Перейнявши естафету у Барселони, минулого тижня в Києві стартував автомобільний салон року, в якому взяли участь 470 компаній із понад 20 країн світу. Близько тридцяти прем’єр та найбільша автосервісна експозиція були представлені на виставці.
Якщо характеризувати цьогорічний автосалон одним словом, то це слово - згуртованість. Таке об’єднання світових автомобілевиробників та імпортерів під одним дахом Київського МВЦ можна вважати найбільш масштабним за весь час проведення SIA в Україні, навіть попри відсутність частини представників японських і європейських компаній.
Організатори та учасники виставки відгукнулися як на вимоги попиту вітчизняних покупців-цінителів авто значних розмірів, можна сказати – статусних моделей (великі автомобілі - для великих людей), так і на потреби природного і міського середовища у більш компактних об’ємах автомобільних бензобаків.
Так, підтримуючи одну зі світових тенденцій - орієнтацію на економічність, представники багатьох брендів експонували свої малолітражні новинки. Такими насамперед виступили марка KIA з презентацією оновленої моделі Picanto, Opel з New Corsa і Chery з Beat. KIA Picanto (1,2-літровий двигун) з гарантією на сім років та вартістю від 13 700 дол. змінено як зовні, так і конструктивно. Автомобіль видовжено, збільшилася колісна база, а безпеку посилили шість подушок безпеки. Паливна економічність моделі - це від 3,8 л/100 км.
Оновлений у 2010-му технічно, а нинішнього року вдосконалений і зовні, Opel Corsa став більш спортивним. У категорії «Кращий персональний результат» (згідно зі звітом DEKRA Quality Report 2010 - незалежної експертної організації з надання оцінки безпеки автомобілів) Corsa показав найнижчий відсоток браку, ставши лідером серед усіх протестованих авто.
1,3-літрова Chery Beat з кліренсом 185 мм позиціювалася як практичний вибір і для міста, і для заміського бездоріжжя. Міцність її кузова підтверджують сталеві панелі, а бічні двері оснащені протиударними горизонтальними стояками.
Окремої уваги заслуговує прем’єрний Forza від ЗАЗ. Представлений у двох варіантах кузова - хетчбек і седан, - на ринку він матиме три типи комплектації: Basic Plus, Comfort i Luxury. Випуск хетчбеків, яких сьогодні в Україні всього два екземпляри, заплановано на друге півріччя нинішнього року. В салоні ж експонувався 703-й за номером випуску седан. Як запевнив представник стенда ЗАЗ, автомобіль уже має своїх шанувальників, навіть черга вишикувалася. Наразі в Україні продано понад чотириста екземплярів, решта - пішли на експорт в Росію. Дизайн Forza розроблено італійцями, більше половини деталей вітчизняного виробництва, а двигун австрійської розробки потужністю 109 к.с. вироблено Мелітопольським моторним заводом.
Що ж до великогабаритних моделей, то частину їх було об’єднано на стенді Aeroklas, де експонувалися Nissan, Toyota, Volkswagen.
П’ять позашляховиків від SsangYong, серед яких кроcсовер Korando та пікап Actyon Sports, а також оновлений Chevrolet NIVA, представляла Група компаній «АІС», частка ринку якої наразі становить 10%. Нею ж організована українська прем’єра п’яти моделей Geely.
Справжній чоловічий автомобіль Jeep (Compass, Grand Cherokee, Wrangler) зазнав переважно лише дизайнерських змін. Незмінним, як свідчать представники бренду, лишилося розумне співвідношення якості та ціни.
Модернізовані моделі авто з незмінною репутацією одного зі світових лідерів - Mercedes-Benz - дивували новими технічними та експлуатаційними можливостями, дотримуючись при цьому елегантності стилю. Серед них C-class, SLK, CLS та фаворит SIA - Mercedes-Benz C-class Coupe, визнаний у нинішньому році найкращим автомобілем салону.
C-class Coupe нині пропонує два варіанти двигунів - два дизельних і три бензинових, які дозволяють ефективно використовувати пальне, підтримуючи екологічну безпеку. Так, приміром, C 220 CDI витрачає 4,4 л на 100 км. У стандартній комплектації сім подушок безпеки (у тому числі для голови і бокова - для коліна водія), а також мультимедійна система, що забезпечує доступ до Інтернету. Активний алюмінієвий капот розраховано на випадки необхідності убезпечити пішоходів. Продаж автомобілів буде розпочато з 23 червня ц.р. за орієнтовною ціною від 27 тис. євро.
Близько 2тис. нових компонентів нинішнього C-class (ціна від 28497 євро) відрізняють його від попередника. Дизайн став більш динамічним і виразним, витрати пального зменшено на 31%, а рівень безпеки посилено за рахунок десяти нових допоміжних систем.
Кардинально змінено екстер’єр та інтер’єр SLK. Його оснащення допомагає стежити за дорожніми знаками, нагадує про обмеження, а у разі необхідності може автоматично загальмувати або ж зупинити автомобіль.
Mercedes-Benz CLS став підкреслено спортивним завдяки динамічній лінії над задньою віссю. Зменшення на 25% рівня витрат пального жодним чином не позначилося на продуктивності роботи двигунів CLS, а їх ні багато ні мало - чотири. Модель доповнено новими опціями безпеки і допомоги під час керування, що знижують вірогідність аварій.
Окрім новинок, на стенді Mercedes були SL, E-class та S-class.
Світловим шоу і Кубком чемпіонів Європи з футболу, який на один день завітав до України, радував відвідувачів автосалону стенд із вдосконаленими моделями Hyundai. Засвідчити «нові ідеї та нові можливості» Hyundai були покликані потужний Grandeur (2,4 і 3 л), досі актуальний Accent, щедро укомплектований бізнес-седан i40 із кузовом універсал, а також Sonata, Genesis та ix35. А вже більш габаритна Elantra та сміливий за дизайном Veloster, набравши однакову кількість балів під час голосування, поділили третє місце серед найкращих автомобілів цьогорічної SIA. З такими темпами оновлення модельного ряду та доступними цінами Hyundai має всі шанси стати лідером продажів на українському ринку. Експерти констатують, що вже у квітні цей стильний кореєць зайняв 10% ринку в Україні.
Ряд моделей продемонстрував Renault - Latitude, Logan, Sandero, Logan MCV. Chevrolet представив компактний Spark (100-130 тис. грн.) і сімейний мінівен Orlando, що його визнано другим серед лідерів на SIA’2011. У салонах України Orlando з’явиться цього літа, у серпні, за ціною від 184 тис. грн.
Від Brilliance було експоновано такі моделі, як BS4, DS6, FSV та CROSS у білому кольорі з рожевими вушками-дзеркалами, і такого ж кольору дверними ручками - витончений гламур для леді.
Учасниками SIA, окрім автомобілевиробників, імпортерів і дилерів, стали страхові компанії, банки, спеціалізовані ЗМІ; компанії, які експонували мото- і вело техніку, автомобільні двигуни, кузови та їх компоненти, шини, диски та скло, системи охорони, комфорту і комунікації. Тематику виставки розширили стенди, присвячені гаражному обладнанню і системам паркування, утилізації та захисту навколишнього середовища.
На експозиції міжнародної виставки «АвтоЕксклюзив» були представлені класичні та колекційні автомобілі, а також продемонстровано сучасні можливості тюнінгу, оформлення салонів, виготовлення автомобілів на замовлення. Вкрай привабливими для відвідувачів видалися дизайнерські автотворіння, зокрема від студії South.Art, майстри якої готові оздобити будь-яке авто, чи ним виявиться «Запорожець», чи Spyker і Porsche.
За словами представників влади, організаторів та учасників салону, які офіційно відкривали захід, цьогорічний SIA є свідченням позитивних змін в економіці, і найвиразніше цього підтвердження - підвищений попит на авто та інтерес імпортерів до салону. Їх, щоправда, не надто багато, але прогрес є. Оптимістичні реалісти сподіваються на краще, а оптимістам добре вже тепер.