Данилюк перерахував недоліки законопроекту Южаніної про Нацбюро фінансової безпеки

Поділитися
Данилюк перерахував недоліки законопроекту Южаніної про Нацбюро фінансової безпеки
У Мінфіні не рекомендують депутатам ухвалювати проект закону в першому читанні.

Міністерство фінансів піддали критиці проект закону № 8157 Ніни Южаніної про створення Національного бюро фінансової безпеки, міністр фінансів Олександр Данилюк не рекомендує Верховній Раді приймати його в першому читанні, повідомляє FinClub.

На думку міністра, законопроект потребує суттєвого доопрацювання.

"За підсумками розгляду законопроекту Мінфін вважає, що його редакція вимагає значного і грунтовного доопрацювання та не може бути прийнята за основу", – йдеться в листі міністра Олександра Данилюка від 4 квітня на ім'я першого заступника голови комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Верховної Ради Миколи Паламарчука.
Мінфін висунув 18 критичних зауважень:

1.Законопроект містить ряд термінів, які не визначені законодавством. Наприклад, "шкода публічним фінансам"або "аналіз структурованих і неструктурованих даних". Мінфін пропонує доповнити законопроект статтею звизначенням основних термінів.

2.Законопроект не визначає порядок створення НБФБ. Виходячи з логіки документу, можна припустити, що органстворюється законом, але до повноважень ВерховноїРади не відноситься створення спеціалізованихправоохоронних органів. Мінфін пропонує закріпити вдокументі статус НБФБ як центрального органу виконавчоївлади.

3.Визначення статусу НБФБ як спеціалізованогоправоохоронного органу, який не входить ні в одну з гілоквлади, є помилковим. Мінфін вважає, що діяльність бюроповинна координуватися Кабміном, оскільки у НБФБ є усіатрибути держоргану виконавчої влади.

4.Законопроект вносить зміни до Кримінального кодексу, які дозволять слідчим бюро у рамках досудовихрозслідувань проводити будьякі позачергові перевірки іревізії бізнесу. На думку Мінфіну, ці пропозиції можуть стати узаконеним інструментом незаконного тискуправоохоронних органів на окремих суб'єктів господарювання.

5.Мінфін не згоден з внесенням змін до статті 214 Кримінального кодексу, з тим, що виробництво можнабуде починати на підставі аналітичного висновку бюро. На думку відомства, поява такого висновку може стати предметом корупційного впливу на бізнес.

6.Документ припускає дублювання повноважень НБФБ і НАБУ. Мінфін звертає увагу, що бюро по фінансовій безпеці розслідуватиме тільки ті злочини, які невідносяться до перебування під слідством НАБУ, - на суму до 500 прожиткових мінімумів. На думку відомства, це недозволить системно протидіяти економічним злочинам і фокусує НБФБ вузько на боротьбі з фіктивним підприємництво.

7.Законопроект не відносить до перебування під слідством НБФБ злочини, пов'язані з відмиванням доходів, отриманих злочинним шляхом. Це суперечить численною заявою президента і прем'єр-міністра про необхідність концентрації повноважень по боротьбі з економічними злочинами в одному органі.

8.Мінфін вважає прописану в законопроекті процедуру відбору директора НБФБ непрозорою і суб'єктивною.

9.НБФБ наділяється повноваженнями по складанню протоколів про адміністративні правопорушення, що, на думку Мінфіну, створить величезне навантаження на працівників бюро.

10. Передбачається нова основа для ведення оперативно-розшукової діяльності - "наявність аналітично-інформаційного документу". При цьому досить будеодного лише факту наявності документу, а не його зміст, що може порушувати права громадян.

11. НБФБ може зажадати матеріали оперативно-розшукової діяльності від інших правоохоронних органів. Тобто бюро зможе запросити інформацію по контррозвідціу СБУ, або конфіденційну інформацію - в НАБУ. Мінфін вважає, що це може привести до просочування інформаціїі погрожувати нацбезпеці.

12.Законопроект робить директора бюро єдиною людиною в країні з доступом до усієї секретної інформації, оскільки йому дається доступ до держтаємниці усіх мірсекретності.

13.Документ передбачає, що моніторингом способу життя співробітників бюро займатимуться підрозділи внутрішньої безпеки, тоді як цим повинне займатися Національнеагентство з питань протидії корупції.

Нагадаємо, концепція Національного бюро фінансової безпеки передбачає введення в підслідність пропонованого правоохоронного органу привласнення, розтрату та заволодіння державними коштами, шахрайство з податком на додану вартість, а також розслідування фіктивного підприємництва, нецільового використання державних коштів, ухилення від сплати податків.

Повідомлялося, що бізнес критикує законопроект Южаниной про Нацбюро фінансової безпеки. У законопроекті не визначено межі повноважень НБФБ, а також способів їх реалізації.

Детальніше про створення органів для розслідування економічних порушень читайте в матеріалі Злати Симоненко "Бюро корупційної безпеки і Служба фінансових нерозслідування" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі