Експерт: Допомога Monitor Group у виборі стратегії розвитку Донецької області — малоефективна - Економіка - dt.ua

Експерт: Допомога Monitor Group у виборі стратегії розвитку Донецької області — малоефективна

13 березня, 2009, 19:32 Роздрукувати Випуск №9, 13 березня-20 березня

Залучення зарубіжних фахівців до вирішення внутрішніх проблем розвитку економіки є малоефективним...

Залучення зарубіжних фахівців до вирішення внутрішніх проблем розвитку економіки є малоефективним. Про це заявив директор донецької філії Національного інституту стратегічних досліджень, доктор економічних наук Юрій Макогон, коментуючи участь експертів компанії Monitor Group на замовлення фонду Ріната Ахметова «Ефективне управління».

«Я завжди казав і казатиму, що будь-яке запрошення фахівців зі сторони — справа малоперспективна. Точніше, запрошувати зарубіжних фахівців, можливо, й корисно, але обов’язково в поєднанні з місцевими кадрами й місцевим баченням», — відзначив Юрій Макогон.

Зокрема, він у корені не згоден з висновками експертів, які запропонували виділити в економіці Донецької області два ключові кластери — металургію й сільське господарство, — і зробити їх «локомотивом» розвитку регіону. 

На думку ученого, на Донбасі необхідно розвивати, перш за все, машинобудування, хімічну і оборонну промисловість, що в перспективі допоможе повернути донецьким виробникам традиційні ринки збуту наукоємної продукції в Росії та інших країнах СНД.

Експерт також поскаржився, що його думка та викладки його колег так і не були по-справжньому почуті донецькою владою і бізнесменами, які вважали за краще прислухатися до думки зарубіжних консультантів.

«Певним колам завжди чомусь нецікаво слухати те саме в нашому виконанні. Але ж я не можу змінювати свою думку як учений і як людина залежно від того, хто мене запрошує чи яка політична сила при владі!» — заявив Макогон. 

На пряме запитання, чи випливає з його слів, що зарубіжні експерти кажуть те, що хоче чути від них замовник, учений відповів: «Вони кажуть те, що відкатали вже неодноразово. Є схема, яку американці застосовували скрізь: Африка, Латинська Америка, Східна Європа… Схема одна, але ж умови різні!».

В той же час, експерт-економіст, кандидат економічних наук Ігор Должанський, підтримує ідею про розвиток металургії як основного кластеру. Проте, не цілком згоден із запропонованим розподілом ринків збуту продукції донбаських металургів — напівфабрикати продавати в Європу для подальшої переробки, а продукцію високого переділу спрямовувати на вітчизняний ринок.

«Так, європейський ринок завжди від нас «закривався», за винятком поставок напівфабрикатів, але це не означає, що за нього не потрібно боротися. Як і за всі інші ринки. Зрештою, наша промисловість тільки виграє, якщо поставлятиме, зокрема й до Європи, сортовий прокат», — підкреслив Ігор Должанський.

Докладніше читайте в статті Євгена Шибалова «Імпортна стратегія від Ахметова: розбір польотів» у свіжому номері «ДТ».

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво