«ХТО Є WHO» НА СТІЛЬНИКОВОМУ РИНКУ УКРАЇНИ - Економіка - dt.ua

«ХТО Є WHO» НА СТІЛЬНИКОВОМУ РИНКУ УКРАЇНИ

19 вересня, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №36, 19 вересня-26 вересня

Осінь-2003 — гаряча пора на ринку мобільного зв’язку. Шквал нових пропозицій від операторів, «безко...

Осінь-2003 — гаряча пора на ринку мобільного зв’язку. Шквал нових пропозицій від операторів, «безкоштовні вхідні», які нарешті звалилися всім на голову, і пов’язані з ними зміни тарифів, амбітні плани деяких компаній щодо розгортання третьої національної мережі мобільного зв’язку — ось далеко не повний перелік останніх подій, що загострюють конкуренцію в цій сфері. Конкуренція, як відомо, йде на користь передусім клієнтам, а від операторів вимагає швидких, рішучих і водночас вивірених і безпомилкових дій. У результаті виграє сильніший. Хто ним виявиться — солідна й грунтовна «УМЗ», динамічний і масовий «Київстар» чи поки міфічний «третій», який готується відразу відвоювати значну частину ринку? Спробуємо тверезо зважити шанси кожної зі сторін.

На початок вересня найбільше абонентів — майже 2,5 мільйона — було у «Київстар Дж.Ес.Ем.». Це понад 50% від загальної кількості користувачів мобільних телефонів у країні. Таким є внесок компанії в досягнення Україною мінімального для цивілізованих країн значення mobile penetration у 10% від населення. При цьому чисельність користувачів передоплачених послуг мобільного зв’язку (pre-paid) від «Київстар» — Ace&Base — перевищила два мільйони чоловік. Таким чином, компанія продовжує впевнено утримувати звання «найпопулярнішого мобільного оператора України».

Для порівняння: у найближчого конкурента — «Українського мобільного зв’язку», попри 200 млн. дол. уливання з боку нових хазяїв, на початок вересня було 2,3 мільйона абонентів. Цікаво зіставити також серпневі темпи приросту абонентської бази: у «Київстару» — 8,7%, в «УМЗ» — 6,1%. І хоча з початку року кількість абонентів обох компаній зросла приблизно в однаковому співвідношенні — на 35%, це свідчить, що відставання «УМЗ» за цим показником лише закріплюється, адже обіцяних випереджаючих темпів компанія не демонструє. Ситуація в аутсайдерів ринку складніша — на початок вересня кількість абонентів WellCOM залишилася на рівні 38 тисяч чоловік, а у «Голден телекому» й зовсім упала на 7,3% (із 42 до 38 тисяч). Куди пішли ці сім і три десятих відсотки абонентів, цілком очевидно.

Окремо скажемо про новинку на мобільному ринку України — віртуального оператора «Джинс». Його «батьки» відрапортували про те, що за місяць роботи до нього підключилися 100 тисяч абонентів. Щоправда, невідомо, яка частина з цієї кількості «розійшлася» у вигляді «Джинс-шари» — стартових пакетів із п’ятьма гривнями на рахунку, які роздавалися безплатно на промоакціях. Для порівняння: абонентами послуги Ace&Base від «Київстару» за цей час стали понад 120 тисяч чоловік. І для компанії це норма, яка не потребує окремої реклами. Усього ж із початку року до київстарівського препейду вже підключилося майже 600 тисяч, і темпи продажів стартових пакетів «Ace&Base» продовжують зростати, попри те що весь медійний та ефірний простір буквально «залитий» рекламою «Джинсу».

Переважно це відбувається завдяки новим умовам підключення й обслуговування абонентів Ace&Base. Так, багатьох користувачів дуже порадувало продовження терміну, протягом якого можна безплатно відновити користування «простроченим» номером, — тепер він становить 90 днів. Це дійсно дуже зручно, адже Ace&Base — послуга, розрахована на масового користувача. А доходи і видатки середньостатистичного громадянина України в наш нелегкий час не завжди стабільні, тож буває, що коли термін дії послуги спливає і номер блокується, вільних коштів у нього немає. Та це не привід відмовляти собі в користуванні послугами мобільного зв’язку чи платити за новий стартовий пакет — щоб владнати свої фінансові справи, користувач тепер має цілих три місяці. Причому весь цей час телефон може приймати SMS-повідомлення, тобто фактично працювати в режимі пейджера! Втім, відновити користування номером можна і протягом ще трьох місяців, але вже за додаткову плату.

Таким чином, на володіння київстарівським номером абонент Ace&Base може витрачати усього 50 гривень за 155 днів (65 днів термін дії 50-гривневої картки, і 90 днів — період безкоштовного відновлення), тобто менше аніж 10 гривень на місяць — сума, доступна для БУДЬ-КОГО. А якщо не доводити справу до блокування номера, то ощадливе користування мобільним зв’язком обійдеться абоненту в 77 копійок за добу. От і виходить, що завдяки «Київстару» мобільний зв’язок став дешевшим за хліб!

Знову ж, для порівняння: за користування пакетами Sim-Sim у максимально ощадливому режимі абонент платитиме понад гривню в день, за «Джинс» — трохи менше гривні. Однак терміни безкоштовного поновлення користування заблокованим номером в обох пакетів підганяють дужче — відповідно 30 і 15 днів. У малорозвиненої pre-paid-послуги UNI такий період узагалі відсутній: не заплатив вчасно — згорів такий розрекламований компанією міський номер.

Ще одна дуже важлива перевага Ace&Base — це зменшення вартості стартового пакета до 99 гривень. На сьогодні це ледь не найдешевший на ринку «мобільний старт» (Sim-Sim — 149 гривень, «Джинс» — 100 гривень, про UNI із 75 гривнями мова не йде — усе ж таки досить специфічна послуга). При цьому картки поповнення рахунку можна цілодобово купити в більш ніж 8,5 тис. торгових точок: у магазинах і ресторанах, у кіосках і на автозаправках тощо. А діє зв’язок на території, де мешкає три чверті населення країни!

Ну, і по-третє, звісно, тарифи. Хоча запровадження з 19 вересня безкоштовних вхідних дзвінків зробило вигіднішим для абонентів мобільний зв’язок усіх операторів, навіть на цьому тлі тарифи Ace&Base виглядають дуже привабливо. Докладніше — у таблиці. Хвилина дзвінка на зовнішню мережу в пакеті Ace увесь час, а в пакеті Base — у бізнес-час, коштує 48 центів (у «Джинс» — стільки ж, у Sim-Sim — 50—56 центів). У вечірній і нічний час хвилина «зовнішнього» дзвінка з пакета Base коштує, відповідно, 24 і 15 центів — цілком на рівні конкурентів. Хвилина дзвінка на «рідну» мережу для пакета Ace — 18 центів (у Sim-Sim — 19). З урахуванням того, що, за статисткою, кожен другий співрозмовник «київстарівського» абонента — також «київстарівець», економія наявна.

Не можна не згадати також про послугу «Улюблений номер» — 50-відсоткову знижку на дзвінки за номером, на який абонент телефонує найчастіше. При цьому, на відміну від «Sim-Sim-Сім’ї», цей номер може бути не лише внутрішньомережним, а й будь-яким стаціонарним номером у будь-якій точці України. Уведена в серпні, ця послуга також зробила свій внесок у зростання кількості нових підключень до мережі «Київстар Дж.Ес.Ем.».

До того ж Ace&Base, на відміну від того ж «Джинс», — це не лише телефонні розмови з мобільного, а й широкий набір додаткових послуг від SMS і голосової пошти до WAP і мобільного Інтернету.

Може здатися, що в гонитві за абонентами «Київстар» не звертає уваги на інші показники своєї діяльності. Це не так. Чистий прибуток компанії в першому півріччі становив 34,3 млн. дол., а доход — 153,4 млн. дол., що помітно перевищує торішні показники. Зріс і середньомісячний доход у перерахунку на одного абонента — ARPU: у другому кварталі він становив 12 доларів проти 11 у першому. При цьому ARPU абонентів передоплаченого сервісу зріс із 8 до 9 доларів, контрактних — із 23 до 25.

Ace&Base діє на всій території країни, що покрита мережею «Київстар Дж.Ес.Ем.», а це понад 700 міст і населених пунктів, включно з усіма обласними центрами, а також всіма основними автотрасами як національного, так і регіонального значення. Антени базових станцій оператора можна побачити навіть у горах Криму і Карпат — багато туристів воліють брати із собою в походи саме телефони «Київстар Дж.Ес.Ем.», залишаючись на зв’язку навіть у найвіддаленіших місцях. Резюмуючи вищесказане, потрібно зазначити, що вихід на ринок «Джинс» не похитнув, як прогнозували деякі експерти, позицій «Київстару» за кількістю абонентів. Жителі України, які хочуть користуватися мобільним зв’язком, продовжують вибирати стабільність і надійність. У результаті сьогодні кожна двадцята людина в Україні — а це практично два з кожних п’яти абонентів стільникового зв’язку в країні — говорить по Ace&Base.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво