PR БУВАЄ РІЗНИЙ: ЖОВТИЙ, СІРИЙ, БРУДНИЙ... - Культура - dt.ua

PR БУВАЄ РІЗНИЙ: ЖОВТИЙ, СІРИЙ, БРУДНИЙ...

18 січня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №2, 18 січня-25 січня

Говорити про виборчі технології, PR, політичну рекламу останнім часом стало модно. А проведення «брудних кампаній» стає віянням часу...

Говорити про виборчі технології, PR, політичну рекламу останнім часом стало модно. А проведення «брудних кампаній» стає віянням часу. Їх організатори вважають, що успіх у передвиборній боротьбі принесуть швидше не методи формування позитивного іміджу, а дискредитація опонента, викидання компромату у вирішальні дні безпосередньо перед голосуванням. В Україні, на думку авторів виданої днями книжки «Виборчі технології», ще не пройшли епоху масового використання на виборах адміністративного ресурсу. Країні та її електорату необхідно пережити час аморальності в політиці, зміцнити основи виборчого демократизму.

Книжка, про яку йдеться, надає «джентльменський набір» виборчого інструментарію і є підмогою в роботі PR-менів, іміджмейкерів і фахівців у сфері політтехнологій. На відміну від більшості літератури подібної тематики «Виборчі технології» відповідають на запитання, що конкретно необхідно робити для ефективної роботи команди кандидата. Вона швидше являє собою інструкцію чи технологічну карту з виборів і має гранично прикладний характер. При цьому автори — професор Дніпропетровського регіонального інституту Української академії державного управління при Президенті Юрій Сурмін і Данило Наріжний — украй негативно відгукуються про російські піарівські центри «Нікколо М», «Імідж-контакт» і деякі інші, які претендують на етичні принципи макіавеллізму. Одночасно Сурмін і Наріжний констатують, що серйозною проблемою для виборчих технологій є поруч із «білим», «сірим» і «жовтим» — «чорний» і брудний» PR. При розвитку песимістичного прогнозу подій Україна в найближчій перспективі може отримати спочатку м’який, а потім і жорсткий варіант інформаційно-маніпуляторського суспільства. Вибори ж до Верховної Ради України сьогодні напевно продемонструють уже не примітивний, а витончений «чорний» PR.

— Щоб цього не допустити, — повідомили автори на презентації книжки, —необхідно розвіяти міф про адмінресурс прийняттям відповідних законів. Зокрема, необхідна розробка національного українського професіонального кодексу PR, без якого дуже важко оздоровлювати суспільство в цілому і як наслідок входження України до Європейського співтовариства.

Особливість «Виборчих технологій», мабуть, перший опублікований в Україні технологічний підхід до ведення виборчої кампанії з боку «Президентської академії». З серйозним, на думку авторів, недоліком — «не вдалося з’єднати непоєднуване». При читанні помітно.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №43-44, 16 листопада-22 листопада Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво