ДО АМЕРИКИ — РУКОЮ ПОДАТИ! ВІДЗНАЧАЮЧИ 10-РІЧЧЯ СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ, «УКРРІЧФЛОТ» ГОТУЄТЬСЯ ДО ПІДКОРЕННЯ СВІТОВОГО ОКЕАНУ - Економіка - dt.ua

ДО АМЕРИКИ — РУКОЮ ПОДАТИ! ВІДЗНАЧАЮЧИ 10-РІЧЧЯ СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ, «УКРРІЧФЛОТ» ГОТУЄТЬСЯ ДО ПІДКОРЕННЯ СВІТОВОГО ОКЕАНУ

15 листопада, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №44, 15 листопада-22 листопада

Цими днями найбільшій судноплавній компанії України — АСК «Укррічфлот», яка налічує у своїх рядах понад 70 тисяч акціонерів, — виповнюється 10 років...

Микола Славов
Микола Славов

Цими днями найбільшій судноплавній компанії України — АСК «Укррічфлот», яка налічує у своїх рядах понад 70 тисяч акціонерів, — виповнюється 10 років. Компанія здійснює свою діяльність на міжнародному та внутрішньому фрахтових ринках, виконуючи перевезення вантажів між морськими та річковими портами 40 країн Середземноморського, Чорноморського, Дунайського, Балтійського та інших басейнів Світового океану, а також туристичні круїзи по Дніпру, Дунаю і Чорному морю. У складі флоту компанії 200 вантажних і пасажирських суден різноманітного класу і призначення, які щорічно перевозять до 6 мільйонів тонн вантажів і 2 мільйона пасажирів, що становить 45% загального обсягу перевезень морського й річкового транспорту країни! Одного цього досить, щоб вважати 10-річний ювілей АСК «Укррічфлот» подією державної значимості. Таким воно і є, про що свідчить поздоровлення з нагоди ювілею, направлене главою держави працівникам, акціонерам і ветеранам судноплавної компанії. Президент особливо зазначає те, що колектив «Укррічфлоту» зумів не лише зберегти, а й збільшити свій виробничий потенціал, обновити його, підвищити конкурентоспроможність торговельного флоту України, зробити неоціненний внесок у розвиток економіки країни.

Сьогодні «Укррічфлот» — потужна структура, у складі якої Миколаївський, Херсонський, Запорізький і Дніпропетровський річкові порти, судноремонтно-суднобудівні підприємства на Дніпрі та Дунаї, страхова, експедиторська й брокерська компанії. Його авторитет відомий далеко за межами України — «Укррічфлот» є повноправним членом і одним із лідерів Балтійської та Міжнародної морської ради, Міжнародної асоціації судновласників Чорноморського басейну, Конференції дунайських судновласників і Асоціації судновласників України. Компанія стабільно виплачує дивіденди акціонерам, податки в бюджети різноманітних рівнів, успішно вирішує соціальні питання трудового колективу й своїх ветеранів.

Усі ці роки АСК «Укррічфлот» є першопрохідником у вирішенні таких найважливіших завдань загальнодержавного масштабу, як вироблення державної політики «великої» приватизації, розвиток фондового ринку, створення депозитарію та реєстратора власників цінних паперів, виведення акцій на зарубіжні фондові біржі, залучення іноземних інвестицій без гарантій уряду.

На зустрічі з журналістами, присвяченій 10-річному ювілею АСК «Укррічфлот», президент компанії М.Славов заявив:

— Ми не збираємося зупинятися на досягнутому й плануємо подальше збільшення обсягів вантажних і пасажирських перевезень за рахунок модернізації і будівництва нового флоту, залучення високотарифікованих вантажів, удосконалення корпоративної структури управління та інших резервів. Це, насамперед, удосконалення системи бюджетування і мотивація продуктивності праці персоналу компанії. Ми віримо в успішне продовження реформ в Україні й розраховуємо на підтримку держави, столичної влади й наших багаторічних партнерів — фахівців Європейського банку реконструкції та розвитку.

До речі, «Укррічфлот» — єдина в Україні судноплавна компанія, яка розвиває власний флот. За кредитом Євробанку і за рахунок власних коштів компанія вже побудувала шість сучасних вантажних теплоходів, готується до введення в експлуатацію ще один. Найближчим часом буде підписано третю кредитну угоду з ЄБРР на будівництво українськими корабелами чергової серії з 10 океанських суден підвищеної вантажопідйомності. З початком їх експлуатації плавання маршрутом Колумба стане для вітчизняних річковиків звичайною справою.

Не можна не зазначити, що беззмінний президент компанії Микола Славов є першим представником уряду України в Дунайській комісії і першим громадянином України, обраним на посаду секретаря цієї міжурядової організації, відповідальної за дотримання режиму вільного судноплавства на Дунаї. Чи це не пряме свідчення визнання провідної ролі та авторитету України в Дунайському регіоні?

Відповідаючи на запитання про стан і перспективи діяльності національного морського і річкового флоту, президент АСК «Укррічфлот» висловив таку думку:

— Конкурентоспроможність національного торговельного флоту на світовому фрахтовому ринку є запорукою забезпечення зовнішньоекономічної незалежності, безпеки та суверенітету морських держав і є важливим джерелом валютних надходжень у їхній платіжний баланс. Внесок морського і річкового транспорту України в розвиток її зовнішньоекономічних зв’язків величезний. Досить сказати, що питома вага водного транспорту в загальному обсязі транспортних послуг нашої держави становить близько 15% по експорту та 20% по імпорту. Через українські морські та річкові порти проходить близько 90 мільйонів тонн різноманітних зовнішньоторговельних і транзитних вантажів. Та, на жаль, для України є реальна загроза втратити свої позиції на міжнародному фрахтовому ринку. Насамперед тому, що відбувається природний процес старіння торговельного флоту, середній вік якого вже перевищив 22-річний рубіж. Причому списання старих суден удесятеро перевищує будівництво нових.

Друга проблема — нестача вантажної бази. Поспішна лібералізація зовнішньої торгівлі призвела до того, що морський транспортний потенціал України втратив національну квоту зовнішньоторговельних перевезень і став аутсайдером на світовому ринку транспортних послуг. Частка участі вітчизняного тоннажу в освоєнні перевезень вантажів з українських портів торік знизилася до менше ніж 10%. Крім того, неефективно використовуються географічні та транзитні переваги України, яку перетинають чотири з дев’яти європейських транспортних коридорів.

Ще одна причина — відсутність реальної державної підтримки діяльності водного транспорту у вигляді субсидій, інвестицій та нормативно-правового захисту, як це прийнято в морських державах.

Ускладнює ситуацію і зниження рівня ставок на світовому фрахтовому ринку до 20—30%, дворазове підвищення цін на дизельне паливо і, звісно ж, відсутність наскрізного судноплавства на югославській ділянці Дунаю. Остання обставина призвела до збитків — лише наша компанія втратила понад 20 мільйонів доларів США. А з урахуванням виконання санкцій Ради Безпеки ООН стосовно Югославії, загальні втрати «Укррічфлоту» на Дунаї за останні 10 років перевищили 45 мільйонів доларів!

Не можна сказати, що Кабінет міністрів і Міністерство транспорту України нічого не роблять для забезпечення розвитку водного транспорту. Є вже конкретні вирішення, такі, як прийняття статусу національного перевізника, створення лізингового фонду для відновлення флоту, розроблення проекту будівництва каналу Дунай — Чорне море. Прискорився також процес підписання та ратифікації конвенцій і угод у сфері діяльності морського і річкового транспорту. Та для кардинального виправлення ситуації підприємства водного транспорту повинні мати потужну та ефективну державну підтримку, насамперед у створенні вигідних умов для будівництва нових суден. Друге важливе завдання — розроблення чіткого механізму забезпечення національних судновласників вантажною базою і розвиток інфраструктури й перевантажувальної техніки портів. Лише тоді Україна займе гідне місце в списку провідних морських держав.

Ювілейний рік АСК «Укррічфлот» залишиться в пам’яті не лише його трудового колективу, а й усіх киян і гостей столиці. Він ознаменується закладенням фундаменту храму Української Православної Церкви на честь Святителя і Чудотворця Миколи — покровителя мандрівників і мореплавців, неподалік від київського Річкового вокзалу. Екіпажі суден АСК «Укррічфлот», відправляючись у далекі плавання, отримуватимуть тут благословення свого святого Покровителя.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво