Кіноринок як спроба українського прориву - Культура - dt.ua

Кіноринок як спроба українського прориву

3 листопада, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №42, 3 листопада-10 листопада

II Київський Міжнародний «Кіноринок «Молодість-2006» проходив у столичному кінотеатрі «Київська Русь» з ініціативи компанії «Кінофорум України» і Міжнародного кінофестивалю «Молодість»...

II Київський Міжнародний «Кіноринок «Молодість-2006» проходив у столичному кінотеатрі «Київська Русь» з ініціативи компанії «Кінофорум України» і Міжнародного кінофестивалю «Молодість». На продаж було подано 14 нових українських повнометражних фільмів.

Протягом чотирьох програмних днів роботи кіноринку — день українського кіно, день кінопродюсерів України, день кінопрокатників і дистриб’юторів України, день європейського кіно — можна було відвідати допрем’єрні покази і презентації українських і зарубіжних художніх фільмів, презентацію «Українського кіножурналу», фахові семінари, робочі з’їзди Асоціації продюсерів України і Асоціації сприяння розвитку кінематографа в Україні, а також здійснити спецвиїзд на кіностудію ім. О.Довженка на презентацію нового українського фільму «Запорожець за Дунаєм» і відкриття нових знімальних майданчиків і павільйонів студії.

Особливо важливим для вітчизняної кіноіндустрії є те, що на ІІ Київському Міжнародному «Кіноринку «Молодість» було представлено 14 повнометражних українських фільмів: відбулося п’ять презентацій і дев’ять допрем’єрних показів.

Генеральний продюсер компанії «Кінофорум України» Андрій Різоль, підбиваючи підсумки «Кіноринку», повідомив «ДТ»:

— Досягнута головна мета «Кіноринку «Молодість»: продаж і купівля прав на території України, чого раніше ніколи не було в нашій країні. До мене підходили учасники і практично всі казали, що знайшли прокатника або дистриб’ютора, покупця у Франції або у Фінляндії. Отже, ця структура реально працює. Адже важливо, щоб ринок був не номінальним, а результативним. Не хотілося, щоб договори, які стосуються території України, укладалися десь у Москві або в Берліні і до нашої країни ставилися як до другорядної. Для цього ми і вирішили з Андрієм Халпахчі два роки тому створити «Кіноринок «Молодість». Тепер правовласники фільмів, кінодистриб’ютори, відеодистриб’ютори, власники кінокомпаній і кінотеатрів з усього світу мають можливість на одній зручній для роботи території ознайомитися з новітнім українським кіно і презентувати Україні свої стрічки.

Стосовно тенденцій: якщо на торішньому «Кіноринку «Молодість» українських робіт було лише п’ять, то нині їх 14. На продаж-купівлю прав у 2005 році було виставлено усього 100 кіноробіт, у нинішньому — 250—300. Учасників на Першому «Кіноринку» було усього 26, нинішнього року — 54 із семи країн: України, Росії, Франції, Фінляндії, Німеччини, США, Ізраїлю. Із них 38 правовласників. Найактивнішою країною в плані покупок виявилася Фінляндія. На мій погляд, «Кіноринок «Молодість» і «Кінофорум України» реально стимулюють розвиток кінобізнесу України.

Пан Різоль також підкреслив різницю між нашим кіноринком і російським. Наша сусідка має величезну територію, кіноринки там проводять щокварталу і вони виконують функцію так званого розпису фільмів: дистриб’ютори розподіляють по кінотеатрах величезної країни фільми, кількість сеансів, коригують репертуарні плани, дати старту тощо. Лише невеличка частина всієї роботи кіноринку присвячена якимось новим продуктам або купівлі-продажу. Якщо говорити про пропорцію, то це співвідношення 80% до 20%. У нас натомість усі 100% часу роботи кіноринку присвячені купівлі-продажу прав і заходам, які стимулюють цей процес.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво