Одеська «Шарманка» грає для президента Михалкова. Новий фільм Кіри Муратової потрапив на престижний конкурс ММКФ

Поділитися
У Москві тільки починає зірковий розбіг Міжнародний кінофестиваль. 31-й за ліком. Триватиме свято cinema, очолюване Микитою Михалковим (він тут президент), до 28 червня...
Афіша фільму «Мелодія для шарманки»
У Москві тільки починає зірковий розбіг Міжнародний кінофестиваль. 31-й за ліком. Триватиме свято cinema, очолюване Микитою Михалковим (він тут президент), до 28 червня. Серед важливих гостей чергового огляду — і українська делегація. На чолі з Кірою Муратовою. Культовий режисер радянського і пострадянського кіно презентує в основному конкурсі свою прем’єрну стрічку «Мелодія для шарманки» (виробництво кінокомпанії SOTA Cinema Group). У головних ролях — діти Олена Костюк і Роман Бурлака, а також відомі дорослі — Рената Литвинова, Олег Табаков, Ніна Русланова, Георгій Делієв.

Цього року московське кіносвято, як і всі свята у світі, підпсувала всюдисуща криза. Різко скоротилися спонсорські вливання в бюджет фестивалю. Але Микита Сергійович не був би другом Володимира Володимировича, якби не зумів домовитися про збільшення дер­жавного фінансування ММКФ. З 90 до 120 млн. рублів. Щоб покрити кризові витрати. Фільм відкриття — вже показаний у Каннах «Цар» Павла Лунгіна, де свою останню роль зіграв Олег Янковський. А фільм закриття — «Вороги суспільства» Майкла Манна. Московська прем’єра відбудеться на кілька днів раніше, ніж світова (у тому числі в США). Москвичі взяли за правило показувати на своєму фестивалі великі голлівудські хіти, додатково приманюючи до фестивалю кіношну аудиторію.

Власне творче наповнення форуму дуже і дуже… Один з учасників відбору кіножурналіст Андрій Плахов уже признався, що йому довелося переглянути близько сотні картин! І це для того, щоб у конкурс утиснути хоча б 16. З очікуваних конкурсних показів — «Як велить Бог» Габріеля Сальватореса, «Муки у вогні» Олени і Слави Чапліних. Росіяни в основному конкурсі покажуть відразу три стрічки: «Палата №6» Карена Шахназарова, «Диво» Олександра Прошкіна, «Петя по дорозі в Царство Небесне» режисера Миколи Досталя.

З позаконкурсних подій особливо відзначають програму «Кіно Грузії»: «Від «Клятви» до «Покаяння». Цей огляд особливо показовий натягнутими, як і раніше, російсько-грузинськими відносинами.

Будуть поза конкурсом також ретроспективи Карена Шахназарова, Павла Лунгіна, Єжи Сколімовського. Буде й традиційна програма Петра Шепотинника «8 із половиною фільмів». Уперше в цьому фестивалі бере участь анімаційна стрічка «Перший загін», над якою працювали росіяни, японці і канадці.

В організаторів є намір уже через рік зробити окремий конкурс документального кіно. Цього ж разу обмежилися деякими прем’єрами. Зокрема покажуть «Тайсона», якого добре сприйняли на Каннському фестивалі.

ММКФ удалося зібрати згуртовану творчу й організаційну команду. Крім Михалкова, «вічного президента», над форумом активно працюють Леонід Верещагін (генпродюсер), Наталя Сьоміна (гендиректор), Петро Шепотинник (зв’язки з громадськістю), Кирило Разлогов (програмний директор), Андрій Плахов (головний відбиральник).

Ще один цікавий посил — перший Московський міжнародний кінофестиваль відбувся рівно 50 років тому, у 1959-му. Відтоді були і проблеми, і паузи. Але все-таки фестиваль вижив і довів своє право на існування.

Що стосується одеського фільму в рамках ММКФ, то Кіра Муратова — улюблениця москвичів. Загалом вони вважають її «своїм режисером», якщо згадати попередні видатні фільми «Короткі зустрічі», «Довгі проводи», «Астенічний синдром». Нова картина Муратової створена за сценарієм Володимира Зуєва. Оператором виступив Володимир Панков. А художником — чоловік Кіри Георгіївни Євген Голубенко. Продюсер Олег Кохан. Згідно із синопсисом «Шарманки»: «Це історія зведених брата і сестри, котрі вирушили на пошуки своїх татусів у велике місто. На шляху вони зустрічають безліч різних людей: добрих і злих, бідних і багатих, розумних і ідіотів, але нікому до них немає ніякого діла, адже кожен поринув у свої турботи. Тим більше напередодні Різдва».

Сама ж Муратова бачить у своєму фільмі переплетення ніжності і печалі, а в сценарії — жодних головоломок:

— Різдвяна розповідь, або різдвяна казка, — цей жанр у нас нічим не порушений, а лише адаптований до сьогоднішньої реальності. Переплетення ніжності і печалі можна назвати мелодраматичним. Як і в будь-якій якісній мелодрамі, соціальна складова пронизує цю тканину вздовж і впоперек переплетеннями категоричних імперативів.

Голод, холод, сирітство, бідність, багатство — усе це прості, зрозумілі речі, які відкрито й серйозно розповідають про свою сутність. Жодних головоломних психологічних або формальних вигадок не закладено в цьому сценарії! Ну хіба що одна цікава загадка людської природи — загадка потреби гри. Я маю на увазі витончену й оригінальну містифікацію в супермаркеті, коли «золота» молодь удає із себе злодіїв-клептоманів, підкреслюючи, обрамляючи і супроводжуючи дії голод­ної дівчинки, яка краде хліб…

Від редакції: «ДТ» бажає новому фільму Кіри Муратової успішної фестивальної долі, кращої, ніж та, що була в її попередньої картини «Два в одному».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі