Конкурс Горовиця врятували держава та меценати - Культура - dt.ua

Конкурс Горовиця врятували держава та меценати

22 квітня, 2016, 00:02 Роздрукувати Випуск №15, 22 квітня-29 квітня

 Генеральний директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця — Юрій Зільберман зізнається, що цьогорічний форум потужно підтримали державні структури та меценати. 

 

 

Цього тижня розпочав роботу XI Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця. Він триватиме до 4 травня. Цей конкурс передбачає кілька етапів — Горовиць-дебют, а також молодша і середня групи. 

Цьогоріч Міжнародний конкурс молодих піаністів нібито оминули глобальні проблеми та інші тривоги. Адже саме в нинішній кризовий час можна було очікувати чого-завгодно — різних сюрпризів. Втім, організаторам вдалося зібрати достойну команду — як серед конкурсантів, так і у складі журі. Зокрема, як уже повідомляло DT.UA , до складу цьогорічного журі увійшли музиканти з Німеччини, Польщі, США, Франції, інших країн. Генеральний директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця — Юрій Зільберман зізнається, що цьогорічний форум потужно підтримали державні структури та меценати. 

— Пане Юрію, скільки загалом конкурсантів змагатиметься нинішнього року, адже географія конкурсу досить широка? Хто з молодих піаністів приїхав до нас із найвіддаленіших країн? 

— До участі в конкурсі допущені 77 учасників. Є конкурсанти з України, Азербайджану, Білорусі, Болгарії, Ізраїлю, Китаю, Німеччини, Сербії, навіть із Австралії. На мій погляд, це дуже незле для престижного міжнародного конкурсу, який, на жаль, два роки в нас не проводився через складну обстановку в Україні. 

— На конкурсі досить пристойний преміальний фонд (1-ша премія у молодшій групі становить 5 тис. дол. США). Власне, як вдалося зібрати такі кошти у наш складний час? Якою мірою до цього долучилася держава, а якою — меценати? 

— Держава — а саме Мінкульт, Київська міська держадміністрація, Департамент культури КМДА —до конкурсу долучилася. Держава взяла на себе організаційні витрати: приїзд, проживання, харчування учасників і журі, гонорари членів журі тощо. 

Преміальний фонд на плечі держструктур ми не поклали: кошти на нього виділили спонсори. Це звичайна практика, так відбувається на багатьох світових конкурсах: спонсори, меценати "відповідальні" за призовий фонд, держава — за решту витрат. 

— У журі цьогорічного конкурсу чимало поважних іноземних музикантів. Чи не лякала їх напружена ситуація в Україні, адже, як відомо, багато міжнародних зірок не їдуть до нас саме через кризу та війну? 

— Ні, ніхто навіть не запитував: "А що там у вас, чи не страшно їхати?" Будуть у комісії титуловані представники Грузії, Італії, Франції, Німеччини, Польщі, Сполучених Штатів Америки. А очолять журі українські митці — ректор Київського інституту музики ім. Р.М.Глієра Олександр Злотник (він голова журі середньої групи) та професор фортепіанного факультету Національної музакадемії України ім. П.І. Чайковського Валерій Козлов (голова журі молодшої групи та групи "Горовиць-дебют"). 

Дехто з суддів працюватиме в нас уже втретє — наприклад, Маріан Рибіцкі, відомий музичний громадський діяч Франції, професор по класу фортепіано Національної музичної школи ім. Альфреда Корто в Парижі, та Валіда Расулова-Сук зі США, професор по класу фортепіано Lucy Moses School та Франко-американської школи в Нью-Йорку. 

— Хто, на ваш погляд, із фаворитів попередніх конкурсів зробив на Заході найяскравішу кар'єру? Баришевський, Лопатинський, Холоденко? Можливо, інші? 

— Важко визначити, хто кращий, бо всі, безумовно, дуже талановиті, і це підтвердили престижні конкурси, на яких названі вами піаністи завоювали нагороди й міжнародне визнання вже після того, як стали переможцями та лауреатами в нас. Я б ще Олексія Гринюка назвав, та багато кого... 

Менеджмент, на мою думку, найсильніший у Холоденка. За ним, якщо говорити про рівень "розкрутки", іде Антоній Баришевський, далі — Роман Лопатинський. 

До речі, Антоній — спеціальний гість цьогорічного урочистого концерту, під час якого ми будемо нагороджувати переможців у групі "Горовиць-дебют". 

Тож 25 квітня в Національній філармонії він виступатиме, і всі, хто придбає квитки, зможуть ще раз переконатися: це надзвичайний піаніст. Чиїй кар'єрі — я дуже цим пишаюся! — дав старт саме Міжнародний конкурс молодих піаністів пам'яті Володимира Горовиця. 

— Всесвітня федерація міжнародних музичних конкурсів стежить за перебігом подій довкола українського конкурсу Горовиця? Яка дійова підтримка з їхнього боку? 

— Звичайно, стежить. І схвильована була подальшою долею конкурсу, адже, якби він не відбувся втретє, Всесвітній федерації довелося б нас дискваліфікувати. 

Ми і рік тому, і позаторік зверталися до федерації з проханням відкласти проведення конкурсу, потім була спроба провести його в іншій країні. 

Нам постійно йшли назустріч. А нинішнього року президент Всесвітньої федерації міжнародних музичних конкурсів Дідьє Шнорк надіслав лист — привітав наше повернення. Підтримка є: консультуємося, радимося, тримаємо зв'язок. 

— Яка доля пам'ятної дошки Горовиця на його будинку в Києві (вкраденої вандалами)? Чи спромоглося місто знайти винуватців та повернути пам'ятку на стіну будинку? 

— Замість дошки маю відповідь на наш запит і на запит міського голови. Правоохоронці відповіли, що відкрили кримінальне провадження. Поки що нічого конкретного, на жаль. Але надія, як відомо, помирає останньою...

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №10, 16 березня-22 березня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво