CEBIT ЯК ІНСТРУМЕНТ СТВОРЕННЯ ПОПИТУ - Економіка - dt.ua

CEBIT ЯК ІНСТРУМЕНТ СТВОРЕННЯ ПОПИТУ

22 березня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №11, 22 березня-29 березня

Як тільки називає падуча на помітні заголовки преса цю найбільшу щорічну технічну виставку, що проходила в середині березня в німецькому Ганновері...

Як тільки називає падуча на помітні заголовки преса цю найбільшу щорічну технічну виставку, що проходила в середині березня в німецькому Ганновері. Однак це не заважає професіоналам бачити в ній унікальний стартовий полігон для виведення на світовий ринок нових, раніше не існуючих товарів і послуг. 2001 року такими були технології передачі інформації Bluetooth і GPRS, які на виставці-2002 вже звичні. Новинкою сьогодення заявлено телефонну послугу і-mode, яку із 16 березня запущено в експлуатацію в Німеччині. Вона дозволяє власникам «крутих» мобілок отримувати доступ до телевізійних програм із кадрами ТБ, розкладу руху транспорту, курсів акцій, ігор, електронної пошти тощо.

Ось що думає з приводу розкрутки нових товарів і послуг пан Петер Запф, топ-менеджер підрозділу Siemens AG (President Mobile Phones), котрий демонстрував на виставці свої рішення в галузі мобільних комунікацій (стандарти GSM, GPRS, DECT-телефонії тощо).

— Сьогодні те, що ми називаємо мобільним телефоном, ним є малою мірою. Ми називаємо цей пристрій мобільним комунікатором. Такий підхід кардинально змінює тактику маркетингу, реклами та продажів, а головне, дозволяє «розкривати» навіть ринки з бідним населенням — Латинську Америку та СНД, включаючи Україну. Річ у тім, що звичайні мобільні телефони в Європі коштують 1 євро. І це дійсно лише телефони із вкрай обмеженим набором функцій і нічого більше. Та одночасно ми випускаємо товар класу Low-End C45, Middle і Hi-End у моделях SL, S і M50. Кожен такий телекомунікатор має свого споживача, якому пропонується потрібний йому набір функцій. Для бізнесменів — це органайзери, SMS (сервіс коротких повідомлень), WAP (інтернет-браузер), захист інформації, голосовий набір адресата, а для молоді та дітей — ігри, звукові мелодії, змінний дизайн тощо. Такі пристрої, як телефон, використовуються лише 10—15% експлуатаційного часу. В інший час активно використовуються їхні додаткові функції та сервіси, необхідні цільовій групі саме цієї моделі. Відповідно коштують такі моделі уже від 100 євро і вище. Причому їх продаватимуть успішно скрізь, де присутня їхня цільова група, у тому числі й в Україні. Головне знати, що робити, а яким чином — це уже другорядне. Тому тут, на виставці, компанії-конкуренти промацують одна одну. Представляють щось таке, що має, на їхню думку, продаватися.

На стенді японського DoCoMo можна було побачити дорогі телефони — мультимедійні пристрої стандартів UMTS або GPRS, що «скачують» із ефіру інформацію й відтворюють її у вигляді кольорових відеофільмів зі звуком тощо за допомогою умонтованого мультимедійного плеєра. Подібні моделі демонстрував і Samsung, а от Panasonic, Eriksson і Nokia пропонували технічно «звичайні» телефони, роблячи ставку на вже сформований попит. Причому Nokia демонструвала моделі із золотим корпусом вартістю близько 10 тис. євро.

— Це для «нових росіян» чи старих арабських шейхів? — звернулися ми до стендиста компанії Nokia Йоргена Хауса.

— Це універсальний підхід. Наприклад, у наших масових моделях ми пропонуємо змінні корпуси за ціною 10 євро. Ви лише змінюєте оболонку телефону, а виходить ніби купили нову модель. І це швидше ставить нас в один ряд з індустрією моди. Тому цей напрям і будує свою роботу як в галузі моди. Тут цінуються матеріали і форми.

Дійсно, технічно простіше змінювати корпус, аніж додавати нові функції в пристрій, знаючи, що споживач через лінь або відсутність цікавості так і не скористається багатьма з них. При цьому навіть у Low-End моделях мобілок є можливість підкачувати з Інтернету чи сервіс-центрів програмне забезпечення, що змінює його функції у бік складніших моделей чи навпаки — додавати іграшки або музику, перетворюючи апарати на ігрові приставки чи плеєри.

Після відвідання виставки CeBIT-2002 складається враження, що виробники давно відчули на собі те, що основним гальмом у розвитку їхнього бізнесу є ...горезвісний людський чинник: потреби, а відповідно, бажання і попит із боку масового покупця змінюються повільніше, аніж технології. От і доводиться будувати багаторівневі піраміди для створення і стимулювання попиту на товари та послуги. У кожній країні ці піраміди свої, засновані на місцевих оптових торговцях і дистриб’юторах, котрі орієнтуються в специфіці місцевого менталітету краще, аніж маркетологи виробника.

І хоча самі виробники представляють себе носіями всесвітнього прогресу, це не означає, що наявність багатофункціонального мобільного телефона підвищує якість комунікацій, управління і як наслідок — темпів зростання економіки.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво