ЕДВАРД ЧОУ: «ВАЖЛИВО ДЛЯ УКРАЇНИ… ВАЖЛИВО ДЛЯ ЄВРОПИ» - Економіка - dt.ua

ЕДВАРД ЧОУ: «ВАЖЛИВО ДЛЯ УКРАЇНИ… ВАЖЛИВО ДЛЯ ЄВРОПИ»

26 квітня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №16, 26 квітня-11 травня

Найближчим часом американська компанія Halliburton Kellogg Brown & Root надасть українській стороні в особі зам...

Едвард Чоу
Едвард Чоу

Найближчим часом американська компанія Halliburton Kellogg Brown & Root надасть українській стороні в особі замовника — компанії «Укртранснафта» остаточний звіт за результатами дослідження попиту на каспійську нафту в регіоні Центральної та Східної Європи. Проте вже сьогодні, за попередніми результатами, можна однозначно сказати про наявність на європейському ринку попиту на каспійську нафту, яка може бути доставлена туди трубопроводом Одеса — Броди. Принаймні такого висновку дійшли експерти в процесі вивчення ринку. Це дуже важливий чинник для компанії «Укртранснафта», якій і належить нафтопровід, а також морський нафтоперевалочний комплекс у Південному.

Розраховувати на максимальний розголос результатів дослідження, мабуть, не варто. Хоча б того, що йдеться про комерційний проект, за яким також із неприхованим комерційним інтересом спостерігає багато хватких конкурентів «Укртранснафти». Проте напевно можна сказати, що потенційними покупцями каспійської нафти, яка може бути доставлена українською ділянкою маршруту Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору, є чеські, польські та німецькі компанії, які володіють нафтопереробними заводами.

Проте експерти зазначають, що перспективи трубопроводу Одеса—Броди значною мірою залежать від продовження цієї нафтомагістралі територією Польщі до Гданська. Що ж до польської теми, то це саме той випадок, коли політичний діалог почав давати економічні результати. У даному випадку своєчасним виявилося запровадження указом Президента посади спеціального уповноваженого України з проблем ЄАНТК. Наявність у керівника «Укртранснафти» відповідних додаткових повноважень дозволяє сполучити за реалізації проекту як економічні, так і політичні аспекти проблематики нафтотранспортного коридору.

Зацікавленість польських компаній відома. У Києві навіть відкрито представництво компанії «Голден Гейт», яке координує зусилля всіх зацікавлених у проекті ЄАНТК польських компаній. А поки що, як то кажуть, уладнуються нюанси можливого співробітництва й аналізуються результати дослідження, компанія «Укртранснафта» готується до заповнення 674-кілометрової нафтомагістралі Одеса—Броди технологічною нафтою.

Нагадаю, що, крім американської Halliburton, комерціалізацією цього проекту зайнятий і стратегічний бізнес-консультант «Укртранснафти» Едвард Чоу, із яким українська нафтотранспортна компанія підписала контракт 29 січня 2002 року. З огляду на умови свого контракту з «Укртранснафтою», пан Чоу утримався від оголошення нюансів проведеного американською компанією дослідження, проте дещо у зв’язку з проектом ЄАНТК пояснив докладніше.

— Моє завдання як бізнес-консультанта «Укртранснафти» — питання комерціалізації проекту ЄАНТК і зокрема нафтопроводу Одеса—Броди та морського нафтотермінала «Південний». Що ж до проведеного американською компанією дослідження, то його результати на даний час аналізуються «Укртранснафтою», після чого цією компанією буде прийняте рішення.

— З оголошених перших результатів дослідження відомо, що експерти прогнозують на першому етапі експлуатації нафтопроводу Одеса—Броди його неповне завантаження, хоча він і здатний прокачувати уже 9—14,5 млн. тонн нафти на рік. Чи не означає це, що український нафтопровід виявиться незатребуваним?

— Ми саме й клопочемося тим, щоб цього не сталося. Хоча маю зауважити, що на першому етапі такого великого проекту це цілком стандартна ситуація. Так було і з нафтопроводом «Каспійського трубопровідного консорціуму» (КТК), пропускна спроможність якого на першому етапі — 29 млн. тонн, а згодом може бути збільшена до 67 млн. тонн на рік. Пропускна спроможність нафтопроводу Одеса—Броди в перспективі також може бути збільшена до 40 млн. тонн.

— Чи вважаєте ви обов’язковим участь у проекті ЄАНТК польських компаній?

— На мій погляд, це підвищить комерційну привабливість усього проекту, розширить можливості його учасників і буде вигідно як українській, так і польській стороні.

— Як бізнес-консультант «Укртранснафти», який має досвід роботи й у КТК, і в компанії Chevron, чи порадите ви українській компанії організувати міжнародний консорціум на базі створеної нафтотранспортної інфраструктури — нафтопроводу Одеса—Броди й термінала «Південний»?

Думаю, що в Україні з цим питанням уже визначилися і рішення про створення міжнародного консорціуму вже прийнято. Отже, має відбутися узгодження позицій його можливих учасників.

І на завершення важливо зазначити, що у своєму телеінтерв’ю програмі «Свiт. Огляд» пан Чоу звернув увагу на проект ЄАНТК як на чинник, який допомагає Україні інтегруватися в європейську енергетичну систему. «Це дуже важливо для України, важливо для самої Європи. Україна зараз розглядається як стратегічна ланка в транспортуванні до Європи газу, і йдеться про те, щоб вона стала такою самою стратегічною ланкою й у транспортуванні нафти», — резюмував Едвард Чоу.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво