Археологи виявили найдавніші сліди куріння тютюну в Північній Америці

Археологи виявили найдавніші сліди куріння тютюну в Північній Америці Трубка датується 1685-1530 роком до нашої ери © N+1
Індіанці Північної Америки почали палити тютюн на тисячу років раніше передбачуваного.

Вчені з Родес-коледжу в Мемфісі заявили про те, що північноамериканські індіанці почали палити тютюн на тисячу років раніше, ніж передбачалося до цього. Як повідомляє N+1, археологам вдалося виявити найдавніші сліди нікотину в Північній Америці в трубці, яка датується 1685-1530 роками до нашої ери. До цього нікотин знаходили в артефактах, зроблених між 300 і 500 роками до нашої ери.

Дослідники вивчили курильну трубку, зроблену з пісковика, яка була знайдена в Алабамі ще в кінці 1930-х років. Набагато пізніше археологи провели радіовуглецевий аналіз кістки оленя, знайденої в тому ж шарі, що і трубка, і по ній датували артефакт. Він був зроблений в 1685-1530 роки до нашої ери.

Вченим вдалося екстрагувати з трубки органічний осад і проаналізувати його за допомогою хромато-мас-спектрометрії. Цей метод дозволяє виділити з дуже невеликої кількості суміші органічних речовин окремі компоненти та визначити їхній склад. У результаті вчені побачили, що в суміші є нікотин - маркер присутності тютюну.

Тютюн одомашнили в Південній Америці 8-6 тисяч років тому. Імовірно, звідти він поширився спочатку в Центральну Америку і на Кариби, а потім з'явився і в Північній Америці. За іншим сценарієм, жителі Північної Америки спочатку одомашнили місцеві види тютюну, які зустрічалися на заході континенту, а потім замінили їх на південноамериканський Nicotiana rustica. Зараз всі гіпотези про поширення тютюну в Північній Америці засновані на археоботанічних даних і слідах нікотину, знайдених в давніх курильних трубках. Досі найдавніші рослини та насіння тютюну датувалися початком нашої ери, а найстаріші сліди нікотину - періодом 300-500 років до нашої ери. Слід зазначити, що в Північній Америці знаходили і більш давні курильні трубки, зроблені 3-6 тисяч років тому, але тютюну в них не було.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найдавнішу казку. На думку дослідників, найстаріша казка у світі бере свій початок ще в Бронзовій добі, і зараз їй близько шести тисяч років.