Бензин подешевшав. Ой лишенько! - Економіка - dt.ua

Бензин подешевшав. Ой лишенько!

15 вересня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №35, 15 вересня-22 вересня

Для багатьох ціна на бензин у вересні стала несподіваною. Традиційно восени ціни зростали, однак цього року з 4,70 ціна знизилася до 4,60 грн...

Для багатьох ціна на бензин у вересні стала несподіваною. Традиційно восени ціни зростали, однак цього року з 4,70 ціна знизилася до 4,60 грн. за літр бензину марки А-95. Таке рішення було прийнято на робочій нараді з представниками найбільших нафтопереробних підприємств. «Тенденція до зниження цін на нафтопродукти спостерігається по всій країні», — сказав глава Мінпаливенерго Юрій Бойко під час брифінгу в Кабміні 5 вересня. Крім цього, за словами міністра, для подання у Верховну Раду готуються вісім законопроектів, серед яких законопроекти про запровадження нульового мита на імпорт нафтопереробного устаткування, а також нульового ПДВ на імпорт цього устаткування.

Зниження цін — це чудово. Здавалося б, заправляйся і в дорогу!

Однак на прес-конференції Юрій Бойко також повідомив про намір уряду запровадити мито на ввезення світлих нафтопродуктів, мотивуючи це рішення необхідністю підтримати вітчизняне виробництво нафтопродуктів.

А на думку української Асоціації споживачів нафтопродуктів, ситуація виглядає дещо інакше. Асоціація виступила із заявою про те, що експортні мита на бензин і дизельне паливо, що діють на сьогодні в Російській Федерації, значно зрівнюють конкурентні умови російських і українських нафтопереробних заводів (НПЗ). До того ж транспортування світлих нафтопродуктів обходиться дорожче, аніж сирої нафти. На думку представників асоціації, казати про те, що експортне мито критичним чином впливає на ринкові показники українських виробників, не варто.

Більше того, фінансова підтримка вітчизняних НПЗ здійснюватиметься за рахунок споживачів, а це економічно невиправдано. Неприпустимо, вважають в асоціації, запроваджувати мито на нафтопродукти в зв’язку з енергозалежністю української економіки, а також небезпекою подальшого стимулювання інфляційних процесів. Також імовірним є зростання контрабандного ввезення світлих нафтопродуктів як у баках автомобілів, так і цілими потягами, не кажучи вже про можливе зниження якості бензину, виробленого українськими НПЗ (на думку асоціації), що позначиться і на екології.

Українського споживача складно чимось здивувати, особливо цінами на бензин і дизельне паливо або ж несподіваною відсутністю палива в продажі (ми це вже проходили). Поступове зростання цін на бензин навряд чи спантеличило б споживачів, а от зниження цін викликає підозру: «З якого це доброго дива? У чому заковика?»

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво