«Тарас Бульба»: хто першим добіг? Режисер Володимир Бортко просить аудієнції у Віктора Ющенка, щоб обговорити екранізацію повісті Гоголя

Поділитися
Процес, здається, пішов... В обхід Депард’є. Який замість Гоголя, можливо, тут зніме кліп на симпатичну південну тему: «Там смаглявка-молдаванка збирає виноград»...

Процес, здається, пішов... В обхід Депард’є. Який замість Гоголя, можливо, тут зніме кліп на симпатичну південну тему: «Там смаглявка-молдаванка збирає виноград». Днями, «через роки» худрада при Мінкульттуризмі ухвалила, що в конкурсі на найкращий сценарій «Бульби» переміг Віктор Гресь, і з приходом Г.Чміль на посаду глави Держкіно режисеру, можливо, навіть відкриють фінансування картини. Але з багатьох раніше заявлених проектів «Бульбиніани» (про неї — у «ДТ» №4, 2006 р.) найбільш реальний і який фактично вже стартував — фільм Володимира Бортка (постановника «Майстра і Маргарити», «Собачого серця»), підтриманий «Централ Партнершип» і телеканалом «Россия». Головну роль у цьому «Бульбі» зіграє Богдан Ступка. Художником виступить ще один український геній — Сергій Якутович. Композитор зовсім не Родіон Щедрін (як передбачалося), а Ігор Корнелюк. Менеджери «Централ Партнершип» спочатку планували кінопроект «Запорізька Січ» за гоголівськими мотивами, довіривши масштабну роботу молодому режисерові Олегу Фесенку (Богдан Ступка тоді відмовився зніматися, пославшись на зайнятість і вади сценарію). Згодом «Січ» закрили. І потім уже нового «Бульбу» «Централ Партнершип» запропонував Бортку. «ДТ» режисер розповів про деякі аспекти майбутньої роботи, зізнавшись, що жадає зустрічі з українським президентом.

— У нас тепер не просто підготовчий період, а дуже напружена робота, не на рівні планів-задумів, це вже виробничий процес, — говорить Володимир Бортко. — Бюджет виділено. Хоча афішувати я його не маю права. Зазначу тільки, що він не поступається аналогічному польському історичному блокбастеру «Вогнем і мечем» Єжи Гофмана. Свій сценарій я присвятив пам’яті Олександра Довженка, котрий мріяв екранізувати цю повість. У основі сценарію — другий, остаточний, варіант гоголівського твору. Ім’я виконавця головної ролі для мене було відомо заздалегідь — це, зрозуміло, Богдан Сильвестрович Ступка. Ми вже шукаємо навіть кінний манеж, щоб актор міг тренуватися, входити в образ. Якщо когось цікавлять нюанси віку, то Бульба — батько, і це його головний «вік». Не виключаю участь у фільмі й інших відомих українських акторів. Люблю і шаную Аду Миколаївну Роговцеву, думаю про неї у зв’язку з фільмом. Хочу, щоб погодився зніматися Лесь Сердюк, актор унікальної фактури (колись він працював зі мною в дипломному фільмі). Буде запрошено й польських акторів. Але поки що немає синів (актори ще не затверджені) — подальший акторський пасьянс планувати важко.

Зрозуміло, знаю про бажання і Депард’є, і Віктора Греся екранізувати «Тараса Бульбу». Дуже добре! Нехай будуть паралельні проекти! Якщо вони звісно колись відбудуться. У кожному разі я дуже шаную цих майстрів і бажаю їм великих творчих успіхів.

Але наша група починає зйомки вже у грудні. На першому етапі — тільки павільйони. Весна
2007-го — зйомки натурні. Шукаємо місця, про які писав Гоголь. Думаю, що це буде не просто героїчна драма, героїчний епос, а монофільм... Оскільки є твір з осьовим образом батька Тараса і постать такого могутнього українського актора, як Ступка.

Не приховую, хотів би зустрітися з офіційною українською владою. Зокрема мрію про зустріч із президентом Віктором Ющенком, щоб обговорити деякі аспекти своєї майбутньої великої роботи. Що йому скажу? Скажу таке: «Доброго дня, Вікторе Андрійовичу! Я тут, приїхав до вас сам... Україна — моя батьківщина. Але я не приїхав просити у вас грошей, а тільки моральної і, коли треба, адміністративної підтримки, оскільки проект масштабний, складна постановка, для мене це передусім український проект». Буде не телефільм, а тільки прокатна картина.

Наш «Бульба» створюється в потрійній системі географічних і виробничих координат: «Ленфильм», Москва, Україна. Хочеться, щоб фільм був історично об’єктивний. Хоча деякі епізоди повісті не дуже-то вписуються в нинішні уявлення про політкоректність. Але, по-моєму, той же Гофман у своїй картині просто чудово розв’язав деякі складні нюанси. Вважаю, що тепер саме час завоювати вітчизняного глядача і привчити його до рідного кіно — і російського, і українського.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі