«4-Й БЛОК». КРИТИЧНА МАСА КУЛЬТУРИ - Культура - dt.ua

«4-Й БЛОК». КРИТИЧНА МАСА КУЛЬТУРИ

7 травня, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №17, 7 травня-16 травня

Ми не спустошимо Марса, — мовив капітан. — Надто він великий і надто гарний. Рей Бредбері.«Марсіан...

Гран-прі Йохен Фідлер (Німеччина)
 
Гран-прі Йохен Фідлер (Німеччина)

Ми не спустошимо Марса, — мовив капітан. — Надто він великий і надто гарний.

Рей Бредбері.
«Марсіанські хроніки»

Чорнобиль настільки серйозно зачепив долю людства, що став чинником, який формує світосприймання цілих народів. Вплив цей зачіпає мозок і патологічних радіофобів, котрі бояться відкритих кватирок, і безстрашних фаталістів, котрі вірять лише в сліпу долю.

Як Хіросіма вже ніколи не буде просто портовим містом на острові Хонсю, так і місто, де впала гірка зірка, не зможе стати рядовим населеним пунктом українського Полісся, навіть якщо закони поділу ядра знівелюють наслідки катастрофи.

Серед тих, кого зачепив «мирний атом» ЧАЕС, є такі, що вже радикально «вилікувалися», втопивши себе в червоному вині, інші раціонально вибудували структури, які справно дистилюють із біди есенцію власного ілюзорного благополуччя.

Але є люди, котрі переконані, що їхній гіркий досвід, трансформований у мистецькі акції, може стати вагомою силою, яка вбереже світ від самогубного безглуздя надійніше, ніж «нью-саркофаги».

Олег Векленко, нині професор Харківської державної академії дизайну та мистецтв, заслужений діяч мистецтв України, не належить до числа кабінетних катастрофознавців-теоретиків — у 1986 році він був мобілізований на ліквідацію наслідків чорнобильської аварії. У 1991 році думки та емоції Олега Векленка втілились в ідею організувати міжнародний фестиваль плаката та графіки «4-й блок», який відразу зайняв чільне місце серед світових мистецьких подій. Кожні три роки найкращі художники-графіки та плакатисти Землі надсилають свої твори на суд поціновувачів справжнього активного мистецтва та компетентного журі, яке із сотень поглядів на наш світ вибирає найгостріший та найвиразніший.

Весняний Харків зустрів п’ятий за рахунком «4-й блок» пронизуючим холодом і навіть рудиментом зими — снігом. Але жодних ознак льодовикового періоду в численних місцях дислокації фестивалю. Я давно не бачив такої концентрації добрих та розумних людей, котрі представляють творче крило, мабуть, останньої із «релігій», яка спроможна без полум’я та меча об’єднати все людство — екології чи простіше — любові до живої і неживої природи і людини як органічної її частини. Учасники фестивалю, звичайно, не ідеалісти, котрі вірять, що просвітою мас людство моментально можна загнати в зелений Едем, і не фанатики, котрі готові повісити на ліхтарних стовпах бабусь, що торгують пролісками, занесеними до Червоної книги.

Але саме ці люди докладають частку свого таланту та душі на ту шальку терезів, яка концентрує добро й здоровий глузд, на противагу балансуючій на грані апокаліпсису майже критичній масі ненависті та сліпого безумства.

Журі п’ятого
«4-го блоку», в яке увійшли:

Карі Пііппо (Фінляндія), Йонг Хіао (Китай), Ян Райліх (Чеська Республіка), Яцек Мровчик (Польща), Сергій Сєров (Росія), Такаші Акіяма (Японія), Павло Маков (Україна), Віталій Шостя (Україна) визначили переможців у номінаціях:

— плакат: Гран-прі Йохен Фідлер (Німеччина), перша премія — Сунг-Еік Бае (Республіка Корея), друга премія — Аліреза Мостафазадех (Іран), третя премія — Томі Парвайнен (Фінляндія).

— графіка: першу премію не присуджено. Друга премія — Іштван Орош (Угорщина), третя премія — Норіакі Кондо (Японія).

Дуже добре, що в Харкові працює «4-й блок», який безперебійно продукує творчу енергію й щедро ділиться нею зі світом.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №42, 9 листопада-15 листопада Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво