Переможець українського «Х-фактора» потрапив у російське «ярмо»?

Поділитися
У той час як у країні з розмахом відбуваються кастинги другого сезону шоу «Х-фактор», перший переможець цього проекту Олексій Кузнєцов закликає шанувальників не купувати квитків на свої концерти і намагається розірвати контракт зі своєю продюсерською компанією.

У той час як у країні з розмахом відбуваються кастинги другого сезону шоу «Х-фактор» (який обіцяє найкращим вокалістам зіркове майбутнє), перший переможець цього проекту Олексій Кузнєцов закликає шанувальників не купувати квитків на свої концерти і намагається розірвати контракт зі своєю продюсерською компанією.

***

Поїздка до Лондона і запис сольного альбому - таке майбутнє було обіцяно переможцеві проекту «Х-фактор» Олексію Кузнєцову (відповідно до підписаного контракту з рекорд-партнером Sony Music Entertainment).

- Нічого цього немає! - сказав DT.UA Олексій.

Він продовжує виступати на концертах з репертуаром «Х-фактора», вкотре вже представляючи глядачеві телевізійну версію проекту.

Коли Sony Music Entertainment з переможцем «Х-фактора» підписувала контракт, обіцяли зовсім інше: запис першого альбому, нові пісні, кліпи, узгоджені графіки гастролей, піар-компанії, відповідальність за творчий розвиток...

- Від початку була домовленість з представниками цієї компанії про запис альбому, з яким і мав відбутися тур Україною, - розповідає Олексій Кузнєцов. - Потім почали зволікати, обумовлені терміни переносити. І я зрозумів: нічого не буде. Сьогодні є тільки створений в Інтернеті сайт, на якому немає нічого, крім кількох моїх фото. Не оплатили навіть один з перших концертів, на якому я виступав як артист Sony Music Entertainment. Немає прав на фонограми пісень, що виконувалися під час участі в проекті. Пропонуючи гастролі, компанія не забезпечує виступ. Не виключено, що деякі концерти навіть будуть скасовані, оскільки для того, щоб вони відбулися, нічого не робиться. Хочу, щоб люди розуміли: я готовий дарувати їм свою творчість, але ситуація, яка склалася сьогодні, іноді унеможливлює це.

***

- Можливість підписати контракт із Sony Music Entertainment була презентована як велика творча удача... Як шанс, який випадає не кожному, - каже Олексій. - Причому зробити це необхідно було ще до закінчення проекту «Х-фактор». Умова однозначна: підписувати, інакше подальша участь у шоу буде неможлива.

Уже потім, вчитуючись у всі умови цих угод, стало зрозуміло, що удачею таке співробітництво назвати складно.

- Коли ми почали детально знайомитися з умовами контракту, м’яко кажучи, зазнали шоку, - каже Олексієва мама і за сумісництвом його юрист Любов Кузнєцова.

Деякі пункти викликають здивування. Передусім це стосується строків дії укладених договорів. Сформульовано так: «Цей договір набирає сили за умови підписання сторонами і діє впродовж строку». «Під строком у контексті цього договору мається на увазі строк дії та охорони виключних прав на твір, виконання, фонограми, аудіовізуальні твори, відеокліпи та художнє оформлення». Тобто фактично строків у договорі не визначено.

Ще більше нерозуміння викликає такий пункт: «Під територією (дії контракту. - Прим. авт.) розуміється територія всіх держав світу, а також екстериторіальні зони та зони, що перебувають постійно чи тимчасово поза будь-якою юрисдикцією або спільною юрисдикцією кількох держав, а також на території Сонячної системи». Певне, інформацію про те, що «Х-фактор» - шоу космічного масштабу, слід розуміти буквально.

Особливістю контрактів є і те, що всі договори укладено відповідно до законодавства Російської Федерації, оскільки компанія «ТОВ Sony Music Entertainment» - російська.

- По суті нас позбавили права захищати свої права за законами України, - наголошує Любов Кузнєцова. - Іншого виходу, ніж позиватися з продюсерами і розірвати укладені контракти, Олексій не бачить.

- Останньою краплею у протистоянні став недавній випадок. Мені повідомили, що «Шахтар» виходив на моїх агентів з пропозицією виступити на концерті, присвяченому 75-річчю цього клубу. Попри те що я хотів узяти в ньому участь, мені ніхто не повідомив про ці пропозиції, а стороні, яка запрошувала, сказали, що я відмовився. Ми намагалися вийти на діалог з представниками компанії Sony Music Entertainment, але з нами відмовляються конструктивно спілкуватися, - каже Олексій. - Від директора компанії Яна Хендерсона взагалі не вдається отримати коментарів: представники фірми посилаються на те, що він не розуміє російської мови. У єдиному листі, отриманому електронною поштою (нібито від нього), йдеться приблизно про таке: «Ми готові інвестувати гроші в розвиток твоєї творчості, але для початку зароби їх».

Яким чином заробляти цей капітал - незрозуміло хоча б тому, що репертуару для концертів артист просто не має. У котрий уже раз продюсерська компанія відправляє його на гастролі з чужими піснями.

Чи готовий глядач у черговий раз це слухати?

- Ще 18 січня було записано нашу із Сергієм Пархоменком пісню «Сказка», - каже Олексій Кузнєцов. - Але Sony Music Entertainment не поспішає купувати на неї права. Спочатку мотивували це тим, що в компанії немає грошей, а потім - що пісня їм просто не подобається. Нещодавно отримали листа від представника компанії Орини Дмитрієвої про те, що купівля пісні перебуває в стадії фіналізації, але ніхто ніяких документів Сергієві Пархоменку не надсилав.

Разом з тим компанія вже поділилася своїми «правами на артиста» з трьома промоутерськими фірмами - агентствами, які організовують концерти Кузнєцова в різних містах України, не узгоджуючи графіків. На адресу артиста, за його словами, вже лунають погрози. За його ж версією: у разі відмови від виступів переможцеві «Х-фактора» обіцяють зовсім прикрити концертну діяльність, зіпсувати репутацію та атакувати чорним піаром.

- Мені пропонують їхати до людей зі своїм ноутбуком, у джинсах і футболці і співати «Адажіо», тому що ні фонограм, ні костюмів немає…

Урок у шоу-бізнесі

Тим часом у Кузнєцова є пропозиції про співробітництво від українських продюсерів. Зокрема працювати з ним готовий Сергій Пархоменко. Олексій готовий вкладати у творчість і свої гроші, зароблені на «Х-факторі». Але умови контракту не дають можливості будувати кар’єру самостійно.

- Усі розуміють, що не за горами другий сезон «Х-фактора», в якому будуть нові цікаві виконавці. І що буде з ними? Олексій має намір якомога швидше в судовому порядку вирішити спір з продюсерською компанією і розірвати контракт.

«Він більше не наш артист»

Телеканал СТБ, який просуває «Х-фактор», на ситуацію, що склалася, жодним чином не впливає. На запитання, чи відповідальний канал за долі переможців «Х-фактора» (зокрема Кузнєцова), піар-менеджер СТБ Тетяна Казанжі повідомила, що після закінчення проекту пан Кузнєцов підписав контракт з певною компанією, тому більше й не є артистом СТБ. І всі запитання переадресувала особисто Олексієві.

Отримати коментар у Sony Music Entertainment не вдалося. Листи, адресовані представникам компанії, поки що залишаються без відповідей.

Чи потрібні шоу-бізнесу нові імена? Чи експлуатувати талант сьогодні вигідно виключно доти, доки він приносить дивіденди? Поставте собі ці запитання. І головне - постарайтеся отримати на них відповіді, вирушаючи на кастинг чергового талант-шоу...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі