Чи складно вибрати автомобіль? - Економіка - dt.ua

Чи складно вибрати автомобіль?

12 травня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №18, 12 травня-19 травня

Проблеми вибору автомобіля у принципі не існує, якщо ви не обмежені у фінансах. Тоді достатньо буде згадати свої бажання, прислухатися до порад фахівців, прочитати результати «тест-драйвів»...

Проблеми вибору автомобіля у принципі не існує, якщо ви не обмежені у фінансах. Тоді достатньо буде згадати свої бажання, прислухатися до порад фахівців, прочитати результати «тест-драйвів». Потім відвідати кілька автосалонів або, що ще зручніше, виставок, з’ясувати кількість сервісних центрів, умови гарантії. Посидіти в уподобаних автомобілях і оплатити покупку в салоні. Усе.

Стоп, а як же безпека? Більш відповідальний підхід до покупки передбачає ще й ґрунтовне вивчення crash-тестів. Не секрет, що організатори тестів регулярно, в буквальному значенні, розбивають автомобілі, аби споживач знав, чого варто очікувати від свого чотириколісного друга у разі ДТП.

Відомо, що обстановка на ринку змінюється у бік омолодження автомобільного парку. «Якщо 2002 року частка продажів нових автомобілів не перевищувала 23%, то в 2005-му вона сягнула майже 50% і продовжує зростати, — розповідає директор департаменту маркетингу Торгового дому «НІКО» Максим Рабинович. — Це свідчить про те, що люди дедалі частіше воліють купувати нові авто. Причин дві: дуже бурхливий розвиток офіційних продажів нових автомобілів (агресивне просування, поява нових моделей, програми лояльності для клієнтів) і слабкість ринку вживаних автомобілів (кримінал, обман та нецивілізовані умови купівлі)».

Проте навіть великі бренд-торговці намагаються охопити своєю увагою сегмент секонд-хенду. Так, Торговий дім «НІКО» на базі своїх салонів розвиває комісійну торгівлю і послуги трейд-ін. І якщо людина зупиняє свій вибір на вживаному автомобілі Mitsubishi, то може розраховувати навіть на гарантію. Загалом, «вживаний» сектор автомобільного ринку ще рано відправляти на пенсію.

Правда, вибрати автомобіль, який був у вжитку, набагато складніше. Причини вибору саме старого авто можуть бути різними. Так, за гроші, на які тягне новий бюджетний автомобіль, можна придбати «поношений», але вищого класу, із великою кількістю «фаршу». І потім, деякі автолюбителі не хочуть втрачати гроші на прискорену амортизацію. Тому вважають за краще купувати одно-, дворічні машинки, які «ще майже як нові», але при цьому вже серйозно втратили в ціні.

У кожному разі, вибір старого автомобіля — ризик, тому, перш ніж здійснити покупку, необхідно звести ризик до мінімуму. Зробити це під силу кожному, навіть якщо він не особливо тямить на технічній начинці (слід зауважити, багато автолюбителів, які купують вживані машини, зможуть самі замінити масло, розібрати карбюратор і т.п.).

Отже, визначившись із моделлю автомобіля, роком випуску та зорієнтувавшись у цінах, раджу заглибитися в Інтернет і знайти клуб любителів цієї автомарки. Якщо раніше це було досить складно, то тепер кількість інтернет-сайтів із «тусовками» шанувальників тієї чи іншої моделі величезна. Там від автовласників можна довідатися про типові «болячки» конкретної моделі цілком певного віку.

Крім того, там можна легко визначитися з майбутніми витратами на ті чи інші ремонтні роботи. Адже для одного автомобіля ремонт ручного гальма виллється в копійки, для іншого непрацюючий «ручник» — лише симптом, який свідчить про складнішу й дорожчу поломку.

Неважко знайти і сайти з продажу запчастин. До речі, перш ніж купувати авто, не завадить уважно вивчити їхню вартість. Наприклад, ціну лівої передньої фари, правого переднього крила, бамперів, бензонасосу, а також тих частин, які найчастіше виходять із ладу у вибраній вами моделі. Залежно від марки, ціни можуть різнитися в кілька разів.

А для автомобілів японського виробництва характерний ще один маленький нюанс — одна й та сама модель впродовж року могла зазнати трьох-чотирьох модифікацій. І вартість запчастин на них — різна. Понад те, фара від автомобіля модифікації А не підійде, наприклад, за кріпленням до модифікації Б. Хоча зовні автомобілі можуть видаватися практично ідентичними.

Перевірка VIN-коду — це, мабуть, один із найважливіших нюансів, які ви можете дізнатися про свою майбутню покупку. Перекупники, на відміну від автолюбителів, чудово розбираються в моделях і комплектаціях, можуть годинами розповідати про начинку автомобіля і переконувати вас у тому, що рік випуску відповідає року, зазначеному в техпаспорті. Проте досить переписати VIN-код (номер кузова, зазвичай розміщений під склоочисниками), щоб потім, скориставшись утилітою розшифровування VIN-коду (їх можна знайти на інтернет-сайтах із продажу запчастин), довідатися майже все про автомобіль. У VIN-коді як правило зашифрована така інформація: рік і місяць випуску автомобіля (або якщо причепитися – то кузова), модель (тип двигуна), «фарш» (кондиціонер заводської установки, люк, подушки безпеки і т.п.). Коли ж щось із того, що ви бачите в конкретному автомобілі, не відповідає даним фірми-виробника – це вже серйозний привід засумніватися в доцільності купівлі. Хто може знати, які умільці і як саме врізали в систему охолодження кондиціонер, і наскільки якісно це в них вийшло? Понад те, якщо VIN-код не піддається розшифруванню, цілком доречні сумніви щодо походження цього автомобіля.

Під час первинного огляду машини слід звернути увагу на її пробіг. Навряд чи варто вірити продавцеві, що BMW 1986 року за 20 років життя проїхала лише 120—130 тис. км. Раніше улюбленою «казкою» продавців була історія про двох німців-пенсіонерів, які їздили цією машиною в булочну, розміщену на розі, а решту часу ходили пішки, «зберігши автомобіль цілим і неушкодженим».

Якщо ж ви ще не визначилися з маркою і моделлю автомобіля, можливо, варто скористатися ADAC-івською статистикою, яка публікується щороку, її можна знайти у спеціалізованих автомобільних журналах або на офіційному сайті в Інтернеті. Про що може свідчити ця статистика? Наприклад, якщо ви вибираєте автомобіль віком 5—8 років, то можна довідатися, власники автомобілів якої моделі зверталися в сервіс-центри найменше, і робити свій вибір відповідно до цієї статистики. Звичайно, це лише статистика, і кількість звернень у службу ремонту може дуже залежати від характеру власника автомобіля та його матеріального статку, але орієнтиром вона все-таки може бути.

Після того, як попередній вибір автомобіля зроблено, бажано, щоб його оглянули на СТО, яка спеціалізується на цій моделі. Майстрам, котрі тямлять на цій марці, відомо, де й що дивитися, де що ламається, і після годинного огляду у вас на руках буде роздруківка зі списком потенційних і термінових ремонтів у конкретному автомобілі. Витрати на огляд допоможуть заощадити ваші гроші та нерви в майбутньому.

Проглянувши кілька примірників, ви, можливо, дійдете висновку, що до початкової вартості автомобіля доведеться додати ще енну кількість грошових знаків. І або відмовитеся від купівлі цього автомобіля, або продовжите пошуки, а може, вирішите купити новий. У кожному разі, не слід забувати слів класика: «Кожен, у кого немає автомобіля, — мріє його купити, а в кого він є — мріє його продати».

Думка експертів

Андрій, 32 роки
(два вживаних автомобілі, тепер — новий)

— Безперечно, вторинний автомобільний ринок популярний в Україні. Проте щойно в автомобіліста виникне така можливість, він купує нову машину. Бо нова — це відсутність кримінального й аварійного минулого. Гарантія від виробника, гарантійне обслуговування. А ще впевненість у тому, що автомобіль не підведе.

Олексій, 35 років
(три вживаних автомобілі, тепер — знову вживаний)

— Придбання вживаного автомобіля – захід клопітний. Вивчення технічних даних, огляд, думка майстрів... Складно, але цілком доступно й реально. Зате цей підхід дозволяє за менші гроші купити автомобіль вищого класу (порівняно з новим) або такого ж, але з багатшою начинкою (кондиціонер, електропакет). Крім того, вживаний автомобіль дешевшає не так помітно, як новий. Якщо своєчасно проходити техогляди й ремонтувати, машина служитиме господареві вірою та правдою.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво