БІЛЬШЕ ТАРИФІВ, ГНУЧКИХ І РІЗНИХ! - Економіка - dt.ua

БІЛЬШЕ ТАРИФІВ, ГНУЧКИХ І РІЗНИХ!

3 жовтня, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №38, 3 жовтня-10 жовтня

Одним із головних очікувань абонентів мобільного зв’язку є зниження витрат на нього. Тому вони уважно придивляються до нових пропозицій операторів...

Одним із головних очікувань абонентів мобільного зв’язку є зниження витрат на нього. Тому вони уважно придивляються до нових пропозицій операторів. Однак вже можна констатувати, що значного зниження тарифів не відбулося. Оператори не квапляться опускати планку рентабельності, і так дещо знижену запровадженням безкоштовних вхідних. Але у продавців послуг мобільного зв’язку є ще чималий «запас ходу» назустріч своїм абонентам. Це — tariffs flexibility, або гнучка тарифна політика, яка передбачає різні вибіркові знижки окремим групам абонентів або на окремі категорії викликів.

Насамперед, це знижки на дзвінки всередині мережі оператора. Дійсно, собівартість таких викликів для оператора менша, оскільки вони обробляються «власними потужностями» і компанія не повинна платити за вихід на мережі своїх «колег». Такі знижки даються, наприклад, у рамках пакета Ace і контрактних пакетів від «Київстар» або «SIM-SIM Команда» від UMC. Знижка на вартість хвилини вихідного виклику на «рідну» мережу порівняно з викликом на «зовнішні» мережі в подібних пакетах становить від 30% (контракти «Київстар») до 70% («SIM-SIM Команда»). Вартість хвилини внутрішньомережного дзвінка в контрактних пакетах «Київстару» 14—25 центів залежно від трафіка, для Ace вона становить 18 центів, для «SIM-SIM Команди» — 19 центів.

Інший вид пакетів із преференцією мереж — ті з них, які пропонують знижки при дзвінках на номери всіх мобільних операторів. Це віртуальний оператор «Джинс» і «Вигідний» від «Голден телекому». В останньому пакеті всі мобільні мережі (у тому числі й рідна) прирівняні одна до одної, і вартість хвилини дзвінка на них падає від 14 до 3 центів залежно від трафіка. Щоправда, «вигідність» цього пакета мають можливість оцінити лише кияни та одесити. У «Джинсі» вартість хвилини розмови при дзвінку на всі мобільні мережі — 19 центів, що в два з половиною разу нижче за вартість хвилини дзвінка на номери фіксованих мереж. Є у цього оператора і тариф для внутрішньомережних дзвінків: хвилина розмови з абонентом «Джинс» обійдеться його «колезі по уніформі» у 9 центів. Таким чином, якщо абонент «Джинс» в основному телефонуватиме друзям, які користуються послугами цього ж оператора, то за витрати, наприклад, 10 доларів на місяць він зможе здійснити вихідні дзвінки загальною тривалістю понад годину. Це не говорячи вже про те, що приймати їх можна скільки завгодно.

Наступна група послуг, які дозволяють абоненту значно заощаджувати на вихідних, — знижки на дзвінки на окремо взяті номери. Існує статистика, за якої 80% вихідних викликів припадає на два-три номери постійних співрозмовників, і якщо ці розмови ведуться за пільговим тарифом, економія також виходить суттєва. Піонером таких знижок був «Голден телеком» із пакетом «Я+», що дозволяв розмовляти з двома абонентами по 5 центів за хвилину. Абонплата в цьому пакеті — 5 доларів на місяць. Щоправда, ціна вихідних на інші номери в цьому пакеті досить висока, що дуже обмежувало його використання. «Київстар» улітку запропонував послуги «Улюблений номер», який передбачає 50-відсоткову знижку на дзвінки. Щоправда, усього на один номер, чого замало. Незручність, на думку маркетологів компанії, мусить компенсуватися тим, що номер цей може бути будь-яким — від міського до мобільного конкуруючої фірми.

Аналогічну послугу — «Сім’я» — пропонує і UMC. До речі, із 19 вересня розцінки на неї компанія суттєво знизила. Сьогодні для контрактних абонентів «Сім’я» може включати до трьох номерів, які починаються на 050 (UMC, SIM-SIM або «Джинс»). Вихідні дзвінки на них тарифікуються по 8 центів за хвилину. Для абонентів SIM-SIM «Сім’я» включає до двох номерів на 050. Тарифікація дзвінків на них гнучкіша: базовий тариф — 9 центів за хвилину, але дзвінок у нічний час (із 22.00 до 8.00) для абонентів «SIM-SIM Клуб» коштуватиме 7 центів, а для абонентів «SIM-SIM Ювілейний» — 2 центи за хвилину цілодобово. Сьогодні це найнижчий тариф серед українських операторів мобільного зв’язку. Тобто говорити можна дуже багато.

Минулого тижня UMC запропонувала своїм абонентам новий вид знижок, цього разу на місцеві дзвінки — послуги «UMC Область». Економія для абонентів за допомогою цієї послуги також грунтується на статистиці — за даними компанії, 90% вихідних викликів на зовнішні мережі здійснюється на номери, розташовані в тому ж місті, де перебуває той, хто телефонує. Та й компанії обслуговування такого дзвінка обходиться дешевше — не потрібно пропускати трафік через міжміські комутатори, а можна «приземлити» його в рамках найближчого з’єднання з фіксованою мережею.

Загалом, якщо абонент UMC, котрий перебуває в «повітовому місті N», телефонує на міський номер, розташований у тій же адміністративній області, то його дзвінок тарифікуватимуть зі знижкою 50%, якщо він контрактник, і 30%, якщо він користувач SIM-SIM. Взагалі, про нові базові тарифи UMC, які викликали кривотлумачення серед конкурентів, можна забути; точніше, перевести їх у розряд тарифів на нечасто виконувані міжобласні дзвінки. Реальні тарифи UMC на місцеві дзвінки вдвічі (або принаймні на третину) менші. А щоб абонент бачив, як тарифікуватиметься його місцевий дзвінок, на дисплей мобільного телефона транслюється поточний тризначний код області: якщо викликаний номер починається з нього, дзвінок буде зі знижкою.

Таким чином, якщо вже порівнювати тарифи операторів, то потрібно враховувати все різноманіття запропонованої ними tariffs flexibility, а не зіставляти «у лоб» лише один рядок у тарифах. Реальна бухгалтерія мобільних абонентів значно складніша за «таксофонну модель», яка передбачає лише безкоштовні вхідні і рівнотарифіковані вихідні.

Нехай, наприклад, місячний бюджет абонента UMC на мобільний зв’язок — 100 гривень. З них половину грошей він витрачав на вхідні, половину — на вихідні. Після 19 вересня він може витрачати на вихідні всю суму, тобто, грубо кажучи, розмовляти вдвічі більше. Однак чи тільки вдвічі? Нехай третину цієї суми він витрачає на розмови з абонентами «Сім’я» за тарифом у п’ять разів нижчим (а якщо він абонент «Ювілейного» — то в двадцять п’ять разів). Це вже зростання трафіка в кілька разів! Нехай ще третину від свого бюджету він витрачає на місцеві дзвінки. Тоді після 1 жовтня він зможе розмовляти на ці гроші на третину, а то й удвічі більше. Третина, що залишилася від початкової суми, як і раніше, піде на оплату міжміських дзвінків, дзвінків на інші мобільні мережі тощо. Якщо наш абонент користується «Командою», то він зможе більш ніж удвічі заощаджувати і на вихідних дзвінках на UMC, у стільки ж разів збільшивши свій трафік. Для контрактних абонентів UMC дана послуга поширюється на надпакетні хвилини. При використанні ж пакетних хвилин передбачений інший вид знижки — відсутня плата за з’єднання. У цілому, якщо порахувати скільки хвилин тепер можна проговорити на 100 гривень, то цей час у середньому збільшиться у два — два з половиною рази. Саме таке непряме зниження тарифів забезпечують механізми tariffs flexibility. Тому, обираючи оператора, слід уточнити надану їхнім абонентам кількість ступенів свободи, зокрема знижок.

Новини мобільного покриття

Європейським стандартом в галузі GSM-покриття мобільних операторів є можливість отримання послуг мобільного зв’язку на всій території країни. Покриття ж вітчизняних операторів поки залишає бажати кращого — ним охоплені лише найбільш густонаселені райони України, із найбільшою концентрацією платоспроможних клієнтів.

Викликано це тим, що покриття мережею стандарту GSM значної території — справа дорога. Проте міжнародні стандарти — це міжнародні стандарти, і вітчизняні компанії продовжують нарощувати площу свого GSM-покриття.

Найбільших успіхів у цьому на даний момент домоглася компанія UMC. Завдяки фінансовим уливанням нового власника — російської «МТС», піонер вітчизняного мобільного зв’язку має намір під кінець року довести площу покриття до 82% території країни, на якій мешкає 85% її населення. Нагадаємо — на вересень нинішнього року площа покриття компанії становила 67% території України. Для порівняння: у тому ж вересні найближчий конкурент UMC, «Київстар», декларував покриття лише на 54% території країни.

На сході України UMC уже створила майже суцільне радіополе. До кінця року мобільний зв’язок буде доступний у всіх районних центрах Лівобережжя й у переважній більшості райцентрів Правобережжя. Зовсім не добрався мобільний зв’язок поки лише до гірських районів Карпат і Криму, до крайньої півночі Полісся і до країв окремих адміністративних районів. Карта покриття UMC сьогодні вже не нагадує «дорожньо-клаптеву мережу», характерну для найближчого конкурента та й обох компаній ще рік тому. Сьогодні на ній, для перетворення мобільної України на європейську державу, залишилося зробити лише кілька штрихів.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво