Автопром відігрався. Через збільшення ввізних мит автомобілі закордонних марок знову подорожчали. Зате вітчизняний автопром укотре здобув можливість розвиватися - Економіка - dt.ua

Автопром відігрався. Через збільшення ввізних мит автомобілі закордонних марок знову подорожчали. Зате вітчизняний автопром укотре здобув можливість розвиватися

19 серпня, 2005, 00:00 Роздрукувати Випуск №32, 19 серпня-26 серпня

Мита знизили, але не на авто Шостого серпня офіційно опубліковано Закон «Про внесення змін до митного тарифу України», прийнятий Верховною Радою ще 23 червня...

Мита знизили, але не на авто

Шостого серпня офіційно опубліковано Закон «Про внесення змін до митного тарифу України», прийнятий Верховною Радою ще 23 червня. Величезний документ, що складається з тисячі машинописних аркушів, урядова газета не змогла опублікувати повністю, тому надрукувала лише його назву й невеликий фрагмент. Із іншою частиною закону можна ознайомитися на інтернет-сайті газети. Документ містить зміни в кілька сотень позицій товарів, ввезених до нашої країни. Покликаний сприяти вступу України до СОТ, закон зменшує мита на більшість товарів. Але на легкові автомобілі мита підвищили. Якщо раніше вони становили 20% від митної вартості ввезеної машини, то з 16 серпня (дня набрання законом чинності) — 25%. Дана цифра поширюється на всі види легкових автомобілів — як нові, так і ті, що були у вжитку, а також на будь-які обсяги двигунів зазначених транспортних засобів. Утім, диференціація за цими ознаками збереглася в ставках акцизного збору, що залишилися незмінними з кінця березня 2005 року.

Перед подорожчанням усе розкупили

Закон було ухвалено півтора місяця тому, отож про майбутнє підвищення цін знали й потенційні покупці іномарок, і автодилери. Виходячи з нескладних обчислень, можна було підрахувати, що вартість імпортованих автомобілів має зрости на 5—7% (на митну вартість і ввізні мита при розмитненні нараховується ще й ПДВ). Тому купити нову машину в липні й на початку серпня було вигідніше, ніж після запровадження мит. Ще одна причина для відвідання автосалонів — проведення багатьма автодилерами акцій і знижок, покликаних пожвавити традиційне літнє падіння продажів. Усі ці чинники виявилися достатніми для українців, і вони почали активно купувати легковики. За даними ІАГ Auto-Consulting, у липні наші співвітчизники купили й отримали держномери на майже 27 тисяч нових легкових автомобілів — це приблизно на третину більше, ніж у травні й червні поточного року. Не можна стверджувати, що такий приріст відбувся виключно за рахунок іномарок — вітчизняні виробники також приклали до цього руку. Але факт залишається фактом — перед черговим подорожчанням українці знову знайшли можливість купити собі нові машини. Водночас ринок держаних автомобілів остаточно «замкнувся в собі»: навіть після підвищення мит до 20% у березні ввезення старих машин (хоча й вони обмежені віком 8 років) практично припинився. Тепер із Європи машини, що були у користуванні, не возитимуть зовсім.

Якщо споживачі встигли підготуватися до подорожчання, то про автодилерів говорити це можна не завжди. Річ у тому, що звичайне замовлення на автомобілі в заводу-виготовлювача для конкретного дилера становить від трьох до шести й більше місяців. Тому часу від прийняття закону до набрання ним чинності багатьом із них не вистачило, аби завезти додаткові партії машин і розмитнити їх за старими правилами. Правда, поповнити власні склади машин можна було на європейських майданчиках нерозпроданих автомобілів, але й тут є проблема: як правило, для України виробляють машини в спеціальній комплектації (так званий пакет «погані дороги»), тому офіційні дилери можуть продавати в нашій країні не всі європейські легковики.

Утім, навряд чи після запровадження нових мит усі іномарки подорожчають: конкуренція на ринку така висока, що деякі дилери можуть покрити підвищення податків за рахунок власного прибутку чи домігшись аналогічних знижок у заводу-виробника.

Вітчизняний виробник знову на коні

Крім збільшення мит на готові легковики, Закон «Про зміни...» знизив увізні тарифи на комплектуючі для їхнього виробництва. У такий спосіб уряд вирішив компенсувати пільги, відібрані в автовиробників у березні при ухваленні поправок до бюджету-2005. На низку деталей для складання автомобілів мита дорівнюють 5%, на деякі — 0% від їхньої митної вартості (хоча сплачувати ПДВ автозаводам усе-таки доведеться).

Щоправда, такі ставки доступні не для всіх автозаводів, а лише для тих, котрі одержать статус «Підприємство з виробництва автомобілів». Дане визначення розшифровано в іншому законодавчому акті, який набрав чинності трохи раніше — «Про внесення змін до Закону України «Про розвиток автомобільної промисловості». Відповідно до нього, згаданий статус може отримати компанія-резидент України, яка виготовляє автомобілі, мотоцикли й комплектуючі до них і реалізує програму створення робочих місць, що її затвердить Кабінет міністрів. Наразі програму не підписано в жодному з вітчизняних автозаводів, але на здобуття даного статусу можуть претендувати всі діючі в країні заводи — «ЗАЗ», «Богдан» («ЛуАЗ» і «Черкаський автобус»), «Єврокар», «КрАСЗ», а також інші нові підприємства. Якщо вказані заводи отримають можливість ввозити комплектуючі за пільговими ставками, то вже найближчим часом Україну очікує черговий бум автовиробництва чи складання. Уже сьогодні існують проекти складання корейських і китайських машин, які «чекають свого часу», тобто одержання можливості безмитно ввозити комплектуючі. Також на руку вітчизняним автозаводам й інші заходи, ухвалені в митному законі, — підвищення мит на іномарки та припинення ввезення автомобілів із Європи, що були у користуванні, про що йшлося раніше. Таким чином, вітчизняний автопром зможе знову збільшити випуск легковиків і потіснити на власному ринку російські й імпортні автомобілі.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво