МУКИ І РАДОЩІ ЮВІЛЕЮ

Поділитися
Завершився Київський міжнародний фестиваль «Молодість», який відсвяткував свій ювілей. Він стартував тридцять років тому з ініціативи українських кінематографістів як камерний огляд студентських робіт...

Завершився Київський міжнародний фестиваль «Молодість», який відсвяткував свій ювілей. Він стартував тридцять років тому з ініціативи українських кінематографістів як камерний огляд студентських робіт. За ці роки «Молодість» змужніла, завоювала міцні рейтингові позиції у світі кінофорумів і успішно запустила на кінонебосхил не одне зоряне ім’я.

Фестиваль — це завжди живий організм і безупинна робота. У кожного з них бувають свої злети і падіння, викликані об’єктивними і суб’єктивними причинами. Те, що солідна, кругла дата для найкрупнішого українського фестивалю виявилася не найрадіснішою, на жаль, факт очевидний. Кажу про це з болем, оскільки люблю цей форум за його неповторну атмосферу, зазвичай дуже якісну програму і з великою повагою ставлюся до його генерального директора Андрія Халпакчі, який уже десять років очолює «Молодість», вкладаючи у свою роботу весь жар душі. У тому, що фестиваль користується високою популярністю серед світової кіногромадськості, теж його чимала заслуга.

Не стану зараз робити якісний розбір програми — як усяка програма, що представляє світовий кінопроцес, вона й не могла бути однаково рівною. Але той факт, що вона постійно давала збої через об’єктивні та суб’єктивні причини, справило гнітюче враження не лише на мене. І хоча якість друку розданих у перший день програм була хорошого рівня, книжечка ця для повсякденної роботи виявилася майже непотрібною. Каталог, де згадувалися всі спонсори, включаючи генерального — торгову марку LUCKY STRIKE, за інформаційним насиченням залишав бажати кращого. Студія «Контакт», приміром, що вперше представила на такому солідному форумі свою ретроспективу, у каталог чомусь узагалі не потрапила.

Незрозумілі стосунки «Молодості» із митниками, які, до речі, є її офіційними партнерами, позбавили фестивальний екран великої частини конкурсних і позаконкурсних стрічок. Та й сам показ і переклади в Будинку кіно були досить низького рівня. Що не скажеш про кінотеатри, обладнані сучасною технікою. Їх за фестивальний тиждень відвідали 120 тисяч глядачів. Там йшли чудові фільми, що не вмістилися чомусь у формат переглядів у Будинку кіно. Через це вони, в основному, залишилися за рамками уваги власне фестивальної публіки. Все це боляче і образливо, оскільки применшує не лише престиж фестивалю, а й повністю перекреслює копітку роботу фестивальної команди.

Проте перегляди, зустрічі, спілкування, прес-конференції та «круглі столи» залишилися позаду. Подарунки, приміром, безцінна хроніка 1919 року, передана Гансом Шлєгелєм від Франкфуртського кіноінституту в дар Центру ім.Довженка, вручені. І Червоний зал Будинку кіно ломився від бажаючих бути присутніми на закритті «Молодості-2000».

Свої призи вручали екуменічне журі та журі ФІПРЕСИ, основним же призовим фондом головне журі розпорядилося так: серед дипломантів — представники української кіношколи Катерина Коваль («Навесні»), Марина Кондратьєва («Сто років у пошуках самітності») і Віра Яковенко («Народження звука») — усе в категорії студентського кіно. Призером же в ній став Володимир Дощук (Україна), що отримав за свою картину «Поганий, злий і ще зліший» плівку від компанії «Істмен Кодак» на суму 2500 доларів.

Цю ж суму за кращий анімаційний фільм розділили російська стрічка Катерини Соколової «Настала осінь» і француз Луїс Бріссено за чарівну картину «Птахи в клітках не літають».

Аналогічний приз, але від студії «Лазер-Відео Титр» отримав кількаразовий учасник «Молодості» із Росії Олександр Котт («Пугало»).

Приз за кращий повнометражний фільм надав французький телеканал TV-5, отримав його англійський режисер Стефан Далдрі за фільм «Біллі Елліот», а виконавиця головної ролі в ньому — Джемі Белл отримала приз ім. Іва Монтана, призначений кращому молодому акторові.

Володарем Гран-прі став нащадок відомого українського письменника Василя Стефаника — Рох Стефаник. Його картина «Список очікування» була заявлена у позаконкурсному показі, але через відсутність кількох стрічок у не дуже великому конкурсному списку «Список чекання» потрапив до конкурсу. Самого режисера на фестивалі не було, але він надіслав захоплено вдячну телеграму на адресу фестивалю. «Золотого скіфа» й премію в розмірі 10 тисяч доларів (спонсор призу — торгова марка Лото-Забава), із рук прем’єр-міністра Віктора Ющенка прийняв посол Франції в Україні пан Фієски.

Під час фестивалю з’ясовувати в його упорядників причини і наслідки недопрацювань і збоїв неможливо, вони й так світу білого не бачать, але підстави для серйозних міркувань, на мій погляд, є. Отже, до теми «Молодості-2000» ми ще повернемося.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі