ДОРОГЕ ЄВРО: БІЛЬШЕ ДОВІРЯЙТЕ ВЛАСНИМ ВІДЧУТТЯМ - Економіка - dt.ua

ДОРОГЕ ЄВРО: БІЛЬШЕ ДОВІРЯЙТЕ ВЛАСНИМ ВІДЧУТТЯМ

6 грудня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №47, 6 грудня-13 грудня

Розмови про те, що із запровадженням євро ціни на повсякденні товари неодмінно зростуть, велися ще до введення єдиної європейської валюти...

Розмови про те, що із запровадженням євро ціни на повсякденні товари неодмінно зростуть, велися ще до введення єдиної європейської валюти. І справді, усі ці складні перерахунки драхм, лір, франків на нові монети спричиняли появу безлічі знаків після коми, що закінчувалося округленням, зрозуміло, в який бік. Утім, до останнього моменту вся інформація збиралася, швидше, на рівні відчуттів, які досить часто переважували офіційні запевнення в тому, що ніякого зростання цін, пов’язаного з запровадженням євро, немає й бути не може. Проте оприлюднена товариствами з захисту прав споживачів статистика засвідчила: власним відчуттям треба довіряти більше, ніж запевненням офіційних осіб. І навіть офіційній статистці, яка стверджує, нібито запровадження нової грошової одиниці не лише не призвело до зростання цін, а й викликало деяке їх зниження, бо так легше порівнювати вартість однакових товарів у різних країнах єврозони.

Власне, щодо дорогих товарів усе так і є — багатьом покупцям стало вигідніше витратитися на квиток і придбати автомобіль трохи далі від дому, але трохи дешевше. І це відразу ж врахували дилери. Зате товари повсякденного попиту демонструють протилежну тенденцію. Так, приміром, хімчистка штанів у Німеччині подорожчала, порівняно з минулим роком, на 48 відсотків, стрижка в Голландії — на 5,7 відсотка, пачка сигарет у Греції — на 6,4. Багато французьких бакалійників уже почали обслуговувати постійних клієнтів у кредит, хоча ще одинадцять місяців тому жодної потреби в цьому не було. Втім, і цей захід не є кардинальним: багато покупців, які раніше щодня купували в найближчих до будинку кіосках по парі бананів і апельсинів, нині у вихідні отоварюються в супермаркетах, економлячи за рахунок дрібнооптових цін. Або просто істотно обмежуючи кількість купованого товару, приміром компакт-дисків або журналів.

Наростання невдоволення з боку споживачів підштовхує економістів до розробки нової моделі розрахунку інфляції — з урахуванням тієї частки домашнього бюджету різних груп населення, яка витрачається на різні споживчі товари.

Проте й з подорожчання можна мати непогані дивіденди. Особливо відзначився прем’єр-міністр Італії Сільвіо Берлусконі, найбагатша людина країни, заявивши в інтерв’ю газеті Corriere della Serra, що після переходу на євро йому перед кожною серйозною покупкою доводиться думати двічі...

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво