Бенкет під час чуми. Регіони заощаджують на всьому, а в столиці різко зріс попит на новорічні корпоративи - Економіка - dt.ua

Бенкет під час чуми. Регіони заощаджують на всьому, а в столиці різко зріс попит на новорічні корпоративи

21 січня, 2011, 14:33 Роздрукувати Випуск №2, 21 січня-28 січня

Новорічний сезон 2010—2011 виявився вдалим тільки для столичних українських івент-агентств. Більшість же регіональних суб’єктів цього бізнесу підраховують збитки і подумують про закриття справи.

Новорічний сезон 2010—2011 виявився вдалим тільки для столичних українських івент-агентств. Більшість же регіональних суб’єктів цього бізнесу підраховують збитки і подумують про закриття справи...

Кризові явища від нас нікуди не поділися, і тільки в Києві сюрпризом новорічних святкувань стала несподівана активізація івент-ринку та збільшення кількості тендерів на право проведення корпоративних заходів. Порівняно з минулим роком, попит на проведення новорічних і різдвяних свят у Києві зріс на 300% — свого роду бенкет під час чуми. Природно, цей попит, як і раніше, на 25—30% відстає від показників стабільних докризових років, проте нинішньої зими послугами організаторів свят скористалися 30% київських фірм. Решта компаній обійшлися власними силами і запрошеними артистами або ж взагалі не відзначали свято...

Свят більше, але бюджети скромніші

«Таке активне пожвавлення ринку на тлі глобальної кризи навіть дивує, — коментує Керуючий партнер київської рекламної компанії PUSH-K Solutions Андрій Оденець. — Водночас слід зазначити, що нині ринок пропонує нам тільки заходи фірм для своїх співробітників, а клієнтські події, які раніше обов’язково закладалися в маркетингові бюджети великих компаній, все ще практично заморожені. Наші замовники не мають наміру смітити грішми заради залучення своїх клієнтів, ідеться поки що тільки про внутрішні заходи. Ще не всі компанії готові виділяти на свята великі бюджети, вони намагаються на всьому заощаджувати, але самих свят стало значно більше, ніж торік...»

Цікаво й те, що «замовники музики» — у прямому й переносному сенсах слова, — хотіли отримати гарне свято, заплативши за це мінімум. Саме тому співаки на «новорічному чесі» найчастіше співали в економ-варіанті — під фонограму, без клавішників, гітаристів тощо...

Дехто з особливо далекоглядних киян намагався вкластися в бюджет п’ятирічної давності, сплачуючи по 400 гривень за людину. Зрозуміло, що сьогодні за таку суму можна лише нагодувати й розважити, але не розраховувати на «зірок» шоу-бізнесу...

Розкид цін за веселу новорічну ніч навіть по Києву був дуже великий. Основну частину бюджету «з’їдали» витрати на кейтерінг, що безпосередньо залежать від рівня майданчика та кількості гостей. На «солідному» майданчику прийом 100 гостей тягнув не менш як на 60 тис. гривень, у «пивному пабі» така сама кількість людей могла повеселитися за 45 тис.

Якщо ж фірма замахнулася на концертну програму з артистами, то розважити таку саму кількість гостей коштувало вже від 150 тис., у середньому 200—250 тис. гривень.

Офісний варіант набрид

Аналогічне пожвавлення ринку івент-послуг у столиці відзначають і російські аналітики. За їхніми спостереженнями, новорічні корпоративи в Москві цього року перемістилися з офісних приміщень у розважальні центри, ресторани, клуби та кафе.

За найскромнішими підрахунками, Новий рік у ресторанах і клубах відзначали майже 70% московських компаній, і тільки 14,5% фірм вирішили відсвяткувати у власних офісах. 8% компаній відзначали свято поза офісним і ресторанним форматом і приблизно стільки ж організацій вирішили взагалі не проводити святкових корпоративів.

Для порівняння: 2009 року відзначати Новий рік у розважальних закладах зважилися всього 25% московських фірм. Відзначено, що 30% компаній, які зустрічали 2011 рік у російських розважальних закладах, належать до IT-сфери, 14% — рітейлери і 12% належать до банківського сектора...

Кому свято, а кому — сльози...

Святкування Нового року в українській глибинці разюче відрізнялося від столичного феєрверку — особливо в грошовому еквіваленті...

«Нинішнього року «новорічні ночі» у міських клубах і ресторанах масово скасовувалися, — розповідає приватний підприємець у сфері івент-послуг Ольга К. із Білої Церкви, — у людей просто не було грошей, зарплати в провінції набагато скромніші, ніж у столиці, ціни на комунальні послуги та продукти харчування підскочили у нас ще в жовтні. Люди перестали брати кредити, щоб проводити корпоратив: багато хто досі не може розплатитися з попередніми боргами, а нові кредити банки дають неохоче. Хоча заробити на проведенні новорічних свят планували всі, навіть маленькі кафе та ресторани.

У результаті місто втратило до 50% замовлень, зроблених раніше...

Ціни на послуги тих, хто проводив свято, впали на 20%, і це не межа, у людей просто немає варіантів, потрібно виживати...»

Цієї зими організувати «новорічну ніч» вдалося далеко не всім білоцерківським кафе та ресторанам: найвищий рівень цін зміг потягнути хіба що розважальний центр «Каліпсо», — там новорічна «всенощна» з артистами коштувала приблизно 700 гривень із людини — практично, столичний рівень цін.

Вдалося попрацювати з клієнтами розважальному центру «Трактир», ресторану «Палладіум» і ресторану мексиканської кухні «Юкотан». Популярне в місті кафе «Теремок» із краєвидом на знаменитий дендропарк «Олександрія», де містяни звикли відзначати Новий рік, теж намагалося організувати «новорічну ніч», але довелося обмежитися денними корпоративами, що коштували там як мінімум 450 гривень із людини. В цю ціну входив хороший стіл та розважальна програма з Дідом Морозом та Снігуронькою...

Решта міських кафе і ресторанів приймали замовлення по 250—200 гривень із людини, причому чим більше було замовлення, тим нижча ціна за послуги.

«Оплачувало наші послуги й послуги підрядників переважно керівництво фірм-замовників, — коментує приватний підприємець Тетяна Д. — Інколи витрати оплачувалися так: за частування платила фірма, а за концертну програму — співробітники. Все менше охочих інвестувати новорічні святкування в колективі. Люди перебувають у дуже тяжкому фінансовому становищі. Судіть самі: за 500 гривень цілком можна накрити хороший стіл вдома і спокійно відпочити...»

Про те, щоб відпочивати новорічної ночі, розважальний бізнес і не помишляв, — у тяжкий кризовий час не до відпочинку. Найбільше корпоративів по місту відбулося з 24 по 29 грудня, а після Нового року відразу ж настав повний штиль...

Дехто з малих приватних підприємців, які працюють у сфері івент-послуг на периферії (а це тепер робить багато хто — клубні працівники, артисти, представники інших суміжних професій), поспішили після невдачі новорічного сезону відмовитися від підприємницької діяльності. Воно й не дивно — у маленьких містах це суто сезонний бізнес, більшу частину року люди дотримуються посту, точніше — дотримуються традиції не проводити свят. Сплачувати щомісяця 200 гривень у податкову, та ще «круглішу» суму — в Пенсійний фонд — для таких непосильна ноша.

Тендери без відкотів

Пристосовуватися до умов бізнесу навчилися всі, навіть «зірки», які стрижуть доходи на ниві новорічного «чесу». На думку аналітиків ринку івент-послуг, гонорари в новий 2011 рік не зросли, в усіх без винятку артистів вони дуже гнучкі і, як правило, змінюються залежно від сезону та рівня їхньої популярності на цей конкретний момент.

До того ж міф про високі гонорари «зірок» — тільки міф, маркетинговий прийом. Криза й тут підкоригувала ціноутворення — сьогодні з усіма можна домовитися за ті гроші, які передбачає бюджет замовника.

До речі, імена найбільш бажаних знаменитостей здивували операторів ринку. До першої п’ятірки нинішнього року ввійшли Валерій Меладзе, Григорій Лепс, Стас Михайлов, Юрій Антонов і мало відома глядачам Олена Ваєнга.

Саме ці лідери новорічних свят могли похвалитися гонорарами від 40 тис. євро і більше за виступ. Було б неправильно думати, що «перший ешелон» заробив більше за інших. Зірки другого (30—40 тис. євро) і третього (15—30 тисяч євро) ешелонів узяли своє кількістю виступів — змогли витягнути по кілька корпоративів на день...

Як і раніше, йшла на ура Вєрка Сердючка, група «ВІА Гра», Жанна Фріске і Віра Брежнєва...

Не обійшлося під Новий рік і без сюрпризів: ними стали довгоочікувані для основного сегмента івент-ринку відкриті (тобто без відкотів) тендери. Їх проведення було пов’язане з масовими кадровими змінами у складах компаній під час кризи і введенням тотального аудиту процесу закупівель послуг, до яких належать такі тендери.

Криза жорстко диктує свої правила гри, розділивши країну на «багатих» та «бідних» і позбавивши нас ілюзій із приводу новорічної казочки зі щасливим закінченням…

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво