квартира якої розташована в Гонконгу, 80% із 709 опитаних експортерів планують підняти в найближчі місяці ціни на свою продукцію. Аналогічна ситуація спостерігається й у США, де виробники прагнуть переглянути вже укладені угоди на квітень, підвищуючи ціни на спортивне взуття на 20, 30, 40 і навіть 50%. Однак навчені досвідом споживачі не надто поспішають бігти на найближчий китайський розпродаж — адже куплені там кросівки можуть і не дожити до квітня!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі