«ДРУЖБІ» ВИПОВНИЛОСЯ 40 РОКІВ - Економіка - dt.ua

«ДРУЖБІ» ВИПОВНИЛОСЯ 40 РОКІВ

18 жовтня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №40, 18 жовтня-25 жовтня

У певному сенсі нафта — кров економіки, а нафтопровідна мережа — кровоносна система. Причому якщо...

Голови правління 
 НАК «Нафтогаз України» Юрій Бойко 
 і ВАТ «Укртранснафта» 
 Олександр Тодійчук приймали поздоровлення й дякували колегам за співпрацю
За «круглим столом» йшлося не лише про досягнення ювілярів, а й про перспективи розвитку національних і міжнародних нафтотранспортних систем
Голови правління НАК «Нафтогаз України» Юрій Бойко і ВАТ «Укртранснафта» Олександр Тодійчук приймали поздоровлення й дякували колегам за співпрацю

У певному сенсі нафта — кров економіки, а нафтопровідна мережа — кровоносна система. Причому якщо говорити про українську нафтотранспортну систему «Дружба», то вона є сполучною системою для багатьох держав уже не один десяток років.

Сорок років тому, 1962-го, на території України ввели в дію два перші нафтопроводи. Це частина нафтопроводу Броди—Держкордон, як його тоді називали (яким нафта мала надходити в напрямку Словаччини й Угорщини), і трубопровід Долина—Дрогобич. Ці два нафтопроводи поклали початок створенню управління нафтопроводу «Дружба» на території України, а також усієї нафтотранспортної системи. Отож не дивно, що привітати українських колег, а також обговорити перспективи співпраці на ювілей «Дружби», яка нині є складовою частиною об’єднаної нафтотранспортної системи «Укртранснафти», з’їхалися представники десяти посольств сусідніх держав, а також багатьох фірм, із якими співробітничає «Укртранснафта». Це нафтотранспортники з Білорусі, Польщі, Росії, Словаччини, Хорватії, Казахстану, а також представники нафтовидобувних компаній.

За «круглим столом» йшлося не лише 
 про досягнення ювілярів, 
 а й про перспективи розвитку національних і міжнародних нафтотранспортних систем

За словами глави НАК «Нафтогаз України» Юрія Бойка, сьогодні Україна з задоволенням представляє компанію «Укртранснафта» як одну з провідних компаній країни, яка має позитивну динаміку в усіх своїх виробничих напрямах і впевнено й динамічно рухається вперед на завоювання нових ринків, створення робочих місць, ринків прокачування нафти, потенційні можливості компанії справді великі. Компанія має висококваліфіковані кадри, розвинену систему нафтопроводів (загальна довжина близько 5000 кілометрів), потужний науковий потенціал, упевнено лідирує в плані впровадження технічних нововведень у масштабах усієї країни.

Як підкреслив Ю.Бойко, останнім часом проведено дуже велику роботу з презентації проекту «Одеса—Броди» в світовому масштабі, яка показала можливі шляхи використання цього проекту з максимальною ефективністю для всіх сторін-учасниць.

Проте сорок років — це все-таки термін для нафтопроводу, тому постійно здійснюється реконструкція всієї трубопровідної системи України, а не лише нафтопроводу «Дружба».

Під час «круглого столу» в рамках ювілею «Дружби» неодноразово підкреслювалося і значення проекту «Дружба—Адріа», який нині втілюється в життя і стосується території й інтересів шести країн. Компанія «Укртранснафта» зробила все можливе, аби забезпечити йому гарний старт, і за відповідної підтримки цього проекту на урядовому рівні країн, зацікавлених у ньому, це буде показовий приклад інтеграції.

Коли йдеться про глобалізацію сучасного життя, то передусім виникають асоціації з усесвітньою системою Інтернет, з енергетичними мережами, із трубопроводами, зазначив глава «Укртранснафти» та спеціальний уповноважений із питань ЄАНТК Олександр Тодійчук. Справді, трубопровідні системи стали інструментом реалізації геоекономічних, геополітичних цілей багатьох держав. Свого часу нафтотранспортна система Східної Європи й колишнього СРСР була інструментом вирішення геополітичних завдань Союзу. «Сьогодні з’явилися нові кордони, але, ми пов’язані єдиною технічною політикою. Трубопровідний транспорт — це досить жорсткий механізм взаємозалежності виробників, транспортників і споживачів нафти. Дж.Рокфеллер свого часу сказав, що «той, хто контролює нафтопроводи, той контролює і видобуток, і переробку нафти». Ця фраза залишається актуальною й сьогодні, і пріоритетність розвитку трубопровідних систем у світі зростає».

Багато держав сьогодні переглядають свою політику, формуючи стратегію енергетичної безпеки Євросоюзу й нафтотранспортних систем держав, які межують із ЄС, створюючи так звані зони енергетичної безпеки держав. Розвиток Каспійського нафтовидобувного регіону вносить колосальні зміни в стратегію розвитку трубопровідної системи. Яскравим прикладом може бути проект «Дружба—Адріа»: у трубопроводах нафта повертається назад, у зв’язку з цим змінюються й геополітичні акценти в політиці держав. Створюються різноманітні коаліції країн, міжнародні потужні консорціуми для розв’язання питань безпеки формування нових нафтотранспортних, газотранспортних і взагалі енергетичних коридорів.

«Ми знаємо, як багато зусиль докладається для реалізації проекту Баку—Тбілісі—Джейхан, — сказав О.Тодійчук. — Створено консорціум, і доля цього проекту вирішується протягом 10 років. Схожа доля й у нашого проекту — нового нафтотранспортного коридору, який виводить нафту з Чорного моря до Європи. Це трубопровід Одеса—Броди—Плоцьк—Гданськ. Але головне сьогодні в політиці нашої компанії, створеної рік тому шляхом об’єднання двох відомих нафтотранспортних підприємств — «Дружби» та Придніпровських магістральних нафтопроводів, — це використовувати й розвивати великий досвід експлуатації нафтопроводів, накопичений за сорок років, і створити нові форми управління компанією, засновані на відкритості, комерціалізації трубопровідного транспорту, ринкових підходах».

Проведені дослідження стану нафтотранспортної системи України показали: вітчизняні трубопроводи відповідають усім міжнародним стандартам. І це є кращою рекламою нафтотранспортної системи України.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво