ДОРОГЕ ЄВРО: БІЛЬШЕ ДОВІРЯЙТЕ ВЛАСНИМ ВІДЧУТТЯМ

Поділитися
Розмови про те, що із запровадженням євро ціни на повсякденні товари неодмінно зростуть, велися ще до введення єдиної європейської валюти...

Розмови про те, що із запровадженням євро ціни на повсякденні товари неодмінно зростуть, велися ще до введення єдиної європейської валюти. І справді, усі ці складні перерахунки драхм, лір, франків на нові монети спричиняли появу безлічі знаків після коми, що закінчувалося округленням, зрозуміло, в який бік. Утім, до останнього моменту вся інформація збиралася, швидше, на рівні відчуттів, які досить часто переважували офіційні запевнення в тому, що ніякого зростання цін, пов’язаного з запровадженням євро, немає й бути не може. Проте оприлюднена товариствами з захисту прав споживачів статистика засвідчила: власним відчуттям треба довіряти більше, ніж запевненням офіційних осіб. І навіть офіційній статистці, яка стверджує, нібито запровадження нової грошової одиниці не лише не призвело до зростання цін, а й викликало деяке їх зниження, бо так легше порівнювати вартість однакових товарів у різних країнах єврозони.

Власне, щодо дорогих товарів усе так і є — багатьом покупцям стало вигідніше витратитися на квиток і придбати автомобіль трохи далі від дому, але трохи дешевше. І це відразу ж врахували дилери. Зате товари повсякденного попиту демонструють протилежну тенденцію. Так, приміром, хімчистка штанів у Німеччині подорожчала, порівняно з минулим роком, на 48 відсотків, стрижка в Голландії — на 5,7 відсотка, пачка сигарет у Греції — на 6,4. Багато французьких бакалійників уже почали обслуговувати постійних клієнтів у кредит, хоча ще одинадцять місяців тому жодної потреби в цьому не було. Втім, і цей захід не є кардинальним: багато покупців, які раніше щодня купували в найближчих до будинку кіосках по парі бананів і апельсинів, нині у вихідні отоварюються в супермаркетах, економлячи за рахунок дрібнооптових цін. Або просто істотно обмежуючи кількість купованого товару, приміром компакт-дисків або журналів.

Наростання невдоволення з боку споживачів підштовхує економістів до розробки нової моделі розрахунку інфляції — з урахуванням тієї частки домашнього бюджету різних груп населення, яка витрачається на різні споживчі товари.

Проте й з подорожчання можна мати непогані дивіденди. Особливо відзначився прем’єр-міністр Італії Сільвіо Берлусконі, найбагатша людина країни, заявивши в інтерв’ю газеті Corriere della Serra, що після переходу на євро йому перед кожною серйозною покупкою доводиться думати двічі...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі