Держава втрачає сотні мільйонів гривень через розкрадання нафти з магістральних трубопроводів - Економіка - dt.ua

Держава втрачає сотні мільйонів гривень через розкрадання нафти з магістральних трубопроводів

27 вересня, 2015, 08:00 Роздрукувати

Щомісяця з труби крадуть близько 3 тис. тонн нафти (її вистачить на цілих 50 вагонів-цистерн) на суму 1 млн євро. Найбільш "ласі" експортні потоки нафти - у Житомирській і Львівській областях.

За останні три з половиною роки, починаючи з 2012-го, служба безпеки "Укртранснафти" виявила 146 "врізок" у магістральні нафтопроводи. На їхню ліквідацію та на відновлення інфраструктури після незаконного "операційного втручання" було витрачено майже 12 млн бюджетних гривень.

Втрати держскарбниці від нелегального продажу палива, виробленого з краденої нафти, у десятки разів більші.

В "Укртранснафті" підрахували: щомісяця з труби крадуть близько 3 тис. т нафти (щоб було простіше уявити, це поїзд з 50 вагонів-цистерн) на суму 1 млн євро. Кустарна переробка нафти на захованих у лісах та ангарах занедбаних промпідприємств міні-НПЗ дає "бізнесменам" на виході близько 1,5 тис. т бензину та ДП, при нелегальному продажі яких держбюджет щомісяця недоодержує 15 млн грн податків.

"Розкрадання нафти з магістральних трубопроводів стало системним надприбутковим тіньовим бізнесом в Україні. Держава щомісяця недоодержує десятки мільйонів гривень не тільки на "втратах" сировини з труби, а й на несплачених податках від продажу палива, яке виготовляють із краденої нафти. "Бізнесмени" закуповують на виручені гроші дороге обладнання та заручаються підтримкою силовиків і суддів", - пишуть у статті DT.UA Сергій Куюн та Антон Задорожний з "Консалтингової групи А-95".

Читайте також: Податківці виявили тільки 5% фальсифікату бензину

Якщо раніше "врізчики" використовували примітивні інструменти (помповий насос, механічний манометр і шланг), то сьогодні вони вже не економлять на технічному оснащенні: на місцях злочину виявляють дороге обладнання. Для перекачування краденого сировини використовують недешеві кілометрові труби з металопластику. Для прокладки відводів використовується спецтехніка горизонтального буріння, а для перевезення викраденого — автопарк дорогих автоцистерн. Схоже, їх доходи покривають такі витрати, зазначають автори.

Експерти кажуть, що нерідко "врізчики" встановлюють електронну сигналізацію по периметру бази, на якій проходить навантаження выкача нною з труби нафти.

В "Укртранснафті" відкрито заявляють: діяльність викрадачів нафти "кришують" представники правоохоронних органів. Іноді силовики приймають безпосередню участь у злочинному бізнесі.

"Неможливо спорудити багатокілометровий відвід, використовуючи техніку не один день, і не потрапити в поле зору як місцевого населення, так і правоохоронців. До того ж якщо через село почали щодня їздити 30-40-тонні бензовози", — говорить Роман Сидорак, керівник "Укртранснафти".

Але навіть наявність доказів ще не є гарантією отримання злодійський угрупованням справедливого покарання — прокурори і судді у регіонах, треба вважати, не без вигоди, стають на бік "вреічиків".

В підтвердження тенденції сухі цифри: з 1 січня 2014 року по 1 вересня 2015-го співробітники "Укртранснафти" подали в правоохоронні органи інформацію про 164 правопорушення (виявлені "врізки", спроби врізання в нафтопроводи тощо), по якій було порушено 138 кримінальних справ на загальну суму збитків 11,13 млн грн. І лише два (!) кримінальні провадження за цей період були передані в суд.

Тільки в серпні-вересні "Укртранснафта" повідомила про виявлення відразу декількох "врізок" у Житомирській і Львівській областях. Саме там проходять найбільш "ласі" експортні потоки нафти. Раніше список проблемних регіонів включав в себе і Закарпатті, але після збройного конфлікту з участю "Правого сектора" в липні і подальшої струсу місцевого криміналітету трубу залишили в спокої. Поки що.

Більше читайте у статті Сергія Куюна і Антона Задорожного "Труба кличе!" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Останній Перший Популярні Усього коментарів: 1
  • Павло Рівненський Павло Рівненський 27 вересня, 21:37 Прочитав і був здивований.Я пропрацював на нафтопроводі в СБ 4 роки на різних посадах,і скажу одне-перші хто винен в крадіжках нафти-це керівництво Укртранснафти,розповідати можна довго і багато,тількі толку мло.Міліція вже потім відмазує-тих хто попався. згоден 0 не згоден 0 Відповісти Цитувати ДякуємоПоскаржитись
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >