ДФС заблокувала імпорт в Україну авіапалива

Поділитися
© Ok.Lviv (panoramio.com)
Від імпортерів в ДФС вимагають платити хабар. Імпорт авіапалива забезпечує половину потреб України, іншу частину - НПЗ Коломойського.

Україні загрожує криза на ринку авіапалива з-за дій ГФС
Україні загрожує криза на ринку авіапалива з-за дій ГФС

Державна фіскальна служба (ДФС) заблокувала постачання імпортного авіаційного палива з Білорусі та Болгарії, повідомляють джерела у фіскальному відомстві і учасники ринку.

Через корупційні дії ДФС Україні загрожує гостра криза на ринку авіапалива – половину споживання пального забезпечує саме імпорт нафтопродуктів. Іншу частку ринку контролює Ігор Коломойський.

Поставки реактивного палива з Білорусі та Болгарії зупинені у зв'язку з небажанням лабораторій ДФС видавати імпортному паливу відповідні сертифікати відповідності.

"ДФС відмовляється видавати імпортному паливу сертифікати відповідності, заявляє про перевищення відсотка ароматичних вуглеводнів у двох постачальників відразу. Через це поставки зупинені", - повідомив "Інтерфакс-Україна" джерело на ринку. Цю ж інформацію повідомляє профільне видання OilNews з посиланням на співрозмовника в самій ДФС.

За даними джерела на ринку, лабораторія ДФС визначила, що вміст ароматичних вуглеводнів у авіапаливі з Білорусі та Болгарії – 34%, тоді як лабораторія міжнародного незалежного сюрвейєра SGS визначила його в обсязі 11-12%, що відповідає українському нормативу не більше 20%.

За його словами, в неофіційному порядку видачу сертифіката забезпечують при сплаті 8-10 євро за кожну тонну растаможиваемого продукту.

"Влада змінюються, а схеми Калетника, Клименко та інших продовжують жити", – резюмував він.

"Ми вирішили зупинити поставки до припинення цього театру абсурду. Хабарі платити ми не будемо", – заявив OilNews один з постачальників авіапалива, зазначивши, що тариф за позитивний висновок лабораторії становить 8-10 євро за кожну тонну ввезеного обсягу.

Як пише видання, вперше маніпуляції лабораторій податкових служб в сфері досліджень якості реактивного палива, а також зміна класифікації палив за температурою википання 90% обсягу почалися в 2011 році за часів керівництва митною службою Ігорем Калєтніком. Маніпуляції були з метою перекваліфікації авіапалива (легкий дистилят, що обкладається низьким акцизом - сьогодні 42 євро/т), товар іншої групи – бензин (середній дистилят), з яких стягується акциз 202 євро/т. Віднесення авіапалива до групи з низьким акцизом було предметом розмови з митниками.

Близько 50% ринку авіапалива в Україні забезпечується за рахунок імпорту. У 2015 році 45% палива (69 тис. тонн) було поставлено з Білорусі, ще 4%, або 5,6 тис. тонн, – з Болгарії, частка інших країн склала 1% (2 тис. тонн). Іншу половину забезпечує Кременчуцький НПЗ "Укртатнафти", який контролює олігарх Ігор коломойський.

Паливо з імпортних поставок, в тому числі використовується для потреб Збройних сил України.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі