Мадонна може зачекати - Культура - dt.ua

Мадонна може зачекати

15 вересня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №35, 15 вересня-22 вересня

Мадонна сказала, що в Росії п’ятнадцять років поспіль перемагає демократія, — і цю добру звістку з ранку до ночі тиражували всі новинні випуски РТР і «Першого»...

Мадонна сказала, що в Росії п’ятнадцять років поспіль перемагає демократія, — і цю добру звістку з ранку до ночі тиражували всі новинні випуски РТР і «Першого». Сценобладнання (200 тонн, між іншим) у «Лужниках» під час її шоу, на щастя, не завалилося — і тамтешні організатори рапортують: «Ми зробили це». Концерт головної поп-провокаторки планети у Білокам’яній набув і очевидного соціально-політичного підтексту. Після московського розп’яття матері двох дітей на хресті з діамантів і кристалів Сваровскі, сторона, яка приймає, управі хвалитися, що тепер будь-яке міжнародне мегашоу їм до снаги (незважаючи на колишні побоювання) — і немає таких Боровицьких воріт, які б не відчинилися перед світовими ідолами на благо демократичних цінностей. Чи доїдуть такі-от актуальні «ідоли» світової шоу-індустрії в Україну, і якщо так, то за яких обставин — ось у чому питання.

Київ довго і традиційно залишається ринком «вторинного» імпортного саунда. Незважаючи на героїчні спроби окремих промоутерів і навіть великих компаній прикрасити місцеві майданчики гучними іменами і дзвінкими брендами. За будь-яких фінансово-політичних пасьянсів і найпатріотичніших поривів — це все ж таки винятки з правил (якщо згадати всіх поіменно, хто сюди приїжджав). А якщо згадувати, знову ж таки поіменно, усіх, хто гастролює тут із циклічною регулярністю, то очевидно, що афіші червоніють перед іменами, чия слава давно не в зеніті.

Це з’ясовано. Час вносить відчутну лепту в переоцінку цінностей. У тому числі і на «цінники» гастрольних райдерів, гонорарів. Везуть тих, хто дешевше. Тих, на кого вдасться нашкребти по засіках.

Чи до снаги Києву та сама Мадонна, той-таки Роббі Вільямс, інші досі ще актуальні? Деякі з «транспортувальників» одностайні: нічого неможливого немає — знайти б гроші. Сергій Галузін, людина, яка «доставляла» у Київ Кабальє, Стінга, Каррераса, спеціально літав до Москви на Мадонну. І гадаю, не лише споглядав універсальну шоу-індустріальну технологію «моделі порожнечі» (власне те, що являє собою відома скандалістка в художньому вимірі), а й «зондував ґрунт». Пан Галузін вважає, що одна з істотних перешкод «транспортування» пані Чикконе в Україну — її астрономічний гонорар. За різними версіями, в самій Москві він міг потягнути до чотирьох мільйонів доларів. Плюс окремий бонус генерального спонсора. Разом — близько 8 млн. На менше вона не згодна. Якщо ж додати супутні витрати — штат, транспортування, охорона і просто дивацтва народної артистки світу, то загалом цифру навіть важко уявити. Не таємниця, що тільки пересувна команда співачки складається з півтори сотні людей (включно з кухарями і масажистами). І лише в Москві на її охорону кинули сім тисяч співробітників міліції і військовослужбовців внутрішніх військ (шість кордонів охорони в «Лужниках», заборона проносити на шоу навіть газовану воду, перевірка сумок аж до ключів і брелоків на них). Гастроль Мадонни — це також тест на платоспроможність медійних структур. Телефонує, наприклад, представник радіо Х організаторам із запитанням: «А ми могли б стати генеральним медіапартнером?». — «Так, могли б, та тільки за цю радість треба викласти півмільйона». — «Немає проблем». Питання вирішено. Тут, у нас, подібних бюджетів поки що «не підняти». Та й спонсорські вливання у такі масштабні концерти — перспектива не з найпривабливіших. Припустимо, є бажання у В.В.Путіна бачити на Красній або на Двірцевій площі, скажімо, сера Пола Маккартні... Відразу в одну шеренгу вишиковуються нафтовики, газовики, інші «бурильники»: «Скільки бажаєте?». Для батьківщини і «Бітлз» нічого не пошкодуємо. У нас, пам’ятається, напередодні доброчинного концерту чудового співака О.Пономарьова (не для порівняння з Чикконе, звісно) і патронат був найвищий, і мета шляхетна, а грошовиті «донори» тяглися з таким скрипом...

Гастролі артистів розряду Мадонни можуть спричинити і помітний перерозподіл сегментів шоу-ринку. Перипетії, які супроводжували підготовку її шоу в Москві, явно не стихійні. Хоча терміни перенесення дат і майданчиків пояснювалися річницею трагедії 11 вересня — очевидно, що і це пояснення не із щирих. Багато охочих товстосумів так і не отримали цього проекту під свій патронат — панове Кисельов, Соловйова... А промоутери, які зайшли на російський ринок із такою артисткою, фактично розкололи стару цілісність шоу-індустріального «пирога», встромивши «ніж» у найбільш ласий шматок. Це, зрозуміло, спричинить найзапеклішу конкурентну боротьбу всередині цеху. Звідси — переноси майданчиків, підступи квиткових спекулянтів. Михайло Шуригін, президент NCA, російський партнер основного промоутера світового турне Мадонни компанії Live nation, плюс продюсер її світового турне Артур Фогел, плюс продакшн-директор її світового турне Кріс Лем... Плюс... ще багато-багато різних зв’язок... У результаті вибудовується ланцюг особливих шоу-бізнесових відносин і формується нова модель на гастрольному ринку. Проглядається за комбінаціями і фігура Тіма Дауела — шоу-боса, відповідального за гастрольні маневри Мадонни Східною Європою.

В Україні гастрольну шоу-бізнесову погоду визначають кілька «суб’єктів федерацій». Серед основних: концертне агентство «АСА», яке працювало з Паваротті, Іглесіасом-молодшим; згаданий С.Галузін; концертне агентство «Солекс плюс», яке в липні заявило «Пінк Флойд», а потім мусило повертати гроші за квитки. Є інші — регіональні — гравці на ринку. Вони можуть народитися «на проект», а потім «померти» або розсіятися в тумані — подалі від податкової. Деякі, раніше активні київські промоутери, відійшли від великих проектів: Валентина Басовська — музичний продюсер на «Інтері», а Павло Рогач зайнятий іншим бізнесом. Але святе місце порожнім не буває. А отже, незабаром — уже цієї осені — в Києві очікуються чергові легкотравні гастрольні «продукти»...

1. Чік Коріа і Гері Бертон — легендарні американські музиканти, які виступали дуетом ще в СРСР понад чверть століття тому — та й то на закритому концерті на приватне запрошення посла США. Чік Коріа (Армандо Ентоні Коріа) визнаний найвизначнішим джазовим піаністом і композитором, одним із найвпливовіших людей у світі джазу, він володар 12 «Греммі». У Бертона — 5 «Греммі»; його називають найвідомішим у світі вібрафоністом. Саме в цьому концертному сезоні музиканти відзначають 35-річчя співпраці; у Києві їхній концерт заплановано на початок жовтня в ПК «Україна».

2. Британські королі електронної музики The Prodigy, які виступили перед українською аудиторією зі своїм альбомом The Fat Of The Land ще вісім років тому і заприсяглися повернутися назад. У вересні в команди тур Україною і Росією; 26-го вони в Києві у Палаці спорту.

3. «A-Ha» — ще одна легендарна команда з’явиться в Києві 26 жовтня — теж у Палаці спорту.

За даними «ДТ», деякі промоутери проводять переговори з міжнародними продюсерськими компаніями щодо можливих гастролей у Києві (у цьому сезоні) Deep Purple, сера Елтона Джона, Уїтні Х’юстон. Із значних російських майстрів популярного жанру в листопаді обіцяють Аллу Пугачову (можливо, із новою програмою).

Але давно очевидно, що серйозна гастрольна практика тут упирається не тільки в проблеми спонсорських уливань. Окреме питання — концертні майданчики. Якимось дивом надали пристойного вигляду Палацу спорту напередодні «Євробачення». Але залишки колишнього блиску помалу тьмяніють, давня споруда вимагає оптимальної модернізації — під потреби і запити сучасних культмасових видовищ (не лише спортивних). Деякі імпортні гастролери сьогодні активно облюбували майданчик колишнього Жовтневого палацу: це центр, це престиж, це й адекватні умови оренди. Що ж до Палацу культури «Україна» під художнім керівництвом сім’ї Мозгових, то, їй-богу, забагато розмов у ЗМІ про «концептуальність» проведених там заходів, проте хотілося б не тільки відвертостей «на потребу», а й більшої вибірковості «заходів» (недалеко до втрати залишків престижу, якщо на цьому майданчику виступатиме кожний, кому заманеться, — тільки завдяки своїй платоспроможності); і менше б філіппік у бік російських «фанерників» — начебто наші, рідні, тільки те й роблять, що співають лише «живцем». Хіба ж ми не знаємо.

До речі

Нинішнє світове турне Мадонни стартувало ще в травні у США. Глядачами цього шоу під назвою «Одкровення» на Американському континенті стали півмільйона людей. Європейська частина нинішнього туру розпочалася наприкінці липня у Великобританії. Потім шоу відбулося у Франції, Німеччині, Італії, Данії, Голландії і Чехії. У Москві концерт 48-річної співачки відвідало близько 50 тис. глядачів. Цей тур пані Чикконе виявився рекордним за кількістю скандалів, у тому числі роздутих піарниками. Один із найбільш дражливих епізодів шоу — сцена, коли діва висить на величезному хресті. Деякі «рахівники» стверджують, що якщо продати всю використовувану співачкою світлозвукоапаратуру, то за ці гроші можна кілька разів відремонтувати «Челленджер».

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво