Автотюнінг: дивовижне поруч і не завжди заборонене

Поділитися
Купівля ексклюзивних, несерійних, автомобілів, хоч і надійний, але дуже дорогий спосіб виділитися із серійної маси...

А от технічний тюнінг не впадає у вічі. Однак варто було власнику червоного «горбатого запорожця» відкрити капот (точніше колишній багажник), як натовп цікавих миттю оточив авто: вмістити у маленькій машині двигун від BMW — завдання не з легких.

Найпростіший спосіб відірватися від натовпу — прикріпити кумедну й оригінальну наліпку на заднє скло чи бампер. Утім, якщо «кумедну» наліпку знайти неважко, то оригінальну — не так уже й просто. Будь-яка фраза швидко тиражується і з’являється в продажу. У результаті автомобілів, чиї власники «моє прізвище — Шумахер», настільки багато, що іноді прізвище Шумахер здається більш поширеним, ніж Іванов. Тому, щоб автомобіль став справді унікальним, його радять прикрасити аерографією.

У даному разі малюнок зазвичай наноситься на капот авто, крила або на двері. Якщо автомобіль — позашляховик, то прикрашається чохол запасного колеса. Фантазія художника безмежна. Проте найчастіше зустрічаються зображення хижих тварин і електричних блискавок. Спортивного вигляду автомобілю можна надати, намалювавши або наклеївши всього лише дві білі смужки від переднього до заднього номерного знака.

Популярний спосіб виявити оригінальність — молдинг. Накладні пороги, «війки» на фари, заміна штатних задніх ліхтарів на безбарвні. Можна також установити «антикрило» на задній багажник (що більше крило, то спортивніший автомобіль!). На зміну модним пару років тому «намордникам» на капот прийшов пластиковий захист, прикручуваний до капота. Умільці виготовляють також «янгольські очка» (в Інтернеті можна знайти докладну інструкцію з виготовлення і встановлення). Хтось тонує не тільки шибки салону, а й задні ліхтарі. Були випадки, коли для тонування задніх ліхтарів «Жигулів» використовували чорні жіночі колготки. Хоча таке тонування різко збільшує імовірність ДТП у разі складних дорожніх умов.

Установлюють навіть «спортивний свисток» у вихлопну трубу, щоб звук вихлопу відповідав 6-літровому двигуну, і байдуже, що це всього лише «Жигулі-копійка»... Мабуть, найпростіший і найкращий спосіб — заміна штатних «негарних» штампованих дисків на гарні литі. Добре, що вибір їх нині величезний. За бажання можна замінити, наприклад, штатні диски розміру R13 на великі, R14, а то й R15. При цьому доведеться «пожертвувати» висотою профілю гуми. Зовні гарно, але всі ями — ваші, точніше, дисків.

Окрема розмова — оздоблення салону. Тут відкриваються нові можливості. Можна замінити шкали приладів на аналогічні, але білого кольору. Встановити кермо меншого діаметра або іншої якості. (До речі, ручку коробки перемикання швидкостей почали тюнінгувати ще за радянських часів: скляні з черепашками, плетені, дерев’яні, «із мерседеса» і т.п.) А ще замінити штатні лампочки підсвічування на світлодіоди незвичного кольору, а також обладнати додатковими джерелами світла салон або, що нині модно, встановити підсвічування днища (гарно, але якщо зробити неакуратно, корозія буде серйозною проблемою). До якісного підходу слід віднести заміну штатних сидінь на зручніші. Або не міняти, а лише замовити ексклюзивну шкіряну оббивку чи чохли.

І, звісно ж, звук. Не просто звук, а Звук із великої літери. Як мінімум шість динаміків, грамотно розташованих по всьому салоні, сабвуфер у багажнику автомобіля, там же встановлюється підсилювач. Паралельно з «озвучуванням» проводять додаткову шумоізоляцію салону. Можна також установити монітори в підголівники, для перегляду телепрограм або DVD, або піти далі, і приладнати замість дзеркал заднього вигляду — відеокамери, а в торпедо вмонтувати відповідні їм монітори.

Радикали йдуть на «чіпування» (зміна прошивки автокомп’ютера), форсаж. Для посилення потужності двигуна умільці знімають європейські обмежувачі з потужності та швидкості. Витрата бензину після такого «чіпування» зазвичай збільшується, зате й «коней» додається. Якщо ж мотор чіпуванню не піддається, встановлюють турбіну. Щоправда, навряд чи вона проживе досить довго на нашому бензині, та й двигун, не призначений для таких умов експлуатації, старітиме набагато швидше.

Деякі стритрейсери люблять у зовні непримітні машинки ставити потужні 2—2,5-літрові двигуни від більш потужних автомобілів. У результаті малюк на світлофорі запросто «розірве» будь-кого, хто посміє «погарчати» поруч, пропонуючи швидкий старт.

Найважчий підхід — це складання власного автомобіля. Це вже 100-відсотковий ексклюзив. Так, на виставці SIA можна було побачити саморобний лімузин. Величезний, просторий, потужний і шикарний.

У цій справі фахівці радять починати з пошуку «живого» кузова улюбленої моделі, і потім «надіти» його на сучасну базу, по можливості зберігши внутрішнє опорядження салону, кермо, магнітолу, сидіння. Тому особливої популярності в Україні набули автомобілі «Волга-21». Не втрачають позиції і «горбаті запорожці».

Яким бути автомобілю — вирішувати, звісно ж, його хазяїну. Але завжди варто пам’ятати, що автомобіль, хоч як би ми його вдосконалювали, повинен відповідати стандартам і нормам. Радикальні модифікації можуть іти урозріз із розрахунками розробників, що перетворює «саморобку» на небезпечну іграшку не лише для хазяїна, а й для оточуючих.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі