Оглядовий майданчик. Телеканали заряджають передвиборні гармати і готують розважальне причандалля - Культура - dt.ua

Оглядовий майданчик. Телеканали заряджають передвиборні гармати і готують розважальне причандалля

21 серпня, 2009, 13:32 Роздрукувати Випуск №31, 21 серпня-28 серпня

Про героїв нового активного телесезону, про головні прем’єрні проекти (шоу, серіали тощо) люб’язно розповіли «ДТ» керівники телеканалів-лідерів. Запитання до них — надкоректні, відповіді — теж.

Телевізор колись вирішив, що він дуже схожий на «театр». І став вимірювати власні «цикли» за принципами сценічних сезонів. Від осені — до літа. До речі, і минулий телесезон був схильний до буйної театралізації. Яка місцями скидалася на вампуку.

«Пієси» на нашому ТБ — різноманітної й ударної якості. Найчастіше — «комедії помилок» або «оптимістичні трагедії».

А герої на цьому ТБ тягнуть на максимально ураганні амплуа. Від субреток та інженю до негідників або коміків-простаків (останніх — навалом).

Окремих психодрам з такого ось телетеатру сезону 2008/2009 не можна не згадати ближче до осені.

«Боротьба за «Інтер» із наступним симпозіумом» — трилер.
«Перемога «мила» над праймом і здоровим глуздом» — абсурдистська комедія (у стилі Іонеску).
«Інтоксикація «свободою», яка схожа на шедевр Г.Александрова «Веселые ребята», — фарс.
«Полювання на «таланти», які країна поки що «має», — мюзикл.
«Стахановський приріст «України» завдяки Р.Ахметову й А.Пугачовій» — love story.
«Крилаті гойдалки рейтингу: «плюс один» — «мінус один» — філософська драма.

…Решта — в тому ж дусі — можете продовжити самі. Тим паче що попереду в нас із вами взагалі «веселі розплюївські дні». Старт чергової кампанії. А в цей розважальний період риторичне запитання — «Кому на Україні-Русі жити добре?» — звучить удвічі сакраментальніше.

Кому ще як не телевізору?! Фінанси підтягне, старі «романси» (про головне) знову весело проспіває. Ви навіть вуха не встигнете розвісити, а він уже співає — поганими голосами, марними словами, шаманськими закляттями.

Для одних такий грядущий «репертуар» стане найважливішим із мистецтв у новому телесезоні. Для інших «відщепенців» (типу автора цих рядків) така творчість стане додатковою мотивацією остаточно переключитися, скажімо, на Discovery, де життя ссавців інколи проходить більш осмислено, ніж у героїв наших майбутніх шоу.

Про героїв нового активного телесезону, про головні прем’єрні проекти (шоу, серіали тощо) люб’язно розповіли «ДТ» керівники телеканалів-лідерів. Запитання до них — надкоректні, відповіді — теж.

«1+1» плюс проект «президентських» виборів

Для «плюсів» чергова «битва за врожай» уже в новому телесезоні — одне зі стратегічно важливих, а також іміджево необхідних завдань. Зважаючи на деякі коливання їхнього рейтингу в сезоні минулому. Олександр Ткаченко, гендиректор каналу, повідомив «ДТ», що «канал добре підготувався до осені» і «в них буде найяскравіша лінійка серіалів у праймі будня».

— Олександре Владиславовичу, які головні акценти — комерційні та художні — визначали минулий умовний телесезон на «1+1»?

— Головна тенденція сезону, що минає, безумовно, пов’зана з економічною кризою. Зниження рекламних доходів на 20—30% примусило телеканали переглядати свої плани й відмовлятися від багатьох задумів — і на власному виробництві, і в закупівлях. Можна сказати, що весь рік канали вчилися жити в нових умовах.

Групі «1+1» вдалося вчасно побачити й використати можливості, що з’явилися у зв’язку з кри­зою, роблячи ставку на креативний ресурс нашої команди. Канал добре підготувався до осені. Покажемо глядачам багато нового, оригінального. У тому числі і власного виробництва. Власне виробництво для «1+1» — пріоритетне стратегічне завдання.

— Як у новому телесезоні канал представить власне виробництво? І які придбані проекти ви вже готові заявити? У тому числі й серіальні лінійки, ток-шоу тощо?

— Восени покажемо нові серії «Маргоші», яка мала найкращі показники з-поміж усіх серіалів, представлених на телеканалах у минулому сезоні, а також абсолютно новий, оригінальний, яскравий серіал «Крем». Це повчальна історія про чарівні метаморфози середньостатистичної дівчини — дуже розумної, але не дуже гарної, яка отримує в подарунок чарівний крем і нарешті перестає метатися між «розумними» та «гарними». Їй залишиться тільки стати щасливою. У нас буде найяскравіша лінійка серіалів у праймі будня.

Плануємо також розширювати інформаційно-публіцистичне мовлення: зараз команда ТСН працює над проектом соціальних журналістських розслідувань «ТСН.Варта». Керує проектом відомий журналіст Сергій Швець.

В ефір повернеться «Сніданок з «1+1» — в оновленому форматі, з новими головними Марічкою Падалко і Лідією Таран. Готуємо також кулінарне шоу «Смакуємо», яке вестиме Юрій Горбунов. У гості до нього приходитимуть зірки й під цікаву бесіду готуватимуть свою улюблену страву. Серед перших Юркових гостей — головна героїня серіалу «Маргоша» Марія Берсенєва.

Продовжуємо проект «Танцюю для тебе» — третій сезон буде дуже цікавим. Ми трохи змінили формат, додали інтриги, зібрали сильних учасників, провели відкритий кастинг і запросили талановиту команду хореографів.

Вірю в осінній сезон — він буде цікавий глядачеві.

— Яка міра впливу власників каналу на формування «прем’єрного пакета»? Чи є приклади конструктивності в такому впливі?

— Група «1+1», як відомо, є частиною СМЕ — однієї з найбільших європейських медіакорпорацій. Наша структура максимально прозора та оптимальна. Ми постійно спілкуємося зі своїми акціонерами, обговорюємо з ними стратегічні завдання групи. Принципові стратегічні рішення затверджує наглядова рада, до якої входять представники акціонерів. Ця схема працює, вона ефективна.

— Чи зазнає якихось змін «образ» ТСН на «1+1»? Якщо так, то в якому напрямі — кримінальному, світському, паркетному?..

— Вже майже рік тому infotainment визначили основною жанровою концепцією ТСН. Це новини, що оперативно й цікаво розповідають про реальне життя країни, про проблеми, які цікавлять кожного українця. ТСН можна називати таблоїдними новинами, але тільки в кращому сенсі цього слова — близькі глядачеві, справді цікаві, а не офіційні й сухі.

У новому сезоні ми працюватимемо над підвищенням фахового рівня служби новин, якості та рейтингів. Упродовж року, відколи ТСН працює в новому форматі, ми переконалися, що жанр вибрали правильно, тому що наші новини — стабільно лідер глядацького інтересу в найактивнішої аудиторії — 18—54. ТСН і далі рухатиметься в цьому напрямі, постійно підвищуючи якість свого контенту.

— Який ваш прогноз щодо тенденцій на ринку телереклами — зокрема стосовно вашого каналу, з огляду на кризу й на вибори? Чи готує «1+1» до виборів якийсь спеціальний політичний формат?

— Розглядаємо варіант створення спеціальної програми, яка висвітлюватиме перебіг виборчої кампанії. Але тільки на період виборів. На постійній основі політичних форматів в ефірі «1+1» не буде. Проте остаточного рішення стосовно цього проекту поки що не прийнято. Що стосується рекламного ринку — зараз очевидно, що темпи падіння сповільнилися, є позитивні тенденції. Реальний стан ринку покаже осінь, коли рекламодавці підтверджуватимуть заявлені бюджети.

«Інтер» уже зробив вибір

Каналом-лідером у країні, як і раніше, значиться «Інтер»: частка аудиторії 18+, за підсумками першого півріччя, становила 19,9%. Не дивно, що саме навколо цього каналу в телесезоні минулому вирували серйозні політичні пристрасті. У новому сезоні «Інтер» теж не збирається поступатися пальмою першості. За словами генерального продюсера «Інтеру» Ганни Безлюдної, «останнім часом на каналі не було провальних проектів — і не буде».

— Ганно Віталіївно, у середовищі театральному напередодні чергового сезону запитують — «чим дивуватимете?» Таке ж запитання адресую й вам.

— Хорошими проектами, прем’єрами. Чим же ще? Якщо брати основні напрями, то... продовжуємо активно розвивати документальне виробництво. Тільки нинішнього року буде створено понад три десятки фільмів. Запускаємо новий проект «Формула кохання». Він виходитиме щонеділі, починаючи з 30 серпня, у передпраймі, герої — відомі люди. Документальне мовлення — це те, чого сьогодні потребує глядач. Велику увагу у фільмах приділяємо маловідомим сторінкам нашої історії. До 70-ї річниці початку Другої світової війни вийде картина про спалені українські села. Трагедія кожного з них за масштабами перевершує трагедію Хатині. 1337 — саме стільки українських сіл було знищено фашистами.

Готується цикл «Потойбічне», присвячений загадковим явищам буття, яких і наука не може раціонально пояснити. Починаємо також розробку чергової серії проекту «Війна і мир»...

Отож цікавих документальних програм буде чимало.

Що стосується серіальної лінійки, тут теж багато прем’єр. Вже у вересні стартують нові епізоди «Кармеліти». Цю історію дуже любить глядач «Інтеру». Буде продовження і «Чаклунського кохання»: серіал, знятий в Україні, пройшов на нашому каналі з хорошими показниками (в Росії, до речі, теж). Покажемо 12-серійний фільм «Свати», над яким працюємо спільно зі студією «Квартал 95».

Оновиться «Ранок з «Інтером». У ньому побільшає новин (із вересня новинні випуски виходитимуть кожних півгодини), з’являться нові рубрики...

— Останнім часом ваш канал начебто відмовився від купівлі досить витратних російських музичних програм («Пісня року», «Нова хвиля»), які, здавалося б, цікаві для вашої аудиторії. Якою мірою прем’єрне «Місце зустрічі» компенсувало ці «втрати»?

— Відмітний бік «Інтера» в тому, що ми робимо власними силами програми, які інші купують. Мушу зазначити, що сьогодні в Україні ніхто, окрім «Інтера», у принципі й не займається великими телевізійними концертами. Це серйозне і дороге виробництво. Як правило, основна маса такого продукту на нашому ТБ — російського виробництва. Ми ж намагаємося рухатися самостійно. Що стосується «Місця зустрічі», то результатами ми задоволені. Попри жорстку конкуренцію, проект успішно вийшов, глядач його помітив. Гадаю, новий сезон буде навіть успішнішим, аніж перший. Трохи змінений формат, у ньому тепер більше гумору. Буде дві пари ведучих — це Микола Басков і Ольга Сумська, а також герої програми «Україно, вставай» Женя і Лена у своїх звичних образах.

— Певно, очікуване вами запитання — про вибори. Про політичне ток-шоу у зв’язку з президентською кампанією. Які «воїни» з’являться у вас уже на цьому «полі»? І чи буде видозмінена у зв’язку з майбутньою кампанією «Свобода» на «Інтері»?

— Безумовно, під час президентської кампанії «Інтер» як лідер національного телемовлення повинен надати глядачам максимальну можливість побачити все, що відбувається в політико-суспільному житті країни. У нас з’являться нові політичні проекти, оновиться «Свобода». Зміниться студія, її дизайн. Зміниться в цілому і формат. Уже не буде, наприклад, якихось «обмежень», які ми для себе свідомо встановлювали раніше, намагаючись представити у програмі «делегатів» від кожної присутньої в парламенті політичної сили. Тепер це вже не матиме такого сенсу, оскільки йдеться про президентські вибори. І для нас головне, щоб людина в студії була реальним учасником тієї чи іншої події, котру ми й обговорюємо в контексті кампанії.

Ще важливо, щоб ця людина мала моральне право подавати аудиторії ексклюзивну інформацію й доносити свою позицію з тієї чи іншої теми. Окрім політиків, сподіваємося побачити у студії цікавих — знакових для нашого суспільства — людей. Тобто розширюємо коло учасників. Гадаю, глядачам зараз будуть менше цікаві певні партії, а більше — окремі особистості.

Що стосується вашого можливого запитання про теледебати, то, повірте, це залежить не тільки від нас. З погляду здорового глузду, якщо такі дебати будуть у принципі в телевізійному ефірі, то, безумовно, вони мають пройти на «Інтері». Наш канал для цього відкритий. І я не знаю хто краще за нас зможе зробити такий проект, аби його побачила максимальна кількість телеглядачів.

«Україна» має талант — Шустера

Останнім часом телеканал «Україна» здійснив упевнений ривок, зіпсувавши нерви каналам-лідерам. Генеральний директор телеканалу Вальдемар Дзікі, відповідаючи на запитання «ДТ», каже, що в цьому успіхові багато складових, зокрема й вдало придбані музичні програми. У новому сезоні «Україна» залишиться з Шустером; планується громадсько-політичний формат «у стилі CNN»; триватиме співробітництво з компанією Ігоря Крутого.

— Пане Дзікі, які, на ваш погляд, основні причини недавнього рейтингового ривка «України»?

— Ми вибудовували програмну сітку каналу два роки. І нині бачимо результати. Крім того, зростання частки аудиторії каналу також забезпечив продуманий внутріефірний і позаефірний промоушн.

Якщо говорити про конкретні продукти, то в основі нашого успіху — трансляції концертів і музичних програм (ювілейного шоу Пугачової «З днем народження, Алло!», «Дві зірки», «Нова хвиля-2009», «Блакитний вогник на Шаболівці»), а також футбольних матчів Кубку УЄФА та Кубку України, відбірного циклу чемпіонату світу. Та й серіали — «Глухар», «Мамо, я кілера люблю», «Катя», «Звіробій», «Колись буде кохання». Звісно ж, «Шустер Live». Крім того, багато програм власного виробництва показали хороший «приріст» аудиторії. А саме: випуски новин «Події» і «Події тижня», соціально-політичний проект «Критична точка» і документальна програма «Життєві сенсації».

— Які пріоритети — художні, виробничі, економічні etc. — для «України» будуть визначальними у новому сезоні з огляду і на старт передвиборної кампанії, і на економічну кризу, і на конкурентну боротьбу, що перманентно загострюється між каналами-лідерами?

— Нині головним пріоритетом є розвиток власного виробництва. Тому що це базис будь-якого каналу-лідера. Власне виробництво і формує впізнаваний бренд, а також власне обличчя каналу.

На осінь ми вже готуємо низку нових проектів. До весни плануємо запустити власний серіал. Безперечно, приділяємо особливу увагу якості продукту. І закуповуємо для цього відповідне обладнання. Наприклад, для трансляції футбольних матчів.

Нещодавно придбані додаткові ПТС, які зможуть давати сигнал практично з будь-якої точки країни. У такий спосіб розширимо географію новин. І зможемо надавати інформацію нашим глядачам більш оперативно.

— Кілька слів про конкретні прем’єри — і власного виробництва, і придбаних форматів.

— У новому сезоні канал підготував для глядачів чимало цікавого. Це й якісний продукт, і нові програми власного виробництва, які вийдуть в ефір уже нинішньої осені.

Серед художніх фільмів — пакети блокбастерів від Sony Pictures і NBC Universal. А зокрема прем’єрний кінопоказ: «Кінг-Конг» (2004), «Відпустка за обміном», «Розлучення по-американськи», «Гангстер», «Еван Всемогутній», «Примарний гонщик», а також преміум-бібліотека — «Гладіатор», «Мумія», «Мумія повертається», «Форсаж», «Ідентифікація Борна», «Людина-павук», «Люди в чорному» та інші.

Серед прем’єрних серіалів — «Глухар-2», «Платина-2». В осінньому показі буде також серіал «Хранитель» виробництва «Леан-М». Це фільм «для справжніх чоловіків», у якому багато висококласних рукопашних боїв, виконаних професіональними бійцями. Крім того, на глядачів очікує новий детективний фільм із Владиславом Галкіним «Брудна робота».

Ну й наші нові проекти власного виробництва... Гумористична програма і розважальне шоу з зірками «Народна зірка»: десять дуетів, які складаються з зоряних учасників і виконавців із народу, дібраних у результаті кастингу.

Телеканал висвітлюватиме багато яскравих подій. Зокрема 29 серпня транслюватиме відкриття стадіону «Донбас-Арена». Крім того, канал стане партнером кінофестивалю «Молодість». Тому, крім церемоній відкриття і закриття фестивалю, в нашому ефірі з’являться найцікавіші картини, які були представлені на «Молодості».

А на період президентської передвиборної кампанії запускаємо нове політичне шоу, формат якого розроблений разом із BBC і СNN. Це своєрідний діалог між жителями різних регіонів України та політиками, а також представниками передвиборних штабів.

Телеканал «Україна» також продовжить трансляцію футбольних матчів, зокрема матчів УПЛ за участю ФК «Шахтар». Більшу їхню частину можна буде побачити в ефірі каналу «Футбол».

— Чи плануєте «повернення» на «Україну» шоу Данилка, яке раніше не набрало гідних показників? І як буде в новому телесезоні співіснувати з вашим телеканалом Савік Шустер, з огляду на його бізнес-розбіжності з колишніми партнерами?

— Андрій Данилко — талановита людина. Ми хотіли б продовжити співробітництво з ним. Однак потрібно знайти ту форму, де він виявив би себе якнайкраще. Сподіваємося, у найближчому майбутньому в нас в ефірі з’явиться його нове шоу. А програма «Шустер Live» планується до виходу вже у вересні. Нині фіналізуються юридичні формальності з продакшном «Савік Шустер Студіо».

— Чи є якісь довгострокові домовленості з компанією Ігоря Крутого «АРС», що стосуються їхніх нових проектів, які завжди тут популярні?

— З компанією «АРС» у нас існує домовленість про стратегічне партнерство. Вона передбачає трансляції таких проектів, як «Пісня року» і «Нова хвиля». Ми, звісно ж, готові розглядати й інші нові розважальні та музичні проекти, які зможе запропонувати нам «АРС».

— Ваш канал часом не обирає курс на стратегічне «вирощування» власних, вітчизняних, телезірок-ведучих? Чи...

— Що ж до «облич телеканалу», то в Україні є молоді ведучі, які подають надії. Такі, наприклад, як Олена Кот (програма «Події»), Олександра Адаменко і Микола Сирокваш («Критична точка»). Крім того, розвиток каналу потребує доволі багато часу, треба пройти певні етапи. Насамперед слід вибудувати програмну сітку та закупити якісний телепродукт. Другий крок — організація системи власного виробництва.

Як я вже казав, криза змусила нас відкласти деякі проекти. Та вже восени в ефірі каналу з’явиться більше продуктів власного виробництва, отже, будуть і нові ведучі.

«Новий канал»: ставки на жінок

Один із найуспішніших каналів медіакорпорації Віктора Пінчука — «Новий». Його ставки на розважальний продукт, молодіжну аудиторію багато в чому себе виправдали, і рейтинги це підтверджують. У новому сезоні, на думку Ірини Лисенко, головним проектом «Нового» стане «Фабрика зірок-3», яку особисто курируватиме Костянтин Меладзе.

— Ірино, перше запитання, природно, про прем’єри. Що побачить ваша аудиторія? Чим ви плануєте її «пригодовувати»?

— Практично всі програми, які стали візитною карткою «Нового», знову з’являться восени. Глядачі побачать чергові шокуючі сюжети «Info-ШОКу» і ще більш захоплюючі випуски «Хто проти блондинок?». «Підйом» допоможе кожен новий ранок зустріти з усмішкою. Незмінний ведучий «Шоуманії» Дмитро Коляденко поділиться свіжими пікантними фактами з життя зірок.

«Ексклюзив» здивує унікальною інформацією. «Аналіз крові» розкриє маловідомі факти з дитинства та юності відомих людей. А «Файна Юкрайна» розкаже нові історії про героїв, що полюбилися...

Головний проект осіннього сезону на «Новому каналі», — звісно, шоу «Фабрика зірок-3». Над проектом колектив каналу працює спільно з Friends Production. Музичним продюсером третього сезону проекту буде Костянтин Меладзе, чий авторитет у шоу-бізнесі важко переоцінити. Трійку фіналістів «Фабрики зірок-3» буде названо вже під час концерту в Палаці спорту 27 грудня. А церемонія оголошення переможця стане безпрецедентним шоу, подробиці якого поки що тримаються в якнайсуворішому секреті.

— «Новий канал» — неймовірно популярний серед молодіжної аудиторії (у тому числі завдяки російським серіальним лінійкам «Ранетки» і «Кадети»). Чи під силу каналові створити український молодіжний серіал на кшталт вищезгаданих, і чи є такі плани?

— Так, канал справді завоював велику частину молодіжної аудиторії на території України. Проте далі розвиватися тільки в цьому сегменті не хочемо. В наших планах — розширити аудиторію, зокрема за рахунок жінок 25—35 років. Саме на цих глядачок буде орієнтований проект «Фабрика зірок-3». Цим обгрунтований вибір нових ведучих проекту — Маші Єфросиніної та Андрія Доманського, а також музичного продюсера Костянтина Меладзе, який працює на таку аудиторію. Тому завдання створити «молодіжний серіал» ми перед собою не ставимо. У планах — створення серіалу для більш дорослого глядача. А «Кадетів» я не називала б підлітковим серіалом. Він розрахований як на молодь, так і на старшу
аудиторію.

— Чому керівництво каналу все-таки вирішило знову запустити «Фабрику»? Адже рейтингові результати проекту з Могилевською не були рекордними?

— Дивлячись що називати рекордними рейтингами... Ми задоволені як показниками проекту, так і співпрацею з Наталею Могилевською. Завдяки «Фабриці зірок-2» отримали чимало яскравих виконавців. Зірками їх, звісно, ще рано називати. Але в молоді є все, щоб такими стати. Проект відповідає поставленим нами завданням. Він розважальний і призначається для широкої аудиторії.

— Який аргумент спрацював на те, що Костянтин Меладзе все-таки погодився очолити українську «Фабрику», попри свою зайнятість? Розуміючи комерційні нюанси, все-таки наш гонорар для нього сумірний із гонорарами Першого російського телеканалу?

— Річ не в гонорарі, а в ідеї. Костянтина Меладзе було важко умовити, доки в нього не було досвіду роботи з «Фабриками». Однак те, що він пройшов російський проект, зіграло нам на руку. І тепер, спілкуючись із ним, я з кожним днем дедалі більше переконуюся: він живе цим проектом. Як музичний продюсер він присвячує проекту дуже багато часу. Меладзе реально вболіває за кожного потенційного «фабриканта». На остаточному відборі він неодноразово казав: «Я не можу з ними розлучитися. Вони всі такі талановиті й хороші…» Він насамперед людина творчості.

— Пріоритетне завдання каналу, який працює для молоді, — розважати й відволікати. А чи немає в перспективних планах компанії проектів, котрі б могли ще просвіщати і облагороджувати?

— Як я вже казала, ми працюємо не тільки для молоді. Серед наших завдань — завоювати старшу аудиторію. А щодо «просвіщати і облагороджувати»... Для любителів української історії в нас є програми «Укрнаукфільму». Правда, йдуть вони пізно ввечері. І все ж для цієї аудиторії на «Новому каналі» теж є свій продукт. Літературний клуб ми, звісно, влаштовувати не плануємо, але не забуваємо й про серйознішу місію ТБ. У нас є сильний, чесний соціальний проект «Гордість країни». А взагалі, хочу підкреслити ще раз: у новому сезоні ви побачите цікаві та якісні проекти.

СТБ: ще ближче до народу

Найуспішніший проект минулого телесезону, на думку різних спостерігачів, звісно, підготував СТБ: «Україна має талант». Цю програму обговорювали, за її героїв уболівали родинами. У новому сезоні канал продовжить пошук аматорів-самородків. І навіть обіцяє їм надійний продюсерcький «дах» (із цією метою на каналі створено спеціальний департамент). Ще один упевнений крок продюсера Бородянського назустріч різним обдаруванням — музичний спецпроект за мотивами «Того самого Мюнхгаузена» (права на п’єсу Григорія Горіна вже придбали у вдови драматурга). Оскільки ж «пан Бородянський сьогодні дуже завантажений» (за версією його прес-служби; зірки — вони ж сяють усе вище й вище...), на запитання «ДТ» люб’язно погодився відповісти Сергій Назаров, заступник голови правління, директор департаменту планування і закупівлі програм телеканалу СТБ.

— На які власні проекти канал робить основні рейтингові ставки, окрім, звісно, «Танців» та «Україна має талант»? І, якщо можна, уточніть, як формат відомого талант-шоу опинився саме на вашому каналі? Адже не секрет, що навколо проекту точилася конкурентна боротьба між різними вітчизняними телевиробниками.

— Три години програм власного виробництва у праймі, причому щодня, — це наш голов­ний пріоритет у новому сезоні. «У пошуках істини», «Правила життя», «Моя правда» і «Зіркове життя» підготували нові випуски — ця лінійка виходитиме о 19.00. О 20.00 — зроблена для СТБ продакшном Film. ua програма «Давай одружимося». А о 21.00 — власний серіал на українському матеріалі «Чужі помилки». Це реконструкція сімейних злочинів.

Справді, Got talent міг вийти й не на СТБ. Інші канали теж хотіли його купити. Але ми вірили в цю ідею більше, ніж інші. І переконали правовласника, компанію Freemantle, продати формат нам, за що їм дуже вдячні.

— Напевно, СТБ і в новому телесезоні збереже свій умовний імідж «аполітичного». Чи можливі у зв’язку з цим іміджем якісь нові меседжі для ваших телеглядачів?

— Для нас важливо зберегти принцип «подалі від політиків — ближче до людини». Цього принципу ми намагалися дотримуватися протягом останніх років. «Послання» каналу полягає в тому, що надмірна концентрація суспільного інтересу на політичних перипетіях витісняє на периферію справді важливі процеси соціальної взаємодії, такі як передача досвіду підростаючому поколінню, турбота про здоров’я — фізичне й моральне, освіту. Інколи складається враження, що вся країна покинула лопати і стоїть на березі, спостерігаючи за плавучим борделем, який пропливає повз неї! А нам би хотілося, щоб глядач із тієї ж таки «Моєї правди» дізнався, що у відомих людей теж бувають проблеми, і побачив, як їх можна вирішити.

«Правила життя» підказують, як захистити себе та близьких від загроз сучасної дійсності, «Давай одружимося» допомагає впоратися із самотністю. Телесеріал «Чужі помилки» нагадує про крихкість щастя, розповідаючи про те, як важливо зберегти любов у сім’ї. «Україна має талант-2» і «Танцюють усі-2» знову доведуть, наскільки важлива віра в себе і що країні є ким пишатися.

— Чи не вичерпує себе, на ваш погляд, досить статична «формула» стар-сторі — про життя зірок, про їхній побут тощо. Те, що ми постійно бачимо на вашому каналі.

— Зірки виконують роль орієнтирів. Цією функцією їх наділили самі люди. Приклади з їхнього життя переконливо підтверджують думки, які ми хочемо донести в наших програмах. Важливо тільки пам’ятати, що звичайні люди можуть бути не менш талановитими й цікавими.

— Чи чекати глядачам нових модифікацій уже відомих «Вікон» («Новини»)? І чи можливе повернення проекту «За вікнами»?

— Упізнаваний образ «Вікон» — іронічних новин для вдумливого глядача — збережеться й навіть посилиться в новому сезоні. Реінкарнація «За вікнами» поки що не планується.

— Зате прем’єрний «Лікар Хаус» планується…

— Так. Після прем’єри п’ятого сезону «Хауса» вийде російський серіал «Я лечу» з Владиславом Галкіним. Потім у нас буде Grey’s Anatomy, а далі — шостий сезон «Хауса».

Олігархічне телебачення перемогло

Про тенденції минулого телесезону, а також про певні сподівання на телесезон наступний своїми думками поділився з «ДТ» Отар ДОВЖЕНКО («Телекритика»). На думку експерта, канали-лідери вже давно «вирішили», кого їм підтримувати на наступних президентських перегонах.

Про кризу. — Криза вплинула передусім на падіння «1+1», яке, втім, розпочалося ще до того, як це лихо дійшло до України. Водночас виліт «Плюсів» із першого ешелону дав дорогу «Україні», яка, завдяки безпрецедентним (понад сто мільйонів доларів) інвестиціям, змогла дозволити собі надзвичайно дорогий продукт і вирвалась у першу трійку каналів, посунувши канали Пінчука. Так само завдяки провалу «Плюсів» у статусі «першого розважального» утвердився «Новий канал». Окремо слід відзначити зростання СТБ, яке, на відміну від успіху «України», не можна пояснити невдачею конкурентів: команда Володимира Бородянського зробила це власноруч. «Інтер» у цілому втримав свої лідерські позиції і продовжував розбудовувати свою медіагрупу. Узагальнений висновок: «олігархічне» телебачення продемонструвало більший запас міцності та витривалості й утримало позиції, тоді як «демократичне» — канали великої американської корпорації СМЕ — зазнало краху. Ось і борися після такого за прозорість медіавласності :)

Про вибори. — Новий телесезон, як відомо, потрапляє у смугу президентської кампанії. Якими можуть бути прогнози стосовно специфіки висвітлення цих перегонів на «Інтері», «1+1», каналах Пінчука, а також каналі Ахметова («Україна»)? Дещо вже бачимо: прихильність (без фанатизму) до уряду на «1+1», «мочіння» Тимошенко на «Інтері», яке подекуди доходить до маразму, піар Яценюка та Пабата на каналах Пінчука. Гадаю, решта каналів будуть «зорієнтовані» у вересні. Щодо «України» — є надія, що цього разу цей канал, який наразі бурхливо розвивається, зможе зберегти нейтралітет, оскільки його власник нарешті побачить у ньому успішний бізнес-проект. У кожному разі, для того, щоб «зорієнтувати» ТРК «Україна», Ахметову та Колесникову треба спершу самим визначитися, кого вони підтримують на цих виборах. Можна спрогнозувати зменшення кількості «роздрібної» джинси (коли кожен штаб замовляє сюжети) і розвиток практики «пакетного» обслуговування тих чи інших кандидатів. Крім того, технологічно джинса розвиватиметься, оскільки на попередніх виборах тупий піар і «чорнуха», якими були наповнені новини, не дали результату, як не дають і тепер на «Інтері» — останньому заповіднику старих джинсових технологій. Тепер продаватимуть не ефірний час, а акценти в аналітиці, синхрони, великі плани та вигідні місця у студіях ток-шоу.

Про авторитети. — Не думаю, що українське телебачення взагалі колись було «авторитетним». Воно впливало настільки, наскільки впливає на свою аудиторію будь-який засіб масової інформації, що є більш-менш безальтернативним (у забитому селі це, наприклад, дротове радіо й газета «Сільські вісті»). Дискредитація українських медіа відбувалася паралельно з їх виникненням та формуванням, і тепер цей процес триває. Люди, які критично оцінюють та аналізують інформаційні потоки, ніколи не довіряли повністю жодним ЗМІ, і слава Богу. А чи збереже телебачення свій вплив на громадську думку, значною мірою залежить від того, наскільки швидко розвиватиметься ринок нових інформаційних технологій. Там, де є широкосмуговий та мобільний інтернет, економічно активному населенню стає нецікаво дивитися телебачення, і це нормально. У відповідь на наступ новітніх технологій телебачення стає більш розмаїтим, іде в ніші, шукає ексклюзивних форм вираження, але, в кожному разі у галузі формування громадської думки та донесення оперативної інформації, воно безнадійно відстало від Інтернету і ніколи його не наздожене.

Про «власне виробництво». — В умовах хронічної кризи це вже не так актуально, як у щасливих 2007—2008 рр.; багато каналів були вимушені замінити власний продукт покупним. Водночас найяскравіші проекти року — це розважальні проекти власного виробництва за іноземними форматами («Україна має талант», «Танцюють всі!», «Хто проти блондинок?», «Танцюю для тебе»). Отже, є очевидна тенденція до успіху якісно адаптованих форматів, популярних за кордоном. Треба тільки не жаліти грошей та сил і мати інтуїцію, аби вгадувати, який формат «вистрілить». До того ж «власне» виробництво — це не лише продакшн на каналах, а й виробництво спеціалізованих продакшн-студій на замов­лення каналів. Продакшни останній рік переживали не найкращі часи, але я впевнений, що зовнішній продакшн, коли ринок стабілізується, розвиватиметься дуже динамічно.

Про канали «другого ешелону». — ТОНІС і ТЕТ — це всеукраїнські ефірні телемережі. В них є незаперечний потенціал до відвоювання позицій, які вони втратили за роки стагнації, але за умови розумного переформатування та щедрих інвестицій. У тому форматі, в якому ці канали існують останніх кілька років, у них немає шансів: він анахронічний. Зміни на ТОНІСі поки що мають косметичний характер: канал, який не був потрібен нікому, включно з його власником, переданий «на відкуп» Юрію Нікітіну, внаслідок чого дрейфуватиме з «екологічного» в «розважальний» бік. ТЕТ увійшов до великої, хоч і депресивної останнім часом медіагрупи СМЕ й існуватиме як розважальний канал — сателіт «1+1», що, в принципі, розумно. «Сіті» — це міський розважально-інформаційний канал, орієнтований передусім на Київ, де він практично не має конкурентів (якщо таким не вважати ТРК «Київ»), але його розвитку заважає відсутність традиції суто міських електронних ЗМІ. Гадаю, він має шанс завоювати цю нішу. З малих каналів, які динамічно розвиваються і можуть мати велике майбутнє, відзначу ТВі — супутниковий канал, який за останній рік продемонстрував чудову якість продукту власного виробництва, сузір’я яскравих телеоблич і форматів та наполегливість у розбудові своєї ретрансляційної мережі.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво