ЕНЕРГОБАНК: НА НОВОМУ ВИТКУ - Економіка - dt.ua

ЕНЕРГОБАНК: НА НОВОМУ ВИТКУ

5 квітня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №13, 5 квітня-12 квітня

Для середньостатистичного українського банку п’ять років — це ціла епоха. А банківські організації, які прожили понад десять років, і взагалі можна перелічити на пальцях...

Для середньостатистичного українського банку п’ять років — це ціла епоха. А банківські організації, які прожили понад десять років, і взагалі можна перелічити на пальцях. Тож київський Енергобанк, якому в жовтні виповниться одинадцять років, непогано впорався з тестом на виживання.

За цей час банку вдалося посісти цілком пристойне місце в групі середніх банків з активами понад 150 млн. грн. Коли фінансову установу створювали, передбачали, що вона обслуговуватиме переважно підприємства енергетики. Життя примусило працювати й в інших сферах, що загалом пішло тільки на користь: нині кредитний портфель банку куди більш диверсифіковано.

Серед його найбільших клієнтів є підприємства енергетичної галузі, компанії, що працюють на ринку інформаційних технологій, будівельні організації та багато інших. Останнім часом банк активно зайнявся кредитуванням АПК. Напрям для нього новий, але перспективний. Уже торік сільськогосподарська галузь одержала понад 10% обсягу кредитних ресурсів Енергобанку.

Розвивається й робота з населенням. Приміром, банк почав пропонувати нову послугу — кредитування під майбутні доходи (овердрафт), дуже популярну серед клієнтів.

Новими банківськими технологіями сьогодні мало кого здивуєш, тож в Енергобанку прагнуть бути просто на рівні: впроваджують, зокрема, інтернет-банкінг, інформаційні послуги з допомогою СМС-повідомлень, інтенсивно розширюють мережу банкоматів — причому не лише в Києві, а й у регіонах.

Торік восени банк очолив Петро Андрущенко, який прийшов із НБУ. Тепер саме йому доведеться втілювати стратегію розвитку банку. Спадщина дісталася непроста. З одного боку, банк досить міцно стоїть на ногах, з другого — останніми роками його рух уперед явно вповільнився. Як повітря, потрібні нові ідеї, нові форми й методи роботи. Їх пошуком і зайнялися. У середньостроковій перспективі планується подвоїти обсяг капіталу в банку. Найближче завдання куди скромніше — значно збільшити прибутковість активів. Звісно, в умовах падіння кредитних ставок домогтися цього нелегко, але мета реальна. У принципі, банк завжди був прибутковим, однак за підсумками минулого року прибуток був мінімальним.

Уже на початку нинішнього року практично вдалося розв’язати проблему зі збитковістю низки філій. В окремих із них довелося суттєво змінити принципи управління, і це дало свої результати — становище поліпшується.

Навіть працюючи з таким складним сектором, як аграрний (Вінницька, Черкаська філії), вдалося домогтися практично повного погашення кредитів.

Не можна залишити поза увагою і таке важливе питання, як контроль над фінансовими потоками. Для оцінки ризиків кредитування створено управління проблемних кредитів. Його завдання — гарантувати їх повернення. Банк, як і багато інших, уже мав сумний досвід недобросовісності позичальників. Тепер доля кожного кредиту скрупульозно відстежується на всіх стадіях. Водночас це дозволяє надавати консультативну допомогу клієнтам банку. Є реальні плани зниження частки проблемних кредитів протягом року.

Сформовану на сьогоднішній день мережу філій керівництво Енергобанку вважає оптимальною. Водночас там, де необхідно посилити присутність банку, відкриваються безбалансові відділення, нині їх уже 25. Але розвиток диктується не модою, а рівнем ринкових потреб. При цьому тут дотримуються основного принципу — робити те, що потрібно клієнтам. Адже будь-який банк — передусім фінансовий посередник, який допомагає своїм клієнтам ефективніше розпоряджатися їхніми грішми.

В Енергобанку завжди прагнули створити максимальні зручності для клієнтів. Це і швидке, якісне обслуговування в операційно-касових залах, і впровадження автоматизованої системи «клієнт—банк», і чітка процедура ухвалення рішення про видачу кредитів. Зараз кількість клієнтів банку наближається до п’яти тисяч. Знаменно, що за десять років існування банк не тільки розширив клієнтську базу, а й не втратив жодного стратегічно важливого підприємства, що користувалося його послугами.

З найбільшими корпоративними клієнтами реалізується низка спільних проектів. Зокрема активно розвивається програма карткових зарплатних проектів (локальні картки самого банку й системи VISA) . Лише за перший квартал нинішнього року кількість укладених договорів на обслуговування в рамках зарплатних проектів збільшилася на 20%.

Оскільки головний офіс Енергобанку міститься в столиці, то, природно, основні обороти припадають на Київ. Зокрема він активно працює з міською енергокомпанією «Київенерго». Вона ж є і його великим акціонером, і сторони впевнено позиціонують свої відносини як стратегічне партнерство. Така зв’язка вигідна обом сторонам. «Київенерго» одержує додатковий прибуток, банк заробляє свої комісійні. З допомогою Енергобанку організовано систему розрахунків населення за відпущені тепло й електроенергію. Він же бере участь у програмах пенсійного фонду «Київенерго» і страхової компанії «Київенергополіс».

До речі, міцність відносин із клієнтами недавно зазнала досить жорсткого випробування. Київський «Укргазбанк» захотів приєднати Енергобанк до себе. А фактично основною метою була або ліквідація банку, або відторгнення його філій. Утім, переважна більшість акціонерів банку не підтримала планів «захоплення». Тоді у пресі з грудня прокотилася хвиля негативних публікацій про нинішнє складне становище банку та його невеселі перспективи.

І хоча публікації, що містять, м’яко кажучи, напівправду, не припиняються досі, особливої негативної реакції не спостерігається. Не було й немає ні паніки, ні відпливу клієнтів. Певне, це й стало найкращою відповіддю на запитання, що думають клієнти про свій банк та його майбутнє.

З іншого боку, сказати, що все це дуже поліпшує банку життя, складно. Тим паче що в конфлікті беруть участь і акціонери банку. Усе це принаймні забирає час. Отож вповільнює темпи реорганізації, такої потрібної для стабільної роботи банку. Втім, за майже одинадцять років існування в Енергобанку долали й не такі проблеми. Впораються і цього разу.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво