Гібриди актуальні, але автопромисловість вважає за краще залишити їх на перспективу - Економіка - dt.ua

Гібриди актуальні, але автопромисловість вважає за краще залишити їх на перспективу

27 лютого, 2009, 15:46 Роздрукувати Випуск №7, 27 лютого-6 березня

Дешевих серійних електромобілів від Tesla Motors ми поки що в продажу не побачили, як, власне, й численних станцій їх «заправки»...

Дешевих серійних електромобілів від Tesla Motors ми поки що в продажу не побачили, як, власне, й численних станцій їх «заправки». На вулицях міста вже можна зустріти автомобілі з логотипом hybrid на багажнику, але вони зазвичай поставляються «по-сірому». Навіть реклами «спробуйте наш новий hybrid-автомобіль, який заощадить вам... гривень на бензині», немає. Зате є умільці, котрі самі складають електромобілі з ціною пробігу 100 км дешевше однієї гривні, щоправда, поставити на облік такий автомобіль не так просто. Але якщо повний перехід на електромобілі ще не такий близький, то чому б не спробувати перейти на гібридні автомобілі?

У діжці меду...

Гібридний автомобіль — високоекономічне авто із системою «електродвигун — двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ)», яка живиться як вуглеводневим паливом, так і зарядом електричного акумулятора. Головна перевага гібридного автомобіля — зниження витрат палива та шкідливих вихлопів. Це досягається повним автоматичним управлінням режимом роботи системи двигунів із допомогою бортового комп’ютера, починаючи зі своєчасного відключення двигуна під час зупинки в транспортному потоці, з можливістю продовжувати рух без його запуску — виключно на енергії акумуляторної батареї, і закінчуючи складнішим механізмом рекуперації — використання електродвигуна як генератора електричного струму для поповнення заряду акумуляторів.

Щоб домогтися ощадливої експлуатації, необхідно ідеально врівноважити всі технічні показники автомобіля (при цьому зберігши його споживчі характеристики: місткість, розгін, швидкість, потужність, безпека).

Економія досягається:

• зниженням обсягу та потужності двигуна;

• роботою двигуна в оптимальному і рівномірному режимі, у значно меншій залежності від умов їзди;

• повною зупинкою роботи двигуна, коли це необхідно;

• можливістю рухатися тільки на електродвигуні;

• рекуперативним гальмуванням із заряджанням акумулятора.

Уся ця система управляється з допомогою досить складних алгоритмів роботи бортового комп’ютера (навіть ефективне гальмування здійснюється комп’ютером).

Головна відмінність гібридних автомобілів — екологічність. Баланс між електродвигуном і ДВЗ дозволяє, з одного боку, не використовувати високоємні акумуляторні батареї (як в електромобілях). З іншого боку, різко зменшує використання вуглеводневого палива. Використання гібридної технології в громадському транспорті і для вантажних автомобілів має значно поліпшити екологічну ситуацію в містах.

Відсутність потреби підзаряджати акумулятори на електрозаправках та зменшення частоти заїздів на стандартні АЗС дає змогу заощаджувати не лише паливо, а й час автовласника. У міському циклі експлуатації гібридний автомобіль 80% часу працює в режимі електромобіля (американські автолюбителі ще в лютому 2006 року, зламавши систему управління двигуном Toyota Prius, навчилися примусово перемикати двигун у режим електромобіля). Французька компанія PSA Peugeot Citroen до 2010 року почне серійне виробництво гібридних версій Peugeot 307 і Citroen C4. В автомобілях передбачено режим електромобіля на швидкостях менше
50 км/год (тобто майже 100% руху в насиченому міському трафіку).

…ложка «дьогтю»

Та не все так гладенько, як хотілося б. Поряд із низкою переваг, гібридні автомобілі мають істотні споживчі недоліки. Приміром, висока складність автомобіля серйозно впливає на його ціну. І якщо в передових країнах високу ціну екологічного автомобіля компенсують податковими пільгами, у нас розраховувати на такого роду дер­жавну підтримку навряд чи варто.

Також до недоліків слід віднести питання утилізації акумуляторів. Якщо прямо зараз 80% автопарку перейде на гібридні автомобілі, як це позначиться на довкіллі — запитання за сімома печатками. Крім того, як показала практика використання, попри повний електронний комплект управління, не з кожного замету можна виїхати на електромоторі. І геть сумна ситуація, якщо електроніка не дозволяє перейти в режим ручного вмикання ДВЗ.

Чого нам чекати в майбутньому?

Зараз майже всі автогіганти ведуть розробки в галузі гібридних та електромобілів, що не може не тішити. З іншого боку — радикальних проривів на цьому напрямі досі не спостерігається: по суті, автопромисловість до цього часу танцює навколо винаходу початку позаминулого століття (патент датований 1801 роком) — ДВЗ.

Є досить млявий розвиток електромобіля Tesla Motors. Японський кон­цепт, котрий «їздить на воді», прогримів на всіх телеканалах і зник. Китайці планують серійний випуск гібрида з можливістю підзаряджати акумулятори від звичайної мережі в 220 В. А нам залишається стежити за цінами на барель нафти і сподіватися, що всесвітня гібридизація нас не омине.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво