Український хіт від Пласідо Домінго - Культура - dt.ua

Український хіт від Пласідо Домінго

15 лютого, 17:10 Роздрукувати Випуск №6, 16 лютого-22 лютого

Всесвітньовідомий співак Пласідо Домінго виступив у Національному палаці мистецтв "Україна". 

Він — один зі знаменитих "трьох тенорів", які наприкінці ХХ ст. наблизили класичну оперу до широкого кола слухачів, зробили оперу демократичним, масовим жанром. Легендарне тріо — Домінго, Лучано Паваротті та Хосе Каррерас — із 1990-го збирало величезні стадіони та міські площі слухачів, які насолоджувалися звучанням чудових голосів видатних оперних солістів, що виконували фрагменти класичних опер, народні італійські й іспанські пісні та інший відомий академічний теноровий репертуар. 

78-літній маестро співав, як у молодості, легко володіючи всіма впізнаваним, прекрасним, чистим, глибоким голосом і так само легко сходячи на невеликий подіум перед Національним симфонічним оркестром України, що акомпанував. 

З ним приїхали троє солістів — його син, приємний "естрадний" баритон Пласідо Домінго-молодший та два чудових, добре відомих в оперному світі сопрано: латиська примадонна Крістіне Ополайс (39 років) і його давня партнерка німецько-американська співачка Мікаела Оесте (їй 37). 

Обидві солістки в розквіті творчих сил, мають гарні голоси (голос Крістіне ближчий до лірико-драматичного тембру, а Мікаели — лірико-колоратурного сопрано) і гастролюють у провідних театрах світу. 

Особливо титулована латишка, що співає в Метрополітен-Опера, Ла Скала, Берліні, Відні, Ковент-Гардені та Баварській опері. Диригував каталонський маестро Жорді Бернасе, у свої 42 роки відомий не тільки в Іспанії, а й у Європі та США. 

Розпочався концерт увертюрою до опери Дж.Верді "Сила долі". Оркестр відіграв виразно, пристрасно й драматично, зачаєно і ніжно. Прекрасно звучали соло дерев'яних духових і арфи, групові потужні акорди міді. Склад оркестру "акомпануючий", невеликий — шість пультів перших скрипок. Компактне, рівне, прозоре звучання струнних упродовж усього концерту тішило слух прискіпливого меломана. 

Вихід маестро супроводжувався радісним привітанням залу. Першою прозвучала арія Макбета з однойменної опери Верді. Співак у чудовій формі, його голос чудово звучить на піано, як і раніше, яскраво "розкривається" на високих нотах і кульмінаціях. Потім — виразна арія у виконанні Крістіне Ополайс (А.Каталані, арія Валлі). 

У концерті виконувалося багато дуетів. Знаменитий драматичний дует Жермона і Віолети з "Травіати" поєднував шляхетність і розпач, пристрасті і страждання героїв. 

Оркестр зіграв увертюру до "Сицилійської вечірні". Ідеальні унісони струнних, красивий тембр віолончелей на тлі дуету флейт — музика шляхетних вердіївських інтонацій… 

Домінго вивів другу партнерку — елегантну американку Мікаелу Оесте. І вони проспівали ніжний, красивий дует з опери Жуля Массне "Таїс". 

Чудово солірувала скрипка в руках молодого концертмейстера оркестру Максима Грінченка на тлі ніжної арфи Наталії Ізмайлової. 

Мікаела ніжно, витончено виконала знаменитий хіт — арію Лауретти O mio babbino caro з опери Пуччіні "Джанні Скіккі". 

Крістіне у своїй пишній чорній сукні виконала арію Маргарити з "Мефістофеля" А.Бойто (доповнив картину прекрасний терцет флейт). І завершив перше відділення маестро Домінго, що виконав арію Жерара з "Андре Шеньє" У.Джордано. Він блискуче, пречудово закінчив "баритональний" розділ виступу в першому відділенні (для баритона написана й партія Жермона у "Травіаті"). 

Друге відділення триваліше, "легше" за змістом. Прозвучали арії й дуети зі знаменитих оперет, сарсуел і мюзиклів. Але найбільшим сюрпризом виявилася наша народна пісня "Чорнії брови, карії очі", яку, як пояснив п. Домінго, він напередодні спеціально розучив з YouTube, почувши її у виконанні нашого легендарного тенора Анатолія Солов'яненка. Нею відкрилася друга частина концерту. 

Мікаела яскраво, задерикувато проспівала арію Сільви з однойменної оперети І.Кальмана. Потім Домінго й Крістіне виконали дует Ф.Легара з "Веселої вдови". Увертюру до "Летючої миші" Йоганна Штрауса яскраво "прошпилив" оркестр. Прозвучав знаменитий дует із "Вестсайдської історії" Л.Бернстайна (Домінго—Оесте). Син зірки — баритон Пласідо Домінго-молодший проспівав фрагмент із сарсуели Альваро Каррільо Sabor a Mi, потім із батьком ніжний дует Армандо Мансанеро — Аdoro. Оригінальною, гарячою іспанською інтонацією пронизана оркестрова Інтермедія Геронімо Хіменеса з сарсуели "Весілля Луїса Алонсо". І ще три фрагменти із сарсуел проспівали Домінго та його партнерки.

До речі, про мову в опері. В попередньому числі тижневика вийшла стаття "про оперу українською як націєтворчий проект". Жодним чином не применшуючи значення української мови в нашому житті, у стратегії побудови незалежної України, висловлю власну суб'єктивну думку. І опорою мені слугуватиме цей концерт. У ньому звучали твори італійською, іспанською, французькою, німецькою, англійською, чеською й українською мовами. 

Мова — невід'ємна частина вокальної музики, зокрема опери, один із її виразних елементів. Згадаємо теорію академіка Бориса Асаф'єва про спільність мовної і музичної інтонації. 

Простіше кажучи, ніхто не буде заперечувати, що німецька музика кардинально відрізняється від китайської, індійської або арабської. Так само, як названі мови. Можна, звісно, співати італійські опери німецькою в Німеччині й українською — в нас. Утім, як казав п. Голохвастов: "Но… зачем же?! Это ж ведь очень и очень!"… … 

Уявіть, у фіналі концерту після п'яти чи шести "бісівок" Крістіне Ополайс проспівала арію Русалки з однойменної опери Антоніна Дворжака чеською (саме так іде опера слов'янського класика у світі). 

Завершився концерт знаменитими латиноамериканськими хітами Bésame mucho і Granada. Наші оркестранти, які спілкувалися з метром під час репетицій, розповіли, що маестро Домінго — сама доброта, відкритість, людинолюбство і відсутність зірковості. 

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво