Фестиваль Docudays UA 2019: програма конкурсних фільмів

Поділитися
Фестиваль Docudays UA 2019: програма конкурсних фільмів На фестивалі покажуть 76 фільмів з 38 країн світу © docudays.ua
Фестиваль документального кіно проходить у Києві з 22 по 31 березня.

22 березня в Києві стартував Міжнародний фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA. Він проходить у кінотеатрах "Жовтень", "Київ", "Ліра", мережі кінотеатрів "Київкінофільм" ("Лейпциг", "Дніпро" та інші) , а також в Центрі Довженка і креативному співтоваристві IZONE. В рамках фестивалю буде показано 76 фільмів з 38 країн світу, серед яких 27 – українські фільми.

Темою фестивалю в цьому році стала "Дозволити програмі змінити вашу свідомість?". Відповідаючи на це питання, фест розмірковує про те, як змінилося наше життя, звички і способи комунікації з появою цифрових технологій, які можливості і загрози вони відкривають.

У цьому році на Docudays UA будуть показані три конкурсні програми, учасники яких будуть конкурувати за призи: DOCU/Україна (п'ять прем'єр українських повнометражних документальних фільмів), DOCU/Коротко (14 короткометражних стрічок з різних країн світу, серед них - дві українські) і DOCU/Світ (10 найкращих стрічок 2018-2019 роках, які мають успішну фестивальну історію і які ви навряд чи зможете ще десь побачити в Україні на великому екрані).

Конкурсна програма фестивалю:

23 березня

"Замок" (Польща, 2018; DOCU/Коротко). Шість особистостей, шість професій і шість неймовірних захоплень. Всі вони зустрічаються в чарівному Королівському замку, де діють ці персонажі. Ми будемо спостерігати за тим, як вони виконують свої обов'язки, і стежити за їхніми неймовірними хобі. Чудова доза гумору, емпатії і абсурду.

"Голоси моря" (Велика Британія, 2018; DOCU/Світ). Це історія матері чотирьох дітей трохи старше 30 у пошуку кращої долі з надзвичайною відвертістю і співчуттям розкриває суворі реалії життя найбідніших кубинців-селян. Напружені відносини між дружиною і старіючим чоловіком - перша прагне піти, а другий не проти залишитись, перетворюються на сімейну драму після втечі її брата разом з сусідами подружжя.

"Дівчата в грі" (Франція, Німеччина, 2018; DOCU/Світ). Фільм розповідає про Террі та її дівчину Тіану, які намагаються зберегти свої стосунки в безладному світі лос-анджелеського Скід Роу, відомого як "столиця безпритульних США". Напруженість між двома жінками посилює дилема: Тіана задоволена своїм місцем у підпільній економіці нетрів, а Террі більше всього на світі хоче вибратися звідти. Разом з іншими жінками громади вони щотижня відвідують уроки образотворчого мистецтва, щоб подумати, помріяти і зцілитися. Чи виживе їхня любов серед жорстокості минулого і нинішнього оточення?

"Народження дружби" (Португалія, 2017; DOCU/Коротко). Фільм про дружбу, яка народжується з прогулянок, учасники яких не розуміють і не здатні вести один одного. Все починається на довгих сходах в Лісабоні, якими часто піднімається португалка Марія з високим чоловіком з якоїсь азіатської країни. Вона розповідає історії зі свого сьогодення і минулого. В їхньому спілкуванні більше гримас і сміху, ніж знань або інформації, які допомогли б їм зрозуміти один одного. Через мовний бар'єр їхні розмови часто заплутуються і втрачають сенс, ні до чого не приводячи, але при цьому змінюються самі співрозмовники. Описуючи особливий простір зустрічі, фільм розмиває чіткі межі між можливістю і неможливістю і ставить питання про те, яким чином ми можемо бути поруч один з одним.

"Па" (Бельгія, Нідерланди, 2018; DOCU/Коротко). Якось режисерка і дві її сестри отримали листа від батька, в якому він писав, що півроку не хоче їх бачити. Лист прийшов 12 років тому, а батько до сих пір відмовляється повертатися або сказати "прощавайте". Коли люди йдуть не прощаючись, доводиться вигадувати власні завершення. Саме це відбувається в короткометражному фільмі: за допомогою маленьких фігурок і паперових декорацій режисерка розігрує різні фантазії про наступну зустріч з батьком, який пішов.

"Факт(-ура) змін" (Україна, 2018; DOCU/Коротко). Місця змінюються клаптиково, стихійно і не завжди безболісно. Так само, як і ментальність людей. Найскладніше в цьому процесі - зважитися зупинитися і побачити себе. Фільм розповідає історію маленької перукарні на околиці Києва, яка вирішує зробити ремонт і позбутися радянської естетики. Перукарня продовжує працювати під час будівельних робіт. Її працівниці накривають меблі знеціненими пам'ятками історичних подій - прапорами Помаранчевої революції 2004 року. Відвідувачки приходять в надії отримати новий образ, і діляться абсурдними історіями життя. Ніхто навколо не піддає сумніву ці сповіді, так само як ніхто не помічає гуркіт, безлад і будівельний пил.

24 березня

"Історія зимового саду" (Україна, 2018; DOCU/Україна). Історія фільму заснована на долі павільйону квітникарства колишнього ВДНГ та його старої працівниці, Валентини Вороніної, яка підтримує цей простір, вкладаючи туди власне життя, коли раптом до неї несподівано приходять зміни. Після сорока п'яти років роботи її просять піти на пенсію. І Вороніна не згодна з цим, так як вважає, що всі рослини без нього загинуть. Одночасно з цим група загадкових радіоестезистів знаходить біля входу в павільйон канал потужної позитивної енергії.

"Біла мама" (Росія, 2018; DOCU/Світ). Аліна Макарова - мати шістьох власних і однієї прийомної дитини. Її колишній чоловік - ефіопец, тому всі діти змішаного походження. Тільки її прийомний син білий, але психологічно неврівноважений. Діти Аліни розуміють, що усиновлення пов'язане з труднощами, і бояться, що місця, часу і любові не вистачить на всіх. Однак вона переконує їх, що чинить правильно. Новий хлопчик приносить їм чимало проблем. Аліна показує чудеса витримки і педагогічних талантів. Діти стають її союзниками у вихованні нового сина. Цей фільм - епічна панорама битви за любов, справжня ода материнству.

"Біотоп" (Німеччина, 2018; DOCU/Коротко). Життя в Нойперлаху, передмісті Мюнхена, тихе і спокійне. Це безпечний район, де всі люди знайомі і вітаються один з одним. У кожного є власний двір, уздовж вузьких вуличок стоять одномісні гаражі, і все дуже доглянуте. Проте нещодавно цей спокій порушила новина: скоро по сусідству будуть жити біженці. Деякі жителі бояться шуму, тому вирішують встановити звукоізоляційну стіну. "Біотоп" показує повсякденне життя мешканців Нойперлаху і справжні причини зведення цієї стіни.

"Так, як є" (Хорватія, 2018; DOCU/Коротко). У Звонка залишається все менше часу на звичайне життя, адже колишня дружина з власної волі наполегливо забороняє йому спілкуватися з маленькою донькою, а офіційні інститути нічого не роблять. Людина фанатично збирає докази, записує на диктофон і документує події, які віддаляють її від зовнішнього світу.

"Коли ягнята стають левами" (США, 2018; DOCU/Світ). У кенійському місті на кордоні з заповідником дикої природи двоє чоловіків намагаються утримати все більш крихкий статус-кво. Дрібний продавець слонової кістки прагне зберегти свій промисел, який намагаються знищити. Він звертається до свого двоюрідного брата - рейнджера, якому не платили зарплату вже кілька місяців, і разом вони розробляють план дій. Скорочення популяції слонів у Африці привернуло увагу всього світу. Коли уряд піддається цьому тиску, браконьєри опиняються перед екзистенційною кризою. На їхню думку, захисники дикої природи цінують життя слонів вище не тільки за слонову кістку, але і за людське життя. Хто ж ці мисливці, які готові піти на смерть, арешт і моральний осуд світу, щоб прогодувати свої сім'ї?

"Понад Стіксом" (Україна, 2019; DOCU/Коротко). Тисячі людей їдуть на "Гробки" для того, щоб згадати своїх померлих, окропитися святою водою і відсвяткувати життя ... Чудова традиція, чи не так?

"Портрет на тлі гір" (Україна, 2019; DOCU/Україна). Сучасний фаюмський портрет, магія місця і осіб. Протягом тридцяти років мешканка гірського гуцульського села Криворівня Параска Плитка-Горицвіт фотографувала людей і місце, де жила. У 2015 році художники з Києва знайшли коробку з її фотонегативами. Це історія про таємничу зв'язку теперішнього і минулого, відображену на випадково знайдених фотонегативах.

25 березня

14:40 – "Вивихнутий час" (Канада, 2018; DOCU/Коротко). Наркокапіталізм істотно змінив життя сільських регіонів сучасної Мексики. Понад 16 тис. Га незайманих лісів Мічоакан захопили виробники наркотиків. У цьому штаті, де відбувається більшість нарковійн, картелі все глибше проникають в місцеву поліцію, злочинні угруповання та тубільні партизанські групи. Поєднуючи видовищність з наглядовим етнографічним підходом, цей документальний фільм дозволяє заглянути в індіанську сільську Мексику, яка опинилася на роздоріжжі між Екоцид, працею на наркокартелі і вимушеним зникненням.

14:40 – "Поміж" (Косово, 2019; DOCU/Коротко). Живучи за кордоном, брати і сини зводять однакові будинки, щоб висловити рівність і єдність у сім'ї. Портрет сімей, які з економічних причин змушені майже все життя жити окремо, відірваними від власної культури.

14:40 – "Хамама і Калуна" (Швейцарія, Німеччина, Італія, 2018; DOCU/Коротко). Хамама і Калуна покинули все, залишаючи рідну країну і опинилися в таборі на півночі Італії. Одного разу вони вирішують перетнути кордон зі Швейцарією вночі, перейшовши через Альпи.

14:40 – "Як ляльки, я піднімуся" (Франція, 2018; DOCU/Коротко). 200 унікальних чорних ляльок, потужний самобутній поетичний твір і небачені раніше архівні матеріали об'єднані в історії про кохання, виживання та ідентичність.

19:20 – "Кайса" (Румунія, 2018; DOCU/Світ). Старий тренер з боксу Добре, зраджений учнем, з якого він зробив чемпіона світу, присвячує себе тренуванням нового учня, Кайси. Тепер йому доводиться боротися зі страхом, що його знову покинуть.

20:50 - "Заповедник Асканія" (Україна, 2019; DOCU/Україна). Сюжет фільму розгортається навколо чотирьох героїв з абсолютно різними характерами, долями і цілями. Однак їх об'єднує одне - бажання зберегти життя серед найбільшого в Україні оазису, який зараз стрімко втрачає свою унікальність.

21:40 – "Перш, ніж батько повернеться" (Грузія, Франція, Німеччина, 2018; DOCU/Світ). Потріскані білі стіни в тьмяній класній кімнаті замінюють кіноекран. Ми у віддаленому гірському селі Грузії. Світло проектора розрізає темряву: зараз діти вперше познайомляться з кінематографом. Серед них Іман і Єва - дві дівчинки-мусульманки, для яких цей досвід стане визначальним, надихнувши взяти в руки камеру і знімати свої повсякденні життя. Дівчата ростуть в місцевості, просоченій радикалізмом, де більшість людей живе в постійному страху, що їхні родичі вирішать пожертвувати собою в ім'я Аллаха.

26 березня

14:40 - "Кліпання" (Хорватія, 2017; DOCU/Коротко). Фільм починається із зустрічі братів Якова та Івана у Відні, куди Іван втік з родинного будинку в Каштелу і майже два місяці не виходив на зв'язок. Повернувшись до Хорватії, Яків знімає свого брата Івана, його життя з шизофренією і лікування в психіатричних клініках Спліта, Раба і Углян. Більшість відеоматеріалів були зняті таємно, щоб розкрити негуманність і жорстокість лікування, яке проходять пацієнти цих установ, і вплив медикаментів на їхний психічний та фізичний стан. Назва фільму пов'язано з братом режисера, який не може кліпати очима внаслідок лікування медичними препаратами.

14:40 – "Резонанси" (Ліван, 2017; DOCU/Коротко). У ліванському таборі для біженців з Сирії звучать неймовірні історії, повні травм і туги. Ця подорож крізь тіло і душу складає апокаліптичну поему про безладну дійсність.

14:40 - "Чемпіонка" (Угорщина, 2017; DOCU/Коротко). Ванеша - молода ромка, яка готується до головної події свого життя - престижного боксерського поєдинку. Від сільського спортзалу до чемпіонату проходить довгий шлях, але за допомогою тренера вона досягне своєї мети незважаючи ні на що.

19:20 – "Магічне життя В" (Фінляндія, Данія, Болгарія, 2019; DOCU/Світ). Для когось чаклуни, магічні заклинання і героїчні битви на мечах - лише вигадки, але для Веера це важливий засіб подолання душевної травми. Перетворюючись на своє ігрове альтер-его В, Веера бореться зі своїми психологічними проблемами на фентезійних полях бою в LARP (екшн-рольовій грі в реальному часі). Завдяки LARP Веера, яка страждає від болю минулого, знаходить підтримку і сили, щоб стати героїнею своєї власної історії.

20:50 – "Брати по зброї" (Україна, 2018; DOCU/Україна). Короткі історії з російсько-української війни, зібрані трьома волонтерами, які більше чотирьох років їздять по всій лінії фронту з гуманітарними вантажами. Життя українських бійців "на нулі", бесіди з жителями "сірої зони", військові бої, жарти, похорон, дорожні пригоди та обстріли - це все складається в єдине подорож в інший світ, миру війни.

21:40 – "Шлях до гір" (Франція, Італія, Україна, 2018; DOCU/Світ). Мілан. Кілька речей, які моя родина вивезла під час еміграції з Радянського Союзу в Італію в 1957 році. Фотографія 1919 року, на якій зображено будинок, де народився дідусь. В українському селі Ямна, на теренах, де чергували озброєні патрулі. У кількох покинутих будівлях санаторію і в старому дерев'яному будинку, точно такому ж, який належав родині. Чим більше тривають пошуки, тим більше жителі села заплутуються в порожнечі своєї колективної пам'яті. Двоє з них стануть неоціненними помічниками: старший місцевий партизан Петро і таксист Юра. Їхні спогади проллють світло на долю будинку, перш ніж село знову зануриться в свої мовчазні таємниці.

27 березня

19:20 – "Діти Конго, слухайте!" (Конго, 2018; DOCU/Світ). Фільм показує внутрішній конфлікт пана Жана-Люсьєна Бюссі, члена Національної Асамблеї, чий ідеалістичний світогляд призводить до постійної боротьби між прагненням допомагати іншим і задовольняти свої власні інтереси. Де ж закінчується протекція і починається корупція?

20:50 - "Божественні" (Україна, 2019; DOCU/Україна). Головні герої фільму - люди, що населяють сучасні українські міста Київ, Одесу, Львів. Їхня реальність багатошарова і неприкрашена, позбавлена однозначних абсолютних трактувань добра і зла, гуманності і жорстокість, милосердя і байдужості. Ця історія - калейдоскоп, в окулярі якого всі ми: праведні, нещадні, смішні, наївні. Чесні.

21:40 – "Я виросла, поки ви спали" (Польща, 2018; DOCU/Світ). Каралина виїхала з Білорусі, як і переважна більшість її друзів з музичної школи. Життя білоруської інтелігенції зображені у формі дослідження ностальгії - туги за рідними, друзями і дитинства, які згадуються в ідилічних тонах. На державному телебаченні президент Лукашенко заявляє, що на випускників білоруських шкіл чекає яскраве майбутнє, але кадри з глибинки заперечують цей оптимістичний діагноз. Єдину втіху привозить вантажівка з їжею, сірниками і горілкою.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі