Ющенко знову йде в президенти

Поділитися
Сьогодні в Національному палаці «Україна» відкриється ювілейна тридцять п’ята Київська міжнародна «Молодість»...

Сьогодні в Національному палаці «Україна» відкриється ювілейна тридцять п’ята Київська між­народна «Молодість». Фестивальний організм росте й розвивається, а його шкідливі звички та хро­ніч­ні хвороби залишаються незмінними.
Цьогорічна «Молодість» від­кривається українською прем’є­рою нового фільму Романа Полянського «Олівер Твіст», що згодом вийде в український прокат. Ця стрічка ідеально підходить на роль візи­тівки фестивалю. Принаймні не повториться ганьба «Молодості-ХХХІІ», коли на від­критті помпезно презентували фільм-катастрофу Миколи Мащенка «Богдан-Зиновій Хмельницький». За міжнародними стандартами, від­крит­тя міжнародного кінофестивалю має зібрати переконливу команду почесних гостей з-посеред зірок світового кіно. Проблеми із зірками у «Молодос­ті» були завж­ди. Дирекції «Молодості» час від часу вдавалося затягти до Києва Кім Кі Дука чи Софі Лорен, але бляклість фести­вального ландшафту стабільно пояснювали зір­ковим небажанням їхати до України. Віднині цього аргументу немає: легко уявити, скільки помітних кінематографіч­них постатей залюбки завітали б до України на хвилі європейсько­го помаранчевого ентузіазму. До ре­чі, сьогодні має з’явитися Роман Полянський... У польського класика нині світова прем’єра кош­товного блокбастера, і роз­клад його подорожей на жовтень-2005 був спланований ще перед запуском «Олівера Твіста». Якщо Полянського вдасться у цю пору при­везти до Києва, це буде черго­вим подвигом дирекції фестивалю. Втім, на солідних кінофорумах такі питання вирішуються не за два тижні, а за два роки. Недба­ла робота із запрошенням гостей вивела в гедлайнери фестивалю аме­риканця Ірвіна Кершнера, ві­домого як постановника п’ятих «Зоряних воєн» та другого «Робо­копа». Він очолить журі «Моло­дос­ті», до якого також увій­дуть режисери Роман Ширман (Україна), Стефан Гаупт (Швейцарія), Іван Ле Муан (Бельгія), Георгі Дюл­геров (Болгарія) та ро­сійський сценарист Геннадій Островський.
Брак знаменитостей компенсується надміром фестивальних прем’єр. Поза конкурсом демонструватимуться довгоочікувані інтелектуальні гіти «Мандерлей» Ларса фон Трієра і «Таємне» Мі­хаеля Ганеке, «Море всередині» Алехандро Аменабара і «Люба Вен­ді» Томаса Вінтерберга, «Натягнута тятива» Кім Кі Дука і «Ходячий замок Гаула» Гаяо Мі­ядзакі. Ці та інші фільми з програми «Фестиваль фестивалів» пройдуть у кінотеатрах «Київ», «Київська Русь», «Баттерфляй-Ультрамарин» та «Кінопалац». Серед інших тради­ційних програм «Молодості» — «Нове ро­сійське кіно» (у кінотеатрі «Жовтень», зокрема, покажуть фестивальні сенсації «Перші на Місяці» Олексія Федорченка та «Вокальні паралелі» Рустама Хамдамова), «Сучасне кіно Франції» в кінотеатрі «Україна» та «Німецький бульвар» у «Кінопанорамі». «Балканський фокус» на фільми Горана Паскалевіча, Огнієна Свілі­чіча, Георгі Дюлгерова та інших наведуть у «Баттерфляй-Ультрамарині». В Будинку кіно пройдуть ретроспективи Вернера Герцога і Маргарет фон Тротта, а також програма до річниці помаранчевої революції. Уперше повноцінна фестивальна ретроспектива відбудеться в Кіноклубі Києво-Могилянської академії. Там демонструватимуться стрічки Сергія Ейзенштейна, Олександра Довженка, Дзіги Вертова, Івана Пир’єва та інших режисерів 20—30-х років, що з естетичних чи ідеологічних причин потрапили «По той бік соцреалізму». Архівні копії цих фільмів надано російським кіноархівом у Бєлих Столбах.
Конкурсні перегляди знову не вийдуть за межі київського Будинку кіно. Змагання у повному та короткому метрах пройдуть без української присутності, а у сту­дентському конкурсі, як завжди, візьмуть участь п’ять укра­їнських фільмів: «Подорожні» Ігоря Стрембіцького, що зарезервували собі місце на «Молодості» одразу після каннського тріумфу, мульт­фільм Євгена Альохіна «Ведмежа послуга», документальний «Приймак» Тараса Кушніра та ігрові «Гніздо» Євгена Хворостянка і «Ліфт» Євгена Тимохіна. Інколи здається, ніби селекціонери «Молодості» женуться за ма­гічною цифрою «п’ять», добираючи роботи українських студентів за критеріями, далекими від естетичних. Прагнучи допомогти нашим початківцям, «Молодість» ставить їх у вельми незручне становище: адже прірва між роботами українських та закордонних кіностудентів на конкурсних переглядах стає надто очевидною.
Тим часом «Молодість» набуває зовнішніх ознак першокласного європейського кінофестивалю. До нововведень попередніх років (київський Кампус талантів та спеціальна KINO-КОЛОгазета на «Молодості») цього року додасться перший в Україні міжнародний кіноринок «Молодість». Задля розвитку українського кі­нопрокату та міжнародного кіновиробництва на ринку зустрінуться українські, російські та європейські кінопродюсери.
«Молодість» демонструє вмін­ня швидко реагувати на суспільні зміни. Нинішнього року у фестивалю новий почесний президент: Віктор Ющенко змінив на цій посаді Богдана Ступку. Цей крок подається не лише як зміц­нення патронату президента України на «Молодості», а й як посилення кінематографічних зацікавлень української влади. Тепер є надія, що на фестивальних церемоніях у Палаці «Україна» з’явиться більше спраглих до кінематографу представників влади. На закритті «Молодості» вони разом із рештою фестивальної публіки зможуть переглянути новий фільм Кшиштофа Зануссі «Персона нон ґрата».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі