ДИНАМІЧНА КОМПАНІЯ ДЛЯ ДИНАМІЧНИХ ЛЮДЕЙ ТАКА МЕТА НОВОГО ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА UMC ЕРІКА ФРАНКЕ

Поділитися
Кажуть, що перше враження — найточніше. 45-річний громадянин Голландії Ерік Франке очолює UMC тільки...

Кажуть, що перше враження — найточніше. 45-річний громадянин Голландії Ерік Франке очолює UMC тільки півтора місяця й лише починає звикати до крісла генерального директора «Українського мобільного зв’язку» й до України загалом. Певне, тому йому легше об’єктивно оцінити ситуацію на вітчизняному ринку телекомунікацій. Крім того, нове керівництво завжди означає для компанії оновлену стратегію поведінки на ринку, а також, як правило, серйозні кадрові зміни.

— Стосовно ринку телекомунікацій в Україні, то ми — свідки лише початку його розвитку. Гадаю, нині його потенціал настільки високий, що знайдеться місце багатьом операторам як стаціонарного, так і мобільного зв’язку — щиро кажучи, не знаю, скільки людей сьогодні в Україні мають мобільні телефони. Ринок молодий, тож на ньому ще не настав час консолідації.

Коли я розпочав переговори з UMC, ця компанія мала якихось 300 тис. абонентів. А тепер ця цифра наблизилася до позначки 580 тис., що свідчить про неабияке зростання. Гадаю, це явище може служити індикатором економічного клімату. І до грудня нинішнього року в нашої компанії буде вже 1 млн. абонентів. У цьому плані я оптиміст. Вважаю, наше завдання — будувати зв’язок і пропонувати своїм клієнтам більші можливості, ніж інші оператори.

— До речі, про операторів. Як відомо, на ринку мобільного зв’язку України їх нині п’ять, вийти на нього готується шостий. Яка, на ваш погляд, оптимальна для України кількість операторів мобільного зв’язку?

На мій погляд, у кожного з працюючих нині українських операторів мобільного зв’язку є своя частка, ніша на ринку. Маю сказати, що в Росії приблизно два роки тому на ринку мобільного зв’язку Москви була приблизно така сама ситуація, як у вас.

У майбутньому ситуація, швидше за все, зміниться — велика кількість операторів не збережеться. Ринок має тенденцію консолідуватися, про що свідчить російський досвід. Гадаю, один оператор на ринку — це погано, оскільки він завжди монополіст. Два — теж недобре, бо конкуренція між ними буде нездорова. Для здоров’я ринку потрібні принаймні три оператори.

— Що ви плануєте змінити в ринковій стратегії компанії?

— Я це назвав би не «змінити», а «модифікувати». Настав час готуватися до майбутнього — завтра нам доведеться думати вже про мільйон абонентів. Ясна річ, для цього знадобиться нова структура. Ми взяли курс на значну, якнайкращу підтримку наших корпоративних абонентів. Багато чого доведеться переглянути — зокрема трохи розділити роботу з корпоративними та звичайними абонентами. Ринок мобільного зв’язку дуже динамічний. Щодня потрібно стежити за його змінами. Завтра наші клієнти захочуть уже не того, чого вони хочуть сьогодні. Ми вже сьогодні переглядаємо стратегію маркетингу.

Відбувся великий прийом, куди було запрошено близько 500 наших VIP-абонентів. Я зустрівся з ними особисто й поговорив про те, як можна вдосконалити надавані їм послуги. Зокрема на базі інтелектуальної мережі, яку будує UMC, плануємо розгорнути систему, що дозволить ключовим абонентам створювати свою внутрішню мережу з особистими (короткими) телефонними номерами й унікальним переліком послуг.

Переконаний, що в UMC працюють найкращі фахівці. Тож якихось істотних кадрових змін найближчим часом не передбачається. Хоч не хотів би забігати наперед. Точно можу сказати лише, що для роботи, зокрема з новими, у тому числі з ключовими абонентами, знадобляться люди.

Звісно, я хочу підтримати запропоновані раніше хороші ініціативи щодо формування команди. Необхідно, щоб працівники компанії щоранку, приходячи на роботу, думали: «Я працюю в хорошій фірмі, працюю з задоволенням». Крім того, хочу, аби кожен із них був упевнений, що він працює в сильній компанії, яка нікому не поступиться першістю на цьому ринку. Моя мета — вивести фірму на перше місце, тож прагну працювати з людьми, які цю мету підтримують. Крім, само собою, професіоналізму, наші люди мають бути гнучкими й динамічними. Головне — прагнути змінитися.

Я люблю працювати з динамічними людьми. При цьому 99% наших співробітників —українські фахівці. Вони тут народилися, навчалися і, певна річ, мають великі можливості. Є, звісно, напрями, на яких у нас працюють спеціалісти з інших країн. Це трохи зле, бо на адаптацію людини в іншій країні йде багато часу.

— Чи планує компанія UMC придбати ліцензії на створення мережі мобільного зв’язку третього покоління (3G)? Який спосіб продажу таких ліцензій ви як фахівець вважаєте найкращим для України?

— Якщо держава влаштує звичайний аукціон із продажу таких ліцензій, це буде не найкращим варіантом. Такий шлях навряд чи корисний в Україні, оскільки найбільшу суму може заплатити хто завгодно. Приміром, у Європі 3G-ліцензіями часто володіють іноземні компанії. А в Україні, на мій погляд, перевагу слід віддавати місцевим претендентам. Це найважливіше. UMC візьме участь у такому конкурсі й боротиметься за перше місце — ми готові працювати з цим видом зв’язку.

— Відомо, що свою кар’єру зв’язківця ви розпочали на посаді керівника проекту мережі NMT-450 у Голландії. UMC — єдиний оператор мобільного зв’язку в нашій країні, що має мережу цього стандарту. Яке майбутнє ви бачите для NMT-450 в Україні?

Зростання, яке ми плануємо для нашої компанії, звісно, відбуватиметься за рахунок значного розширення функціональності мереж GSM, а не за рахунок NMT. Проте наше NМТ — теж наша цінність. Цей стандарт працює у відкритій зоні, де не працює жоден інший оператор. Ми й далі працюватимемо в NМТ. До того ж для клієнтів у нас є спеціальні пропозиції щодо комбінування GSM і NMT.

— Як ви можете прокоментувати рішення українського уряду продати 51% акцій UMC, які нині перебувають у власності «Укртелекому»? Кажуть, що це буде справжнім порятунком компанії від державного контролю й піде їй на користь...

— «Укртелеком» — наш хороший акціонер. Сьогодні це факт, і ми раді працювати разом, адже в нас добрі відносини. І навіть якщо «Укртелеком» уже не буде нашим акціонером, наші партнерські відносини, сподіваюся, збережуться. Навіть після продажу державних акцій стратегія нашої компанії не зміниться.

Що ви думаєте про майбутню приватизацію ВАТ «Укртелеком»?

— Успіх приватизації залежить від дуже багатьох чинників. Є велика шкала можливостей. Чи можна буде знайти гідного покупця — сказати важко: ринок нині складний, на ньому мало грошей. Приватизація, звісно, — це добре. Приватна власність корисна не тільки компанії, а також її клієнтам.

— Попри те, що ви в Україні лише півтора місяця, чи встигли відчути різницю між російським і українським менталітетом?

— Можу сказати одне: моральний клімат однозначно кращий. Мені подобаються люди, яких я тут зустрів. Працюючи в Москві, я встиг зрозуміти, що там люди інколи зовсім не думають одне про одного. Українські люди дружелюбніші.

Чи є у вас життєве кредо?

— Я люблю прогрес. Не можу залишатися на одному місці.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі