ДИКТОФОН ЖУРНАЛІСТУ Й БІЗНЕСМЕНУ - Економіка - dt.ua

ДИКТОФОН ЖУРНАЛІСТУ Й БІЗНЕСМЕНУ

21 лютого, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №7, 21 лютого-28 лютого

Останнім часом дуже популярною стала тема цифрових диктофонів. Таким став наслідок «касетного скандалу», що вибухнув в Україні й поглинув увесь її політичний бомонд...

Останнім часом дуже популярною стала тема цифрових диктофонів. Таким став наслідок «касетного скандалу», що вибухнув в Україні й поглинув увесь її політичний бомонд. Хоча насправді касетним він не був, оскільки запис розмов вівся не на касету, а на чип-карту пам’яті SmartMedia за допомогою цифрового диктофона Toshiba. Ясна річ, не кожному журналістові такий апарат сьогодні по кишені, зате ця техніка гідна не тільки майора охорони, а й скромного трудівника сфери бізнесу.

Для запису слів і навіть думок...

Диктофон — незамінний журналістський засіб, що допомагає записати інтерв’ю чи розмову. Його можна також використовувати для запису думок уголос, підготовки до читання лекцій чи доповідей і їх запису під час виступу. І потім, ми живемо в той час і в тій країні, коли все й усіх пишуть для діла й так, про всяк випадок. Відповідно диктофон потрібен не тільки журналісту, а й лекторові, викладачеві, студентові. І неодмінно — підприємцю, адже в його практиці нерідко трапляється, що не все можна запакувати в скупі рядки договору...

Залежно від типу запису, диктофони бувають аналогові й цифрові. Аналогові досі випускають і успішно продають, використовуючи мікро- та стандартні аудіокасети. Правда, вони вже не задовольняють користувачів якістю звуку, особливо мікрокасетні. Адже записують на низькій швидкості: 2,4 і 1,2 см/с. При цьому аудіозапис має обмежений спектральний діапазон, на нього накладаються сильні шуми мотора та стрічкопротяжного механізму, якщо його ведуть через вмонтований мікрофон. Запис, ясна річ, виходить кращим, якщо використовувати виносний мікрофон, але це додатковий мініатюрний пристрій і дріт, які можуть помітити в найнезручніший момент.

Цифра для диктофона

Розвиток цифрових технологій і поява мініатюрних чипів пам’яті зумовили створення цифрових диктофонів. Їхні переваги полягають у компактності й легкості, оскільки вони використовують вмонтовану або змінну флеш-пам’ять (SmartMedia, CompactFlash). При цьому вони можуть бути будь-якої форми (приміром, у вигляді ручки), адже, на відміну від аналогових, не залежать від розміру касети. Можна постійно використовувати один і той самий носій — запис із часом не втрачає якість. У цифрових диктофонах немає складного механічного стрічкопротяжного механізму, тож виключено його зношування, відсутні шуми стрічки та двигуна, у них тривалий час запису, зручність управління. Більш складні моделі диктофонів мають програмне забезпечення й цифрові виходи, що дозволяють підключити їх до комп’ютера та швидко переписати файли записів у свій аудіоархів. Цифрові диктофони мають також низку додаткових функцій — годинник, будильник, сортування повідомлень по теках, установка міток тощо. Багато моделей мають можливість запису та прослуховування MP3-файлів. На всіх є рідкокристалічний дисплей, за допомогою якого здійснюється візуальний перегляд номера повідомлення, часу запису, вмикання тієї чи іншої функції.

За словами Євгена Тимка, завідувача лабораторії фоноскопії Київського НДІ судових експертиз, де виконують експертизи записів, зроблених за допомогою цифрових диктофонів, спільною рисою для них є стискання сигналу для збільшення тривалості запису розмов до 20 годин. Для цього використовуються потужні алгоритми компресії мови. Ряд таких алгоритмів успішно застосовується в цифровому зв’язку (зокрема GSM- і IP-телефонії), звідки їх і запозичили окремі виробники диктофонів. Інші ж виробники розробляють власні алгоритми у своїх спеціально оснащених наукових лабораторіях. Попри певні відмінності використовуваних алгоритмів, у найпрогресивніших закладено єдиний принцип: дані про форму сигналу перетворюються з урахуванням певної моделі мовотворчого тракту людини. Такий підхід дозволяє стискати аудіодані в 8—16 разів без помітного для суб’єктивного сприйняття зниження якості звучання та чіткості мови. Проте це техніка не для меломанів, оскільки якісної музики при такому записі не одержати.

На ринку тимчасовий паритет

Аби з’ясувати, наскільки сильно цифра тіснить аналог на українському ринку, представникам торговельних компаній запропонували відповісти на такі запитання:

1. Яке співвідношення цифрових і аналогових диктофонів сьогодні на ринку?

2. Коли зникнуть із продажу аналогові диктофони?

3. Які частки брендів у даному ринковому сегменті?

Юрій Рязанов,
представник компанії «Ітком»:

— На сьогодні виробники віддають перевагу розробці саме цифрових диктофонів, в асортименті їх з’являється дедалі більше. Співвідношення цифрових і аналогових становить приблизно 2:1, і ймовірно, що згодом цифрові диктофони витиснуть касетні. Так, останнім часом практично припинено розробки нових моделей аналогових диктофонів. Останні поки що тримаються на ринку за рахунок своєї низької ціни, але однаково купують їх набагато рідше від цифрових. На вітчизняному ринку переважна більшість цифрових диктофонів від Olympus і Samsung (1:1), оскільки ці виробники пропонують найкраще співвідношення ціни/якості.

Валерій Петрук,
маркетинг-менеджер компанії Unitrade:

— Співвідношення цифрових диктофонів до аналогових у Києві становить 50/50, а в регіонах — 20/80. Але зникнуть аналогові ще не скоро — носії для цифрових диктофонів коштують від 20 у.о. (з обсягом пам’яті 32Mb) та й доступ до комп’ютера є не в усіх. А вартість аналогових касет (60 хвилин) від 2 у.о. — це дешево, «сердито», збереження без проблем, і перенести інформацію можна в будь-який формат. (Тут можна посперечатися — із цифрового ще легше перенести «без шуму й пилу». — Г.Б.). І головне — попит є. У розрізі брендів аналогові диктофони Olympus, Panasonic, Sony й Casio представлено приблизно в рівних частках, хоча більший попит має Olympus. Серед цифрових — явна перевага за Samsung і Olympus. Водночас є дуже багато продуктів формату MP3, у яких поєднано приймач/плеєр/диктофон, і їх виготовляють різні компанії, відомі й не дуже.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво