«ЧИСТА ЛІНІЯ» ГРИГОРІЯ ДЕРУНА - Культура - dt.ua

«ЧИСТА ЛІНІЯ» ГРИГОРІЯ ДЕРУНА

10 травня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №17, 10 травня-17 травня

…Ідея з «Хамелеоном» виникла майже миттєво. Задумуючи виріб для дебюту у всесвітньому конкурсі «F...

…Ідея з «Хамелеоном» виникла майже миттєво. Задумуючи виріб для дебюту у всесвітньому конкурсі «Facet awards» — ювелірному «Оскарі», що відбувся в іта-лійському місті Віченца, майстер усвідомлював, що конструктивне рішення потрібно принципово нове. Адже лише так можна «зачепити» великодосвідчене журі. Перстень має стати втіленням «революційної» технічної форми та кардинально відрізнятися від звичайного «ширвжитку». Не відволікаючись на стандарти, які набридли, майстер пішов незвіданим, а тому — досить ризикованим шляхом, віддавши перевагу динамічній конструкції.

Перстень-трансформер, ціна якого становить п’ятизначну цифру, із першого погляду заворожує своєю красою. Залежно від настрою власника він може перетворюватися на один із видів коштовних каменів, використаних у роботі, — діаманта, сапфіра чи рубіна. Виріб вінницького ювеліра став одним із переможців конкурсу.

— Сподіваюся, що мені вже вдалося виробити імунітет, який дозволяє не піддаватися «запамороченню від успіхів», — зауважив Григорій Дерун, майстер і гендиректор ювелірної фірми «Діадема». — Ми беремо участь у виставках із 1997 року й майже завжди лідируємо за якістю і дизайном. Проте в цілому наша ювелірна промисловість має серйозні проблеми. Українські підприємства не мають сучасного устаткування. Проте ця слабкість породила... і беззастережну перевагу: з’явилися талановиті фахівці-самоучки, здатні пристосуватися до будь-яких виробничих умов.

Григорій Дерун став першим представником України, запрошеним для участі в ювелірному «Оскарі», — при тому, що заявки на участь у настільки престижному конкурсі подали понад 50 укра-їнських фірм. До речі, є вже й запрошення на наступний форум, який знову відбудеться в Італії. Майстру з міста над Бугом замовлено відразу кілька виробів.

На Заході досягнення вінницького майстра, який зумів дуже достойно виступити в компанії таких грандів, як Буггарі, Картьє, Тіффані і Мікімото, стало сенсацією. Та у вінниччан ім’я Деруна популярне давно. Попит на продукцію «Діадеми», якою він керує, давно перевищив пропозицію. І в цьому значна заслуга дизайнерського підрозділу «Діадеми», який називається «Чиста лінія» і створює ексклюзивні моделі, постійно впроваджуючи ювелірні новації. До речі, ідея перстня-трансформера отримала своє втілення саме в «Чистій лінії».

Вартість того самого ювелірного виробу на світовому ринку може бути різною. Скажімо, в Іспанії ціна кольє на порядок вища, ніж у Голландії. Це пояснюється не тільки якістю виробу і, зрозуміло, — зовсім не вагою коштовного металу.

До речі, у країнах із давніми традиціями, які з давніх-давен є законодавцями ювелірної моди, приміром, в Італії, існує внутрішній рейтинг, який відрізняється від узвичаєного. Найвища репутація тут у ювелірів, знайомих замовникам — здебільшого елітним — не перший рік. Коло обраних охоче замовить вироби, часто — баснословно дорогі, — приміром, у суперпопулярної протягом десятків років компанії «Занкан», і за жодних умов не звернеться, скажімо, до Тиффані, який начебто б «залізно» утримує високий рейтинг в іншому Старому Світі...

Ще один важливий аспект: усі провідні країни-виробники для реалізації своєї ювелірної продукції послідовно проводять агресивну моніторингову та фінансову політику на власному ринку. При цьому вони штучно завищують ціни на вироби країн-конкурентів. Така тенденція характерна для всіх — італійців, американців, французів, німців. На жаль, і в цьому наш істотний недолік, в Україні ситуація діаметрально протилежна.

— Сподіваюся, що в Україні цінуватимуть людей із здоровим глуздом, які щиро намагаються працювати на благо своєї держави, — висловив побажання Григорій Дерун.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №43-44, 16 листопада-22 листопада Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво